Terug

Betaald voor uitbreiding 5 jaar garantie - toestel na 4 jaar kapot

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. T.

Naar: Eldi

15/10/2021

Beste, ik kocht op 24/06/2017 een Samsung wasmachine bij Eldi. Op 11/10/2021 belde de klantendienst van Eldi met de mededeling dat mijn wasmachine niet kan hersteld worden en er een aankoopbon in de winkel zal liggen met een waarde van 50% van het aankoopbedrag. De medewerker aan de lijn vertelde dat als het model nog voorradig was ik anders een vervanging kreeg maar dat dan mijn garantie verviel.De herstelkost en prijs van het onderdeel is te hoog + het defecte onderdeel werd enkele maanden gelden al vervangen en dus terug kapot. Dus Eldi beslist om dit niet meer te laten herstellen.Ik betaalde 79 euro extra bij aankoop om de garantie te verlengen naar 5 jaar. Ik heb géén gratis 5 jaar garantie gehad toen, maar EXTRA betaald voor deze verlengde garantie. De waarde vermindering met de tijd werd totaal niet vermeld als ik het toestel kocht. 5 jaar zorgen vrij, gratis herstellingen of een nieuw toestel. Op het ticket (factuur) dat ik bij aankoop kreeg in de winkel staat op de voorzijde Algemene voorwaarden op keerzijde, maar op de keerzijde staat NIKS gedrukt! Met jullie voorstel kan ik geen nieuw toestel aanschaffen. Ik verwachte wel dat dit toestel langer dan 4 jaar zou leven... zelfs na de zoveelste herstelling. Als ik alle weken, lees maanden , samen tel dat ik dit toestel niet kon gebruiken, heb ik wel serieus spijt dat ik dit model en merk bij jullie aankocht. Heb wel nog 1 jaar betaalde garantie te goed van mijn 5 jaar!Graag een correct voorstel! Ofwel een vervanging met een gelijkwaardig nieuw toestel of correcte compensatie.

Berichten (3)

K. T.

Naar: Eldi

02/11/2021

Na meerdere mails te hebben verstuurd naar Eldi en de winkel ben ik 2 keer langs geweest in de winkel. Eerst zei de verkoper mij dat er maar 20% van het aankoopbedrag zou af gaan en bij het tweede bezoek zei hij dat ik zelf telefonisch contact moest opnemen met de klantendienst vermits men niet reageerden op mijn mails en de mails die de verkoper had verstuurd aan de klantendienst en regionaal manager. Na telefonisch contact met Eldi kreeg ik een dame aan de lijn die 3x liet verstaan dat ze alleen op de klantendienst is en achteruit is met de mails. Ze vertelde dat ik maar 50% van de aankoopprijs kan krijgen als waardebon in de winkel omdat mijn 4de jaar voorbij is en dat ik deze procent nog heb omdat ik betaalde voor 5 jaar uitgebreide garantie. Ze kunnen het toestel wel herstellen maar willen dit niet doen, economisch onherstelbaar. Toestel is 4 jaar oud. De dame aan telefoon zei letterlijk "dat we moeten procederen als we niet akkoord waren". En toen ik vroeg of het mogelijk was om mijn geld terug te storten ivp die waardebon, zou ik eerst mijn defecte wasmachine moeten binnen brengen in de winkel en na akkoord van de verkoper pas mijn geld terug krijgen. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik recht heb op een vervangtoestel van dezelfde klasse en prijscategorie wegens garantie.

Eldi

Naar: K. T.

08/11/2021

Vue Ticket Geachte,Dossier XXXXXXXXXXHier onderaan de mails die naar de klant worden verstuurd.Tot nu toe hebben wij geen bevestiging ontvangen van onze filiaal van Zottegem .29 octobre 2021Note écrite par D. C. -il ya 10 joursStatus modifié Étape: Closed On-HoldD. C. -il ya 10 joursGeachte,Om te genieten van de terug storting op uw rekening van de restwaarden moet ueerst het defect toestel via onze filiaal Zottegem inleveren.Zodra de uitbater ons bevestigd dat hij het toestel in goede orde ontvangen heeft zal het nodige gedaan worden.Aujourd'huiT.-G. -il ya une heureBesteNa ons telefonisch gesprek van deze voormiddag geef ik hier mijn rekening nummer om het geld zo snel mogelijk terug te storten. XXXXXXXXAlvast bedanktMet vriendelijke groetenS. T.read lessOp 29 okt. 2021 11:57 schreef D.C.: Vue Ticket N.V. ELECTRO A.V. S.A. Geachte klant, @25 Na onderzoek van uw toestel door de erkende hersteldienst van Samsung wordt uw toestel economisch onherstelbaar verklaard. In dit geval, houdt de wettige procedure in dat wij uvergoeden door de middel van een aankoopbon die gelijk is aan de originele aankoopprijs van uw toestel verminderd met volgend afschrijvingspercentage: -tussen het 4e en het 5e jaar na de aankoopdatum = -50% Uw aankoopbon heeft dus een waarde van 249,99Eur en ligt ter uw beschikking in uw Eldi in Zottegem gedurende 6maanden. Om ervan te genieten moet het defect toestel altijd kunnen ingeleverd worden.-----Doorgestuurd bericht -----Van: s. t. Aan: info info@eldi.be Verzonden: Mon, 11 Oct 2021 19:32:26 +0200 (CEST) Onderwerp: Fwd: Credit informatie -SORD21106878 -24/154383 Beste, Ik werd vandaag opgebeld door jullie klantendienst met de mededeling dat mijn wasmachine niet kan hersteld worden en er een aankoopbon in de winkel zal liggen met een waarde van 50% van het aankoopbedrag. Ik betaalde 79 euro extra bij aankoop om de garantie te verlengen naar 5jaar. Dus géén gratis 5jaar garantie, maar een EXTRA betaalde uitbreiding garantie. De waarde vermindering met de tijd werd totaal niet vermeld. 5 jaar zorgen vrij, gratis herstellingen of een nieuw toestel. Op het ticket dat ik bij aankoop kreeg in de winkel staat op de voorzijde Algemene voorwaarden op keerzijde, maar op de keerzijde staat NIKS gedrukt! Met jullie voorstel kan ik geen nieuw toestel aanschaffen. Ik verwachte wel dat dit toestel langer dan 4jaar zou leven... zelfs na de zoveelste herstelling. Als ik alle weken, lees maanden ,samen tel dat ik dit toestel niet kon gebruiken, heb ik wel serieus spijt dat ik dit model en merk bij jullie aankocht. Graag een correct voorstel! Mvg, T. -- T.S.2 novembre 2021 -il ya 6joursJe hebt een antwoord ontvangen van K.T..Dit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen: CPTBE01378897-42.Heb je vragen over ons platform?refToken: 2a0a2fcd-3ea2-4112-8afa-f0d493865773Klacht van K. T.:Betaald voor uitbreiding 5jaar garantie -toestel na 4jaar kapotDatum: 02-11-21 15:21:15Van K.T.tot EldiBericht: Na meerdere mails te hebben verstuurd naar Eldi en de winkel ben ik 2keer langs geweest in de winkel. Eerst zei de verkoper mij dat er maar 20% van het aankoopbedrag zou af gaan en bij het tweede bezoek zei hij dat ik zelf telefonisch contact moest opnemen met de klantendienst vermits men niet reageerden op mijn mails en de mails die de verkoper had verstuurd aan de klantendienst en regionaal manager. Na telefonisch contact met Eldi kreeg ik een dame aan de lijn die 3x liet verstaan dat ze alleen op de klantendienst is en achteruit is met de mails. Ze vertelde dat ik maar 50% van de aankoopprijs kan krijgen als waardebon in de winkel omdat mijn 4de jaar voorbij is en dat ik deze procent nog heb omdat ik betaalde voor 5jaar uitgebreide garantie. Ze kunnen het toestel wel herstellen maar willen dit niet doen, economisch onherstelbaar. Toestel is 4jaar oud. De dame aan telefoon zei letterlijk dat we moeten procederen als we niet akkoord waren. En toen ik vroeg of het mogelijk was om mijn geld terug te storten ivp die waardebon, zou ik eerst mijn defecte wasmachine moeten binnen brengen in de winkel en na akkoord van de verkoper pas mijn geld terug krijgen. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik recht heb op een vervangtoestel van dezelfde klasse en prijscategorie wegens garantie.Bijgevoegde documenten: Geen documenten bijgevoegdNaam van de klant K.T.Klantreferentie Klantnummer: XXXXXXXXXBeschijving van de klacht Beste, ik kocht op 24/06/2017 een Samsung wasmachine bij Eldi. Op 11/10/2021 belde de klantendienst van Eldi met de mededeling dat mijn wasmachine niet kan hersteld worden en er een aankoopbon in de winkel zal liggen met een waarde van 50% van het aankoopbedrag. De medewerker aan de lijn vertelde dat als het model nog voorradig was ik anders een vervanging kreeg maar dat dan mijn garantie verviel.De herstelkost en prijs van het onderdeel is te hoog +het defecte onderdeel werd enkele maanden gelden al vervangen en dus terug kapot. Dus Eldi beslist om dit niet meer te laten herstellen.Ik betaalde 79 euro extra bij aankoop om de garantie te verlengen naar 5jaar. Ik heb géén gratis 5jaar garantie gehad toen, maar EXTRA betaald voor deze verlengde garantie.De waarde vermindering met de tijd werd totaal niet vermeld als ik het toestel kocht. 5 jaar zorgen vrij, gratis herstellingen of een nieuw toestel. Op het ticket (factuur) dat ik bij aankoop kreeg in de winkel staat op de voorzijde Algemene voorwaarden op keerzijde, maar op de keerzijde staat NIKS gedrukt!Met jullie voorstel kan ik geen nieuw toestel aanschaffen. Ik verwachte wel dat dit toestel langer dan 4jaar zou leven... zelfs na de zoveelste herstelling. Als ik alle weken, lees maanden ,samen tel dat ik dit toestel niet kon gebruiken, heb ik wel serieus spijt dat ik dit model en merk bij jullie aankocht. Heb wel nog 1jaar betaalde garantie te goed van mijn 5jaar!Graag een correct voorstel! Ofwel een vervanging met een gelijkwaardig nieuw toestel of correcte compensatie.Gewenst resultaat VervangingBijgevoegde documenten Geen documenten bijgevoegdMet vriendelijke groeten,Test AankoopMet vriendelijke groeten,Cordialement,C.D.Customer Service - Tel

K. T.

Naar: Eldi

08/11/2021

Beste, gelieve METEEN mijn e-mailadres te verwijderen want is SCHENDING van de privacy! Jullie hebben zomaar mijn gegevens laten staan in de gekopieerde mails. Moet direct gewist worden of ik zal klacht indienen! En zoals in mijn eerste mail reeds vermeld stond blijf ik bij mijn punt, ik wil vervanging van mijn toestel onder garantie i.p.v. 50% van de aankoopwaarde.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform