Terug

Bestellingen geannuleerd en niet geleverd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. F.

Naar: bol.com

21/03/2022

Beste, Op 8/3/22 nam ik telefonisch contact op met de klantendienst van Bol.com na annulering van mijn 3 bestellingen. U heeft mijn klacht geformuleerd aan uw partner, Frucon. Op 5/3/22 kocht ik bij Bol.com, via Frucon - partner van Bol.com, 3 KitchenAid keukenrobots. Met name 2 KitchenAid Artisan 5KSM175PSEDR (EAN 5413184601676) en 1 KitchenAid 5KSM7580XEMS (EAN 5413184160180).Reactie van Frucon via mail op 9/3/22: Omwille van een technische fout zag u op de website een foute beschrijving en foto gekoppeld aan het wat in realiteit het door u gekochte product is. Wij verontschuldigen ons voor deze fout en hebben daarom de bestelling geannuleerd.Dit klopt niet. De bij BOL.com gekochte producten met bestelnummers: 1335011935, 1337134684 en 1337137591 zijn correct beschreven (zie specificaties), met de juiste EAN-nummers en met de bijpassende foto's behorend tot het correcte product. Allen zijn terug te vinden in de categorie 'KitchenAid' op Bol.com. Deze heb ik ook geverifieerd op de officiële site van KitchenAid, kitchenaid.be.U wilt deze producten niet leveren vanwege de door u hierboven aangegeven reden. Ik vind dit geen geldige reden.U bood de 3 keukenrobots aan voor de volgende bedragen:• 1 KitchenAid Artisan 5KSM175PSEDR (bestelnummer 1335011935) voor € 109 - besteld en betaald op 5/3/22 om 5u41• 1 KitchenAid 5KSM7580XEMS (bestelnummer 1337134684) voor € 109 - besteld en betaald op 5/3/22 om 6u04• 1 KitchenAid Artisan 5KSM175PSEDR (bestelnummer 1337137591) voor € 99 - besteld en betaald op 5/3/22 om 8u55En ik ging akkoord met uw aanbod. Hierdoor hebben wij een geldige koopovereenkomst. U moet deze producten dus aan mij leveren tegen deze afgesproken prijzen en termijnen. De levering is/was voorzien en bevestigd op 10-14/3/22.Ik had ook geen reden om te twijfelen over uw aanbod en de correctheid van de omschreven goederen.Zoals vermeld op Bol.com en op uw site Frucon² of Nayan.be, bent u sinds 2013 een officiële reseller van KichenAid.U verkoopt en verzendt gloednieuwe, authentieke KitchenAid-apparaten en accessoires van de hoogste kwaliteit.Ik had ook geen reden om te twijfelen over de prijs. Ik koop heel regelmatig producten op Bol.com. Dit vanwege zijn toegankelijkheid, vlotte service en zoals Bol.com vermeld op hun website: super veel voordeel en hoge kortingen.Zo heb ik reeds allerhande producten gekocht met hoge kortingen. Dit is waar Bol.com voor gekend staat. En dit geldt ook voor de bij u aangekochte keukenrobots.Een correct kwalitatief product met een goede prijs. Ik mocht er dus op vertrouwen dat de door mij betaalde bedrag, het juiste bedrag was.Daarom verzoek ik u vriendelijk om de bestelde/gekochte producten te leveren binnen een redelijke termijn. Zoals de eerder voorgestelde leveringstermijn van 5 à 9 dagen. Dit lijkt me billijk, gezien uw bedrijf gevestigd is in Ardooie en ik woonachtig ben in Roeselare. En alsook te leveren tegen de bovenvermelde prijzen.Op 10/3/22 krijg ik volgende reactie van Frucon via mail:Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Volgens artikel 4.2 van de verkoopsvoorwaarden is het mogelijk om de foutieve bestelling te annuleren. Omdat het effectief om een vergissing gaat. U kunt de producten aankopen aan de reële prijzen. Dat is nu rechtgezet. Nogmaals onze excuses voor deze omstandigheden. Mijn respons op deze mail:U verwijst naar artikel 4: het aanbod, lid 4.2:• Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Koper mogelijk te maken. Als de Ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Ondernemer niet.Artikel 4.2 gaat over hetgene wat er door u wordt aangeboden (het aanbod). Niet over de prijs. Net zoals u in uw eerste reactie zegt: Een verkeerde beschrijving of foto. Maar de beschrijving en foto's zijn correct (zie voorgaande mail).Indien er hieromtrent een kennelijke fout of een kennelijke vergissing gebeurd is, bindt dit inderdaad de Ondernemer niet. Dit is hier niet gebeurd.Toen ik de producten, nl. de 3 KitchenAid keukenrobots, op 5/3/22 op Bol.com kocht, waren deze correct beschreven. Met de juiste specificaties, EAN-nummers en foto's. En met een goede prijs. Hoge kortingen zijn één van de voornaamste kenmerken van Bol.com.Hieromtrent is er dus geen kennelijke vergissing of kennelijke fout gebeurd.Artikel 4: het aanbod spreekt over hetgene wordt aangeboden: het product. Verder over de correcte beschrijving en de bijpassende foto's. Niet over de prijs. Over de prijs wordt er verwezen in artikel 5 - de overeenkomst en in artikel 11 - de prijs. Zie de verkoopsvoorwaarden op Bol.com.Hetgene vermeld in artikel 4, lid 4.2 opent niet het recht om mijn bestellingen te annuleren. De verkoopovereenkomst is rechtsgeldig.De producten zijn op een correcte wijze gekocht volgens uw verkoopsvoorwaarden alsook deze van Bol.com.De producten zijn correct beschreven, de bijhorende foto's kloppen ook en de prijsaanduiding of geafficheerde prijs is een bedrag met een mooie korting.Dus nogmaals mijn vraag om de geannuleerde goederen te mogen ontvangen aan prijs betaald op 5/3/22. En dit binnen een redelijke termijn zoals eerder vermeld in de voorgaande mail.Verder geen reactie van Frucon, partner van Bol.com.Reactie van Bol.com: Ik vermoed dat de verkoper een fout heeft gemaakt met het plaatsen van de prijs op de site in combinatie met dit artikel. De prijs klopte dus niet met het product. Er hoorde een ander product met een andere omschrijving bij te staan. Vandaar dat de verkoper de bestellingen heeft geannuleerd. Zij hebben dit recht, dus ik kan je hierbij helaas niet verder helpen.Dus een geafficheerde prijs is niet meer van tel volgens Bol.comMvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform