Terug

Bestelling na 31 dagen nog steeds niet bevestigd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

S. S.

Naar: LIDL BELGIUM

21/01/2025

Beste, Op 21/12 bestel ik 3 verwarmingshoezen (zetelverwarming voor in de auto). Ik maak daarvoor een Lidl-plus account aan omdat ik een factuur wens te ontvangen op naam van de zaak en ook wil genieten van de voordelen van een plus account. Ik ontvang hiervoor ook een mail in mijn inbox van Lidl. Ik plaats dus op 21/12/24 deze bestelling. Wist ik veel dat hierna de reinste kafkaiaanse toestanden gingen plaatsvinden! Enkele dagen later merk ik echter dat de door mij betaalde aankoopsom op 22/12 terug is gestort op mijn rekening door Lidl. Vreemd! Bij "mijn bestellingen" in mijn Lidl-plus account zie ik nochtans mijn bestelling nog steeds staan. Alleen staat er "Bestelling geplaatst op 21/12/2024 en nog niet bevestigd." Vreemd! Ik neem dus telefonisch contact op met de klantendienst van Lidl. Blijkbaar had ik een verkeerd BTW- nummer opgegeven waardoor de bestelling "automatisch is geannuleerd" en de betaling is terug gestort. Ik krijg te horen dat ik mijn Btw-nr moet correct ingeven en dat daarna mijn bestelling zal bevestigd worden. Dat werd me op 24/12 ook gemaild door Lidl, maar die mail komt in mijn spam terecht, zodat ik deze mail ook niet opmerk (vreemd dat ik eerst wel een mail in mijn inbox krijg van Lidl, maar dat daarna alle volgende mails van Lidl in mijn spam terechtkomen) . In deze mail staat : "door een ongeldig BTW-nummer werd uw bestelling automatisch geannuleerd. Hoe bekomt u uw artikelen? U dient eerst uw Btw-nr te corrigeren in uw Lidl-account... Vervolgens kan u opnieuw bestellen." Die info kreeg ik ook van de telefonische klantendienst. Ik pas op 24/12 het BTW-nr aan, maar neem een uur later terug contact op met de klantendienst want "opnieuw bestellen", lukt niet. Mijn vorige bestelling blijft staan onder "niet bevestigd" . De klantendienst raadt me aan mijn bestelling te annuleren, en dan pas opnieuw te bestellen. Dat doe ik, opnieuw in mijn account bij "mijn bestellingen" maar krijg na het activeren van de knop 'annuleren" een foutmelding. Ik probeer dit meermaals, maar krijg dus steeds dezelfde foutmelding. Ik neem dus op 24/12 nogmaals contact op met de klantendienst. Daar krijg ik te horen dat Lidl mijn bestelling zal moeten annuleren en dat ze me zullen contacteren eens dat is gebeurd. De klantendienst aan de telefoon kan dit alleen maar rapporteren, en kan zelf niets voor me doen. Vervelend, want ik bestelde deze artikels om als nieuwjaarskado te schenken. Ik wacht geduldig af, maar hoor helemaal niets meer. Pas op 3/01/25 krijg ik terug een mail: "Uw bestelling werd reeds automatisch geannuleerd. U dient eerst uw BTW-nr te corrigeren.... "en dat ik vervolgens opnieuw kan bestellen. Ik neem dus opnieuw telefonisch contact op met de klantendienst. Ik leg hen uit dat ik helemaal niet geholpen ben, dat ik reeds op 24/12 mijn btw-nr heb aangepast en dat ook aan Lidl meldde en in 'mijn bestellingen" nog steeds de "niet bevestigde bestelling" staat. Dat ik niet zelf kan annuleren en dat Lidl me beloofde dat op te lossen voor me. Ik kan ook niet opnieuw bestellen, want de oude blijft staan en opnieuw bestellen verdubbeld het aantal gevraagde artikels.Dat is niet de bedoeling natuurlijk en bovendien kan ik dus niets extra bestellen ook al zijn het ondertussen solden op de webshop van Lidl en wil ik ook andere aankopen doen. Alleen dat lukt niet, want alles wordt geblokkeerd door de "niet bevestigde bestelling" van 21/12/24. Opnieuw krijg ik hetzelfde te horen: Wij kunnen van hier uit niets doen, we geven het door, onze dienst zal uw bestelling annuleren, we contacteren u. Op 13/1 krijg ik pas terug een mail (zoals steeds in mijn spam) met opnieuw hetzelfde: " De bestelling werd automatisch geannuleerd...u dient uw btw-nr te corrigeren, vervolgens kan u opnieuw bestellen. Alleen de zin "indien dit niet lukt, gelieve ons te laten weten wat er misloopt en een printscreen door te sturen". Ik mail de printscreen met de foutmelding , zoals gevraagd, door en duid nogmaals het hele probleem. Ik vraag ook een compensatie voor alle tijdverlies en ongemak. Pas op 20/01 krijg ik terug een mail: "Bedankt voor je bericht. De bestelling blijft gewoon zichtbaar in je account. Dit zal geen blokkering of extra problemen veroorzaken. Problemen met het plaatsen van een nieuwe bestelling? Wat bedoel je precies met “verdubbeld het aantal van de bestelling”? Je kunt nog steeds een bestelling plaatsen met een GAST-account mocht u toch problemen ondervinden. Ik neem dus op 20/01/25 TERUG contact op met de klantendienst: Ik leg nogmaals alles opnieuw uit, leg ook uit dat ik niet geholpen wordt, ook niet door de achterliggende klantendienst, dat ik niets kan bestellen, dat producten in solden ondertussen zelf reeds uitverkocht zijn want dat ik al 30 dagen wacht om een bestelling besteld te krijgen (laat staan geleverd!) en dat mijn vraag voor compensatie gewoon genegeerd wordt. Bovendien wil ik de aankoop niet doen vanuit een Gast-account want ik wil een factuur, mijn voordelen als PLUS lid en nog meerdere aankopen doen vanuit mijn account. Opnieuw hetzelfde: " we kunnen niets voor u doen, we geven het door. Vandaag 21/01 neem ik opnieuw telefonisch contact op. Er is niets veranderd, ik kan nog steeds niet bestellen en ik wordt niet geholpen. Ik krijg opnieuw hetzelfde te horen: we kunnen niets doen, we zullen het doorgeven... Ik vraag hen om mij door te verbinden met de achterliggende dienst want blijkbaar wordt er iets niet goed begrepen, maar dat wordt geweigerd. Na enige ergernis van beide kanten, verbreekt de klantendienst de lijn. Dank U wel Lidl !!! Ten einde raad probeer ik een nieuw PLUS-account aan te maken. Dat wordt me geweigerd want onder mijn email-adres bestaat al een PLUS-account. Ik kan het niet zelf annuleren. Dat kan alleen de achterliggende klantendienst!!! Je zou denken dat het een grap is, dat je in de malling wordt genomen, maar het is realiteit. We zijn 2025. Welkom in de wereld van de webshop van Lidl. Zie hier mijn ervaring met de klantendienst van Lidl. Na 31 dagen wachten op een bestelling besteld te krijgen, 8 à 10 telefoons en vier mails later ben ik nog steeds niet geholpen en mijn vraag over compensatie of een geste voor het ongemak wordt genegeerd. Hopelijk kan Test-aankoop hier wat gewicht in de schaal leggen want ik weet niet meer wat doen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform