Beste,Ik bestelde op 27 januari 2023 via Coolblue de “Beko DH7533RXW” droogkast ter waarde van 414 euro. Ik heb deze ook onmiddellijk betaald. Op 30 januari kwamen ze deze ook leveren aan huis (samen met nog een ander product). Toen een team voor Coolblue aankwam, meldden ze dat ze per ongeluk de verkeerde droogkast bijhadden en ze de dag erna terugkwamen voor deze te leveren. Dat kan uiteraard gebeuren.Die namiddag ontving ik een mail met de boodschap, en ik quote: “Vandaag zijn we bij je langs geweest voor de levering van je Beko wasdroger. Helaas hadden we het verkeerde toestel bij en kon de levering niet doorgaan. Alvast sorry daarvoor! We zouden graag een nieuwe bestelling regelen, maar helaas hebben we de Beko niet meer op voorraad. Daarom staat het aankoopbedrag vrij op je account. Op die manier kan je zelf een alternatief kiezen en bestellen. Moest je liever een terugbetaling hebben, mag je dit laten weten. “Hierna startten de problemen. Probleem 1: dat tegoed van 414 euro kon ik -vermoedelijk door een fout in de website- niet gebruiken om snel (voor het einde van de solden) een alternatieve droogkast te bestellen. Ik kon enkel een nieuwe betaling uitvoeren. Probleem 2: ik vroeg om een terugbetaling. Aangezien 400 van de 414 euro aangekocht waren in cadeaubonnen, weigert Coolblue dit bedrag terug te geven - enkel die 14 euro die geen cadeaubonnen waren, willen ze terugstorten. “Cadeaubonnen kunnen enkel in tegoed worden omgezet en dus niet worden teruggegeven”. Daarom is een alternatieve droogkast kopen de enige oplossing, aldus Coolblue. Probleem 3: na heel wat heen en weer gemail, waren ondertussen de solden afgelopen, waardoor de prijzen van al de droogkasten gevoelig zijn gestegen.Ondertussen gaf Coolblue ook meerdere malen toe dat zij in de fout zijn gegaan: “De reden waarom jouw bestelling fout is gelopen komt door een foutsortering, we hebben een ander product gelabeld voor jouw order en die is vervolgens meegenomen naar het depot voor levering.” Daarom stelde ik voor om een alternatieve droogkast te geven in de plaats van mijn bestelling. Mijn huidige bestelling, dus de “Beko DH7533RXW” bestaat ondertussen niet meer (niet meer te koop op de website). Na wat zoeken vond ik de “Beko KH7535RXW1”, een droogkast van hetzelfde merk met hetzelfde volume-inhoud en energieklasse. Dit lijkt me dan ook een waardig alternatief.Na heel wat over en heen gemail (maar liefst 10 keer in totaal én dat door 7 verschillende personen van hun klantendienst), kwam iemand met het voorstel om de meerkost te verdelen. Aangezien de solden voorbij zijn, is het verschil tussen de waarde van mijn originele aankoop (tijdens de solden) en het alternatief 135 euro. Nu stellen ze voor dat ik een extra 67,5 euro bijbetaal bovenop de 414 euro die -ongevraagd- op mijn tegoed staat. Ik heb dat voorstel geweigerd om 2 redenen. Ten eerste: dat mijn aankoop niet meer kan geleverd worden, is hun fout (hebben ze dus ook zelf toegegeven). En ten tweede: door de trage, onsamenhangende en onprofessionele communicatie van de klantendienst naar mij toe, zijn de solden voorbij. Het is dan ook oneerlijk om mij deels verantwoordelijk te stellen voor de fouten die zij hebben gemaakt.Ik heb daarom al een paar keer gevraagd of zij toch niet volledig tegemoet willen komen aan die 135 euro meerkost, maar zij weigeren steeds! Daarom dat ik nu via deze weg probeer om meer gehoor te krijgen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.Met vriendelijke groeten,Gerrit Willems