Terug

Betaalt, niet ontvangen, niet terugbetaald

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Alternate

28/11/2020

BesteRede van de klacht: Een maand geleden bestelde ik een pakket van 1104.99 incl verzending bij Alternate. Dit is nooit aangekomen. We zijn een maand verder, en Alternate blijft weigeren om mij terug te betalen. Alternate wil mij enkel terugbetalen nadat Bpost het pakket terug heeft gestuurd aan Alternate of vergoed heeft. Het is ook duidelijk dat Bpost leugens communiceert naar Alternate, verklaringen van mijn buur fabriceert (die mijn buur al heeft weerlegt) en dat Alternate de kant van Bpost kiest. Hierdoor schuift Alternate het financieel risico naar mij. Terwijl dit bij wet bij Alternate ligt. (Artikel VI. 44 WER.) Als Bpost hen aan het lijntje houdt, dan mag de consument daar niet het slachtoffer van zijn. Dit is de rede waarom ik een klacht ingediend heb bij de politie. Ik dien ook een klacht in bij test-aankoop en bij de consumentenombudsdienst van FOD-economie.Gevolg van de situatie: Het gevolg van deze situatie is dat ik een finantieel risico draag van 1104.99 euro. Dit risico is bij wet van Alternate. Als Alternate effectief de kant van Bpost aanhoudt, dan kan ik niet anders dan Alternate aanklagen.Wat ik al ondernomen heb richting Alternate: Ik contacteerde Alternate direct toen ik bericht kreeg van Bpost dat het pakket aan mijn adress geleverd is. Alternate vroeg aan Bpost een onderzoek te starten.Die woensdag, 4/11, kwam de postman wie zogezegt mijn pakketje langs om te komen vragen hoe het zat. Hij beweerde dat hij het pakketje hier had afgegeven. Mijn buur komt ook op straat en bevestigd dat hij geen levering gezien heeft. De postman heeft later nog, na overleg met zijn chef, voorgesteld om het cash te regelen. Toen ze het bedrag hoorde, ging dat niet meer. Een week later vraag ik nog eens aan Alternate voor een update en laat ik weten dat ik niet meer wil wachten op het bestelde onderdeel. Ik krijg als antwoord dat 'Bpost zegt dat ze het aan mij persoonlijk hebben afgegeven en dat mijn buur dat kon bevestigen. ' Dat was alles, niet wat dat betekende voor mijn case, geen verklaring dat zij Alternate dit gaat challengen. Ze toonde geen enkele geïnvesteerde houding. Ik heb Alternate opnieuw gezegd dat ik geen pakket ontvangen heb, ik heb aangetoond dat mijn buur helemaal niets in die aard bevestigd heeft en dat gelijk welk ontvangstbewijs dat Bpost zou kunnen tonen, niet door mij getekend is. Hun antwoord was dat ze hier niets aan kunnen doen. Op deze moment heb ik hen verwittigd dat ik een klacht ging indienen en de kwestie zou escaleren bij paypal, een klacht ging indienen bij Test-Aankoop en FOD-economie. Daarop kreeg ik een uitleg dat hun procedure is om mij enkel terug te betalen als Bpost hen vergoed of het pakket hen terugbezorgt.Daarna heb ik aan Alternate herhaald dat het risico van verlies of beschadiging, bij wet bij hen ligt. Het niet terug betalen van niet geleverde goederen, een misdrijf is. Ongeacht of Bpost Alternate vergoed. En dat ik daarom een klacht ingediend heb. Hierna heb ik de kwestie geëscaleerd bij Paypal. Nu doe ik het ook hier. Binnenkort ook bij FOD Economie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform