Terug

Betaalde smartphone in mijn naam afgehaald door onbekende

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. H.

Naar: VANDEN BORRE

11/01/2023

Beste, ik bestelde op 23/11/'22 online bij Vanden Borre een nieuwe smartphone die ik online volledig betaald heb en met de optie om in de winkel in Sint-Truiden te leveren, waar ik'm na bevestiging via mail het toestel zou kunnen afhalen. Op 25/11 kreeg ik de mail dat ik het toestel kon ophalen op vertoon van die mail. Ik moest volgens deze mail uiteraard mijn identiteit kunnen bevestigen en binnen de 7 werkdagen langsgaan. Op 1/12 kwam ik bij Vanden Borre om het toestel af te halen. De winkelbediende nam een foto van de bevestigingsmail die ik toonde en ging naar het magazijn, maar kwam terug zonder iets. Hij begon te tokkelen op de computer en vroeg er dan nog een collega bij. Ik vroeg of er iets mis was, hij antwoordde: U HEBT BLIJKBAAR DIE SMARTPHONE AL AFGEHAALD! En zo ging de bal aan het rollen. Ik ontkende uiteraard meteen, vroeg meer uitleg, werd net niet letterlijk beschuldigd. Ze gingen de camerabeelden opvragen en me contacteren. Dat weekend kreeg ik telefoon van een dame, blijkbaar de winkelverantwoordelijke van de winkel in Sint-Truiden. Zij hoorde me uit of ik die mail niet had doorgestuurd naar iemand en of mijn mailbox niet gedeeld wordt met iemand. Als alleenstaande mama is dat zeker niet het geval, wat ik ook zei. Maar ze gingen de beelden nagaan, want een handtekening of ID van de onbekende afhaler hadden ze niet. Dat kunnen ze niet doen, omdat er 20 tot 30 afdalingen per dag zijn, dat is te veel werk! Ze zou me nog iets laten weten ivm de camerabeelden. Ik informeerde me bij mijn neef (politie-inspecteur in een andere zone) en hij raadde me aan om aangifte te doen. Dat heb ik dan ook gedaan op 7/12. Ik kan u alle verdere info bezorgen via het proces-verbaal dat werd opgemaakt met de stappen die ondernomen zijn. Ik heb de winkel of het hoofdkantoor van Vanden Borre NIET meer gehoord nadien. Het is hier duidelijk dat Vanden Borre Sint-Truiden in de fout ging door geen enkel bewijs van ID op te vragen bij de 'afhaler' terwijl dat hun eigen opgestelde procedures betreft, het is pure nalatigheid waardoor ik nu financiële schade van 209€ heb geleden. Ik heb na mijn aangifte bij de politie dit proces verbaal doorgestuurd naar de ombudsdienst van Vanden Borre om alsnog het probleem aan te kaarten en op te lossen, zonder enig resultaat! Ik ben nu 209€ èn een smartphone armer door deze grove nalatigheid van hun, om dan nog maar van fraude te zwijgen. Graag uw goede zorgen hieromtrent!

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: E. H.

16/01/2023

Beste,Helaas hebben wij hier geen oplossing voor, voor ons is dit afgesloten als zijnde afgehaald.In principe moet er enkel en alleen en bestelbon of de bestelbevestiging voorgelegd worden voor het afhalen van een Click Collect bestelling.Vriendelijke groetenCynthiaConsumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform