Terug

Betaalde vlucht geannuleerd door CheapTickets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: CheapTickets.be

07/10/2021

Beste,Op dinsdagavond 31 augustus 2021 heb ik vliegtickets besteld bij CheapTickets voor het bedrag van € 222,56. Ik betaalde via bancontact en het geld ging onmiddellijk van mijn zichtrekening. Ik kreeg een bevestigingspagina te zien met de woorden: ‘Je boeking is gelukt.’ (Ik heb hier ook een schermafbeelding van.) Maar ongeveer 30 minuten later kreeg ik 1 korte mail met de melding dat mijn boeking mislukt is en CheapTickets mijn reservering heeft geannuleerd omwille van een technische fout. Dit was heel frustrerend aangezien het geld al van mijn rekening was gegaan en ik nu nog eens nieuwe tickets moest bestellen, of ik niet op vakantie kon vertrekken. In de mail stond dat het betaalde bedrag wel aan me wordt teruggestort. Ik contacteerde ook onmiddellijk CheapTickets via Facebook Messenger, omdat dit naast de chatbot, het enige communicatiemiddel is die op de website staat. Via Messenger verzekerde een medewerkster mij ervan dat het bedrag al overgeschreven was en het tot 3 dagen kon duren tot ik het op mijn rekening zag verschijnen. Een week later had ik nog altijd niets ontvangen, dus ik nam weer contact op. De medewerkster zei weer dat het bedrag op 1 september al was terugbetaald, maar als ik niets ontvangen had, ze het naar de financiële afdeling ging sturen. Dit deed ze en ik moest binnen enkele dagen nog eens contact opnemen als ik nog altijd niets gekregen had. Ondertussen was het meer dan 10 dagen later en ik had nog altijd niets ontvangen. Ik nam weer contact op en zei dat ik ontevreden ben en graag mijn geld terug wil. Daarop kreeg ik het simpele antwoord dat de financiële afdeling nog bezig is met mijn refund. Zonder verdere uitleg. We zijn nu 37 dagen verder dan de dag waarop mijn geld zogezegd teruggestort was, maar ik heb nog altijd niets gekregen. Nu heb ik € 222,56 betaald voor niets en voel mij bedot. De oplossing voor deze situatie is simpel: ik wil graag mijn geld terug. Dit werd mij vanaf het begin ook beloofd en gegarandeerd. Ik had totaal geen controle over de annulatie van mijn tickets. Die annulatie gebeurde volledig vannuit CheapTickets en door een fout van CheapTickets. Ik hoop op een spoedige reactie op mijn klacht,Febe


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform