Terug

Bestelling geannuleerd vanwege prijsfout

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. A.

Naar: Azerty

08/01/2024

Beste,Enkele dagen geleden bestelde ik op Azerty een Philips TAB8905 voor 200 euro. Echter kreeg ik vandaag een mail dat mijn bestelling geannuleerd wordt vanwege een verkeerde prijs dat bij het artikel staat. Er werd bij de annulatie gesproken van een kennelijke vergissing. Echter lijkt me dit prijsverschil niet groot genoeg om te spreken over een kennelijke vergissing aangezien deze normaal voor 379 euro gaat op andere sites. Dit verschil was niet zo groot dat ik dacht dat dit een fout zou zijn, waardoor het wel een grote teleurstelling was dat ik deze mail kreeg. Voor meer duidelijkheid wilde ik de klantendienst bereiken, waarvan ik een bericht kreeg dat de gemiddelde wachttijd 8 uur is (geen succes dun met hun te bereiken).Ook staat het product nog steeds voor deze prijs op de site. Graag zou ik toch het product ontvangen, aangezien dit volgens mij niet valt onder een kennelijke vergissing.

Berichten (3)

Azerty

Naar: D. A.

08/01/2024

Goedemiddag Dennis, Bedankt voor je uitgebreide inhoudelijke reactie, waarbij ik snap dat je wenst om over te gaan tot uitlevering. Dat het artikel nog een tijdje online heeft gestaan [...]͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹Bekijk Helpdeskticket[1]Klacht - Bestelling geannuleerd vanwege prijsfout - (CPTBE01948832-05) (772773)Goedemiddag Dennis,Bedankt voor je uitgebreide inhoudelijke reactie, waarbij ik snap dat je wenst om over te gaan tot uitlevering. Dat het artikel nog een tijdje online heeft gestaan komt door de verwerkingstijd. De koop knop werkte toen al niet meer voor klanten.Volgens ons zou hier sprake zijn van gerede twijfel omdat:De prijs 50% afwijkt van de marktconforme prijs van 399 euro, jij hebt 199 euro betaald.Er moet geen actie vermelding bij het product staan, deze stond niet bij dit product.In dat geval is er een onderzoek plicht bij de koper.Het juridisch loket zegt hier bijvoorbeeld het volgende over:'Twijfel over prijs''Wilt u online een aankoop doen en is de prijs veel lager dan u verwacht? Check dan altijd de prijs.Bekijk bijvoorbeeld wat hetzelfde soort product van hetzelfde merk bij andere bedrijven kost. Bij een groot verschil in prijs heeft de verkoper misschien een fout gemaakt.Vraag aan de verkoper of hij de prijs wil controleren als u denkt dat de prijs te laag is. U kunt dit het beste per e-mail doen.Bewaar de reactie van de verkoper. Geeft de verkoper aan dat de prijs op de website klopt? Dan moet hij het product voor deze prijs aan u verkopen's:www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopenrijsfout-webshop/ [2]Hieruit maken wij op dat er hier sprake is van een kennelijke fout, en is er volgens de wet dus geen overeenkomst is.Wanneer je toch van mening bent dat onze interpretatie van deze wetsbepaling niet juist is, wil ik je graag wijzen op de mogelijkheid om je geschil aan te melden bij zoals omschreven in de algemene voorwaarden'Indien er sprake is van een koop op afstand, als bedoeld in artikel 11, kunt u ook een klacht indienen/het geschil aanhangig maken via het Europese online platform (ODR) voor geschilbeslechting. U vindt dit platform via ec.europa.eu/consumers/odr/. [3] 'Zij zullen dan als neutrale derde naar de case kijken.Wij betreuren het nogmaals dat deze situatie zich voor heeft gedaan.Met vriendelijke groet,Kind regards,Lisanne PotCoa¶rdinator---Tjalkstraat 4b, 8102 HG Raalte, NederlandT[4] 0572 328 120W[5] azerty.nlE[6] klantenservice@azerty.nlDit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Alsdit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan deafzender te melden. Azerty staat door de elektronische verzending van ditbericht niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud, nochvoor tijdige ontvangst daarvan. Voor informatie over Azerty raadpleegtu None [7] azerty.nl*This e-mailis intended for the addressees eyes only. If you are not the intended recipient,you are hereby kindly requested to inform the sender of this. In view of theelectronic nature of this communication, Azerty is neither liable for theproper and complete transmission of the information contained therein nor forany delay in its receipt. For information about Azerty, direct your browserto None [8] azerty.nl*Azerty BV*+31 572 328 120support@contact.azerty.nl [9]s:azerty.nl [10]Aangeboden door Odoo [11][1] s:contact.azerty.nl/mail/view?model=helpdesk.ticketandres_id=772773andaccess_token=80e3dad6-c8dd-4e16-b489-0a4fb5e65c6eandpid=1226037andhash=54e0e1259075902fbefabc02ceaadb3e6c3565a068af9a3f56f779c0307d7417[2] s:www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopenrijsfout-webshop/[3] ec.europa.eu/consumers/odr/.[4] tel:+31572328120[5] s:contact.azerty.nl/r/fvE[6] mailto:klantenservice@contact.azerty.nl[7] s:contact.azerty.nl/r/fvE[8] s:contact.azerty.nl/r/fvE[9] mailto:support@contact.azerty.nl[10] s:azerty.nl[11] s:www.odoo.com?utm_source=dbandutm_medium=email

D. A.

Naar: Azerty

08/01/2024

Beste,Ik ben enorm teleurgesteld over het verloop van deze interactie. In mijn ogen is er geen gerede twijfel, maar is dit voor jullie de makkelijkste manier om jullie fout op te lossen zonder iets van verantwoordelijkheid te hoeven dragen. Ergens hoopte ik toch een tegemoetkoming te zien, maar helaas.Groeten,Dennis A.

Azerty

Naar: D. A.

09/01/2024

Goedemiddag Dennis, Bedankt voor je uitgebreide inhoudelijke reactie, waarbij ik snap dat je wenst om over te gaan tot uitlevering. Volgens ons zou hier sprake zijn van gerede twijfel [...]͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹ ͏ '‹Bekijk Helpdeskticket[1]Klacht - Bestelling geannuleerd vanwege prijsfout - (CPTBE01948832-05) (773007)Goedemiddag Dennis,Bedankt voor je uitgebreide inhoudelijke reactie, waarbij ik snap dat je wenst om over te gaan tot uitlevering.Volgens ons zou hier sprake zijn van gerede twijfel omdat:De prijs 50% afwijkt van de marktconforme prijs van 399 euro, jij hebt 199 euro betaald.Er moet geen actie vermelding bij het product staan, deze stond niet bij dit product.In dat geval is er een onderzoek plicht bij de koper.Het juridisch loket zegt hier bijvoorbeeld het volgende over:'Twijfel over prijs''Wilt u online een aankoop doen en is de prijs veel lager dan u verwacht? Check dan altijd de prijs.Bekijk bijvoorbeeld wat hetzelfde soort product van hetzelfde merk bij andere bedrijven kost. Bij een groot verschil in prijs heeft de verkoper misschien een fout gemaakt.Vraag aan de verkoper of hij de prijs wil controleren als u denkt dat de prijs te laag is. U kunt dit het beste per e-mail doen.Bewaar de reactie van de verkoper. Geeft de verkoper aan dat de prijs op de website klopt? Dan moet hij het product voor deze prijs aan u verkopen's:www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopenrijsfout-webshop/ [2]Hieruit maken wij op dat er hier sprake is van een kennelijke fout, en is er volgens de wet dus geen overeenkomst is.Wanneer je toch van mening bent dat onze interpretatie van deze wetsbepaling niet juist is, wil ik je graag wijzen op de mogelijkheid om je geschil aan te melden bij zoals omschreven in de algemene voorwaarden'Indien er sprake is van een koop op afstand, als bedoeld in artikel 11, kunt u ook een klacht indienen/het geschil aanhangig maken via het Europese online platform (ODR) voor geschilbeslechting. U vindt dit platform via ec.europa.eu/consumers/odr/. [3] 'Zij zullen dan als neutrale derde naar de case kijken.Wij betreuren het nogmaals dat deze situatie zich voor heeft gedaan.Met vriendelijke groet,Kind regards,Lisanne PotCoa¶rdinator---Tjalkstraat 4b, 8102 HG Raalte, NederlandT[4] 0572 328 120W[5] azerty.nlE[6] klantenservice@azerty.nlDit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Alsdit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan deafzender te melden. Azerty staat door de elektronische verzending van ditbericht niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud, nochvoor tijdige ontvangst daarvan. Voor informatie over Azerty raadpleegtu None [7] azerty.nl*This e-mailis intended for the addressees eyes only. If you are not the intended recipient,you are hereby kindly requested to inform the sender of this. In view of theelectronic nature of this communication, Azerty is neither liable for theproper and complete transmission of the information contained therein nor forany delay in its receipt. For information about Azerty, direct your browserto None [8] azerty.nl*Azerty BV*+31 572 328 120support@contact.azerty.nl [9]s:azerty.nl [10]Aangeboden door Odoo [11][1] s:contact.azerty.nl/mail/view?model=helpdesk.ticketandres_id=773007andaccess_token=d5af324b-bc3a-440f-90a2-3c571be0a8d3andpid=1226037andhash=8df4e23720fa5e8b987587d8da1573758ba9da0e87569af2b41945bbc9367d11[2] s:www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopenrijsfout-webshop/[3] ec.europa.eu/consumers/odr/.[4] tel:+31572328120[5] s:contact.azerty.nl/r/fvE[6] mailto:klantenservice@contact.azerty.nl[7] s:contact.azerty.nl/r/fvE[8] s:contact.azerty.nl/r/fvE[9] mailto:support@contact.azerty.nl[10] s:azerty.nl[11] s:www.odoo.com?utm_source=dbandutm_medium=email


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform