Terug

Betaalfunctie op XTRA kaart

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: Colruyt

16/08/2018

Tot voor enige tijd had ik een DATS24 tankkaart en een XTRA klantenkaart. Toen het bericht kwam dat mijn DATS24 kaart zou geïnactiveerd worden maar dat ik voortaan mijn XTRA kaart zou kunnen gebruiken om te tanken bij DATS24 vond ik dat prima. Maar nu heeft Colruyt beslist om op de XTRA kaarten van klanten die daarmee ook tanken bij DATS24 een betaalfunctie te activeren. Nu kan ik ook die XTRA kaart gebruiken als bankkaart in alle winkels van de Colruyt groep. Ik wil dat niet maar als die betaalfunctie geïnactiveerd wordt dan kan ik de kaart ook niet meer als tankkaart gebruiken en verlies ik het voordeel dat ik ermee heb (korting voor leerkrachten, mijn echtgenote is leerkracht en mijn kaart valt in haar 'contract'). Ik wil aanklagen dat Colruyt een onveilig instrument activeert voor betalingen en geldopnames in haar winkels. De kaart bevat immers geen chip maar enkel een magneetstrook. Dat is oude technologie en niet veilig, weet ik omdat ikzelf voldoende ervaring heb met kaartfraude vanuit mijn professionele functie in een grootbank. Bovendien is het helemaal niet duidelijk welke limieten er op betalingen en op geldopnames staan. Het is schandalig dat Colruyt haar klanten die met hun XTRA kaart tanken bij DATS24 nu ook verplicht (anders werkt de kaart niet meer als tankkaart) om de betaalfunctie te activeren en zich daarmee bloot te stellen aan een niet gering risico op kaartfraude. Ik wil graag opnieuw een tankkaart van DATS24 zoals voorheen en mijn XTRA kaart zonder betaalfunctie, maar dat kan niet volgens de klantendienst van Colruyt, welke ik heb gebeld om een oplossing te vinden maar de enige optie die zij stellen is: de betaalfunctie houden, en daar ben ik niet mee akkoord wegens te onveilig.

Berichten (1)

B. V.

Naar: Colruyt

21/09/2018

Geachte Colruyt Group Services,Wij wachten nog op uw antwoord. Wanneer kunnen we onze DATS kaart weer gebruiken als louter tankkaart zodat we niet het risico moeten lopen dat onze rekening geplunderd wordt in pakweg Wit-Rusland?Alvast van harte dank!Bruno Vanacker.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform