Terug

Betaalde dienst niet uitgevoerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. T.

Naar: De Blauwe Vogel

20/10/2023

Beste,als regelmatige reizigers hebben we voor de eerste keer een groepsreis geboekt bij de Blauwe Vogel: een groepsreis naar Jordanië met vertrek op 27 oktober en terugreis op 3 november 2023.De offerte en het voorgestelde programma vermeldde een ochtendvlucht naar Amman op 27 oktober, waarbij bij aankomst een diner en overnachting in Amman zou zijn. Het definitieve programma dat we nu ontvingen vermeldt een avondvlucht met aankomst op de luchthaven na 02.00 uur de volgende dag. Door de veiligheidscontroles en wachttijd afhaling bagage met transport naar hotel is het waarschijnlijk dat we niet voor de vroege ochtend in het hotel aankomen. Na de check-in zullen we bijna zeker direct moeten gaan ontbijten en zonder slaap vertrekken voor het eerste dagprogramma.Hierdoor worden volgende door ons betaalde diensten niet geleverd: diner en eerste overnachting in hotel. Verder zal de slapeloze nacht de kwaliteit van beleving op het eerste dagprogramma zeker hypothekeren.We begrijpen ten volle dat vluchturen kunnen wijzigen tussen reservatiedatum en vertrekdatum. Indien dit echter impliceert dat bepaalde diensten komen te vervallen, dan moeten deze worden terugbetaald aan de reiziger, zeker in dit geval waar de Blauwe Vogel reeds een aantal weken op voorhand op de hoogte was van deze wijziging en dus diner en één nacht kamerreservatie had kunnen annuleren bij het hotel.We hebben hen hierover een paar emails gestuurd maar krijgen enkel een standaard nietszeggend antwoord terug, zonder voorstel tot tegemoetkoming.We zien ons dan ook verplicht om Test Aankoop van deze praktijken op de hoogte te brengen met de vraag om de Blauwe Vogel aan te sporen tot gepaste actie.Concreet zien op de website van hotel Movenpick in Amman dat de prijs voor een kamer (2 pers.) in halfpension 250 euro is op 27 oktober, en deze voor een kamer (1 pers.) 197 euro. De prijs voor ontbijt kennen we niet, we schatten hiervoor 25 euro pp. We vragen dus een terugbetaling van 372 euro als niet geleverde dienst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform