Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u met betrekking tot mijn bestelling op fnac.be van 11 november 2023. Het ging om 1 Bluetooth luidspreker (Ultimate Ears Boom 3). Het spijt me ten zeerste te vernemen dat mijn bestelling geannuleerd werd. Echter wil ik, zoals ik per e-mail reeds gedaan heb, graag wijzen op het feit dat ik met Fnac een overeenkomst heb gesloten, die conform artikel 5.69 van het Burgerlijk Wetboek voor beide partijen bindend is. Volgens artikel 5.70 van het Burgerlijk Wetboek mag geen van beide partijen die overeenkomst eenzijdig opzeggen. Eenzijdig opzeggen kan volgens artikel 4 van jullie algemene voorwaarden wel, indien na het plaatsen van de bestelling zou blijken dat het product niet meer beschikbaar is. Dan annuleren jullie de bestelling. Dat is hier niet van toepassing aangezien ik van jullie per e-mail vernam dat het niet om een voorraad probleem ging. Jullie hebben het over een manifeste prijsfout en zeggen dat de overeenkomst dus aangetast is door een wilsgebrek. U levert geen bewijs van het feit dat het om een manifeste fout gaat. Het gaat hier om verschillende redenen niet om een prijsfout: 1. Het product werd mij voor 39€ verkocht, in plaats van 119€. Dat is een korting van 80€ oftewel 67%, hoewel de concurrentie (amazon.nl bijvoorbeeld) hetzelfde product op hetzelfde moment voor 99€ verkoopt. Een korting van 60% à 67% voor een product dat al 5 jaar op de markt staat lijkt mij niet buitensporig. Black Friday stond tenslotte voor de deur en deze promotie werd als een Black Friday deal voorgesteld. Black Friday staat immers bekend voor hoge kortingen op high-tech producten (bijvoorbeeld Bluetooth speakers, zoals hier het geval is). 2. De promoprijs zag ik voor het eerst op 11 november rond de middag. 's Ochtends op 12 november was die lage prijs weg, maar 's avonds was de promoprijs opnieuw terug. Wanneer er prijsfouten voorkomen, vermoed ik dat de promoprijs snel wordt verwijderd, vooral als er tientallen bestellingen geplaatst worden. De promoprijs bleef in dit geval lang op jullie website staan. En ik vermoed ook dat de lage prijs dan, na verwijdering, normaliter niet nogmaals online wordt gezet. Terwijl de promoprijs in dit geval nogmaals online werd geplaatst. Uit het bovenstaande is ook duidelijk dat het hier niet om zeer lage prijzen gaat én dat het niet om een menselijke fout ging. Het was een mooie promotie, maar de prijs was niet dusdanig laag dat ik had moeten weten dat het om een prijsfout ging. Mocht het product tijdens enkele minuten voor 10€ of 20€ te koop hebben gestaan, had ik integendeel wel kunnen vermoeden dat het om een prijsfout ging. Het wilsgebrek waar U het over heeft doet er dus niet toe. De overeenkomst die ik met Fnac heb gesloten blijft voor beide partijen bindend, conform artikel 5.69 van het Burgerlijk Wetboek. En dat geldt ook voor de overeenkomsten die Fnac met een tachtigtal leden van de Promojagers Facebook groep (400 000 leden in totaal) sloot, die zich gemeld hebben omdat ze in dezelfde situatie verkeren. Volgens mij zijn er nog veel meer mensen die zich op die Facebook groep of via Testaankoop niet hebben gemeld maar wel gedupeerd zijn. We betreuren het ten zeerste dat jullie de koopovereenkomsten die jullie in deze hadden gesloten, eenzijdig hebben opgezegd. Ik hoop dat jullie de overeenkomsten toch zullen nakomen. Ik ben zeker bereid te wachten indien jullie momenteel problemen met de voorraad ervaren. En indien de gekozen kleur niet voorradig is wil ik zeker ook wel een andere kleur geleverd krijgen. Ik waardeer uw aandacht voor deze kwestie en vertrouw erop dat we tot een passende oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groeten.