Terug

Bestellingen minderjarige dochter.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. T.

Naar: ZALANDO

04/03/2019

Onze dochter L. is 15 jaar en heeft problemen om haar geld te beheren. Nu bestelde ze al wel eens iets bij Zalando en ze liet dit thuis leveren, met rekeningen als gevolg die ze niet kon betalen. Ik heb in oktober (2018) een mail naar Zalando gestuurd met de vraag of haar account kon verwijderd of beperkt worden (betalen op voorhand?) zodat we dit probleem al zo konden oplossen. Dit zonder gevolg, enkel een mail met dit antwoord : Uiteraard geldt er steeds 100 dagen retourrecht, en kunnen artikelen dus kosteloos retour worden gezonden.Het probleem is ondertussen veel groter geworden, want ze laat nu leveren in dagbladhandels en zelfs op school, wie weet waar nog...dus wij hebben helemaal geen zicht op bestellingen en leveringen en kunnen niets terugsturen.Elke keer ik iets vraag over bestellingen verschuilen ze zich achter de wet op de privacy.Ik heb al meermaals een document van de gemeente moeten sturen en een kopie van mijn paspoort als bewijs dat ik een ouder ben van L. Ondertussen heb ik een overzicht gekregen alsook achterstallige facturen, jammer dat deze niet overeen komen. Ook is eindelijk haar account toch geblokkeerd.Nu is nog mijn probleem, wat met de onbetaalde facturen?

Berichten (3)

ZALANDO

Naar: E. T.

09/03/2019

Geachte mevrouw  Tuyteleers,Als voogd van een minderjarig kind bent u verantwoordelijk voor wat dit kind doet. Dit geldt ook als er bestellingen geplaatst worden buiten uw weten om.  Daarnaast heeft iedereen recht op privacy, vandaar dat wij u gevraagd hebben om eenmalig aan te tonen dat u daadwerkelijk de voogd bent van een minderjarige. Wij hebben  begin februari 2019 het gevraagde bewijs van u gekregen. Op 8 februari hebben wij de twee accounts die bij ons bekend zijn gedeactiveerd.Er is daarom voor ons geen reden om bestellingen van voor die tijd te compenseren. U kunt uiteraard wel terugsturen wat nog niet gedragen is, in originele verpakking met de labels er nog aan.Ik kan enkel wat voor u betekenen wat betreft de rekeningen waarvan u zegt dat die niet kloppen. Graag ontvang ik van u de bestelnummers van de bestellingen waar het hier om gaat.  Deze e-mail gaat ook CC aan uw adres.Met vriendelijke groet,Jeroen de Groot--Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentz--(CPTBE00614386-85)ref:_00D0YZtg8._5001vt9tMZ:ref

E. T.

Naar: ZALANDO

09/03/2019

Geachte ZalandoZoals u in bijgevoegd mailverkeer van 8 oktober 2018 kan lezen was u toen al op de hoogte van de minderjarigheid van mijn dochter en dat ze niet kon betalen. Maar toen was er helaas geen mogelijkheid om haar account te beperken (op voorhand betalen zou al voldoende geweest zijn) of te blokkeren.Ze is bestellingen blijven plaatsen, die we dan netjes allemaal hebben teruggestuurd. Tot begin 2019 mijn dochter bestellingen liet leveren in boekhandels en op andere adressen, nu waren wij niet meer in de mogelijkheid om retour te sturen, aangezien we geen zicht hadden op de bestellingen. Ik heb mij tot 3x toe (8,16 en 22 febr. 2019) geïdentificeerd om een overzicht te krijgen van haar bestellingen.Nu zijn alle artikelen teruggestuurd, ook de fout met bestelnummers is rechtgezet. Hopelijk zijn nu al deze Zalando-zorgen van de baan.Ik blijf het raar vinden dat mijn dochter zich nooit heeft moeten identificeren en kon blijven bestellen tot bijna 7oo eur. zelfs nadat jullie op de hoogte waren dat ze geen geld had om artikelen aan te kopen.Mijn dochter is een kind dat tegen zichzelf beschermd moet worden, we proberen te erg kort op te volgen, maar met de verkooptrucs van Zalando is dat vechten tegen de bierkaai. En hopen we dat hier structureel iets aan gedaan kan worden zodat er geen ouders in de financiële problemen geraken door deze wanpraktijken.Met vriendelijke groetE. TuyteleersBezorgde moeder van L.

ZALANDO

Naar: E. T.

10/03/2019

Geachte mevrouw  Tuyteleers,Zalando is gebonden aan privacy regels. Wij kunnen daarom niet zomaar een account deactiveren op het moment dat iemand anders daar om vraagt. Wij hebben daarom een bewijs nodig, in dit geval een bewijs dat u de voogd bent.  Dit heeft u ons op 8 februari overhandigt en wij hebben toen meteen het account van uw dochter op inactief gezet.  Met vriendelijke groet,Jeroen de Groot--Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentz--(CPTBE00614386-85)ref:_00D0YZtg8._5001vtVzwP:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform