bestelling geannuleerd na betaling voor tientallen klanten via Promojagers Belgie
Aard van probleem:
AndereKlacht
N. S.
Naar: FNAC BELGIUM
Beste, ik bestelde op 11/11/2023, ten voordele van Black Friday/Weekend, een UE Boom 3 luidspreker zoals vele andere mensen. Ik heb meerdere screenshots en communicatie als bewijs dat er meer aan de hand is dan een prijsfoutje. De actie prijs was 39 euro en de boxen stonden aangeprijs aan 119 euro (niet 139 euro zoals beweerd wordt)Ja dat is een mooie korting maar zeker niet uitzonderlijk tijdens deze periode! Van too good to be true kan hier geen sprake zijn.Vandaag kreeg ik dan ook, zoals vele anderen, een rare e-mail over betaalgegevens invoeren in je Fnac account indien je een bestelling annuleert. Ik heb helemaal geen bestelling geannuleerd! Tegelijkertijd zijn er MEERDERE versies vh verhaal verschenen, recht vanuit de klantendienst1. De Webshop heeft me duidelijk gemaakt dat het systeem de bestelling heeft geannuleerd omdat tijdens de betaling het al te langzaam ging en om jou te beschermen tegen fraude werd het geannuleerd.= LARIE2. Er is geen stock meer= LARIE er is stock genoeg aan 139 euro per box3. 'Fnac krijgt de speakers niet geleverd van de fabrikant aan de prijs van €39.99. We kunnen deze dan niet leveren aan deze prijs. Daarom zijn de bestellingen geannuleerd, u bent ook niet de enige klant. U kan steeds een klachtenmail sturen naar Fnac klachtendienst.4. Een zwart op wit bevestiging dat de bestelling zeker verzonden zal worden bij een initiële vraag om verduidelijking.Ter compensatie een cadeaubon van €10 als 'geste' van Fnac uit. Er is een verbintenis aangegaan, geld is van mn rekening gegaan en u moet leveren en niet eenzijdig tientallen klanten duperen. We zullen ons in de groep van Promojagers samen vestigen met het oog op een groepsklacht in te dienen indien er geen gevolg wordt gegeven aan de beleefde vraag om de gesloten overeenkomst na te leven.MVG
Berichten (7)
FNAC BELGIUM
Naar: N. S.
Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be
N. S.
Naar: FNAC BELGIUM
Beste FnacDossiers zullen gebundeld en doorgestuurd worden naar de advocaten van Test-Aankoop!STOP met jullie generieke antwoord dat jullie naar iedereen versturen. Dit is reinste onzin en de prijs was helemaal niet "too good to go". Geen enkele rechtbank zal meegaan in jullie verdediging gezien de verschillende verhalen die via klantendienst ten oren van de gedupeerden is gekomen.Hierbij is er dus geen deftige oplossing aangeboden. U geeft mij en anderen gewoon een zelfde antwoord, maar de vragen die worden gesteld en punten die worden gemaakt, worden volledig genegeerd.U geeft zelf aan dat ik zou gemerkt hebben dat de prijs van het product tijdens het bestellen fout zou zijn, maar dat is dus niet het geval. Dit leek mij een mooie aanbieding tijdens Black Friday, net als vele anderen.De korting is niet ongezien. Dat jullie zich niet aan jullie verbintenis willen of kunnen houden is jullie probleem, niet die van mij.Ik heb wel degelijk een verbintenis met jullie aangegaan tijdens het bestellen van dit product. Ik ga er vanuit dat jullie zich nog steeds aan deze verbintenis gaan houden en alsnog dit product opsturen zoals afgesproken.Ik hoop dat jullie ook niet telkens met andere excuses afkomen, zo heb ik van verschillende gedupeerden al verschillende redenen gehoord als: een betaling die zou tegengehouden zijn voor fraude en dus terugbetaald werd, dat de voorraad uitgeput was en bij mij dus dat de prijs niet correct zou zijn.Alvast bedankt om dit effectief op te lossen door het leveren van het product.Mvg
FNAC BELGIUM
Naar: N. S.
Beste,Bedankt voor uw mail.Het spijt ons, maar helaas kunnen wij de Ultimate Ears BOOM 3 Luidspreker niet leveren aan de prijs van Eur 38,70 gelet op de uiterst lage marges. Wij menen dan ook dat wij het recht hadden de bestelling te annuleren, aangezien er geen akkoord was over deze manifest verkeerde prijs. Hiernaastmoeten wij ook meegeven dat wij wettelijk niet toegelaten zijn met verlies te verkopen.Wij verontschuldigen ons voor dit voorval, en doen er alles aan om in de toekomst nog zorgvuldiger om te gaan met de informatie die wij op onze website vermelden.Wij hopen op je begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be
N. S.
Naar: FNAC BELGIUM
FnacWe betaalden 39,00 euro maar krijgen slechts 38,70 euro weer? Bovendien overruled de Europese wetgeving die van de Belgische en is het wettelijk WEL toegelaten om met verlies te verkopen. Misschien moet u eens ten rade gaan bij uw advocaten voor u reageert en pertinent onjuiste informatie deelt.U weigert pertinent verantwoordelijkheid te nemen voor wat u als een fout omschrijft, terwijl er tientallen gedupeerden zijn die wachten op hun gekochte item met een volledig rechtsgeldige overeenkomst.Het enige wat voor u spreekt is het kost/baten plaatje van een advocaat onder de arm te nemen daar het maar om 40 euro draait. Helaas voor u zijn wij met tientallen en zullen ons samen sterk maken. U kan deze praktijken niet ten onrechte blijven hanteren. Het is niet de eerste keer dat u deze manier van werken hanteert.Een regelrechte schande.
N. S.
Naar: FNAC BELGIUM
Geachte heer,Fnac kan evenwel niet zomaar beslissen om een bindende overeenkomst eenzijdig te verbreken. Door het product op de website te plaatsen voor € 39,00 voor een hele week, heeft Fnac een bindend aanbod gedaan aan de bezoekers van de website. Door het product te hebben besteld, heb ik het aanbod van Fnac aanvaard. Er is aldus een voor beide partijen bindende overeenkomst tot stand gekomen. Dat de prijs verkeerd werd weergegeven op de website, doet daaraan geen afbreuk. De rechtspraak oordeelt slechts in zeer extreme gevallen dat de overeenkomst niet tot stand komt, wat bv. het geval is bij een goed t.w.v. € 1.500,00 dat op de website wordt aangeboden voor € 15,00. In alle gerechtelijke dossiers gaat het om gevallen waarbij de weergegeven prijs een fractie (0,1% tot 5%) bedraagt van de catalogusprijs.In casu gaat het niet om dergelijke manifeste vergissing in hoofde van Fnac, maar gaat het integendeel om een prijs die bij de consument een gewettigd vertrouwen kon opwekken dat het ging om de juiste prijszetting. De prijs van € 39,00 bedraagt 32,77% van de oorspronkelijke prijs van € 119,00. Het is overigens in beginsel niet aan de consument om na te gaan of de prijszetting op de website van de onderneming al dan niet correct is dat is een verplichting die volledig ten laste van de onderneming valt.Ik verzoek u m.a.w. om uw contractuele verplichtingen na te komen en over te gaan tot de levering van het bestelde product. Ik wijs u er tevens op dat dit een inbreuk is op een Wetboek van Economisch Recht die aanleiding kan geven tot een klacht bij de economische inspectie.Hoogachtend,
N. S.
Naar: FNAC BELGIUM
Nog een extra artikel dat uw stelling dat met verlies kopen niet mag geheel onderuit haalt.Art. VI.116. [1 § 1. Teneinde eerlijke marktpraktijken te verzekeren tussen ondernemingen, [is het elke onderneming] verboden goederen met verlies te koop aan te bieden of te verkopen.Als een verkoop met verlies wordt beschouwd, elke verkoop tegen een prijs die niet ten minste gelijk is aan de prijs waartegen de onderneming het goed heeft gekocht of die de onderneming zou moeten betalen bij herbevoorrading, na aftrek van eventueel toegekende en definitief verworven kortingen, alsook van niet definitief verworven volumekortingen berekend op basis van 80 % van de volumekorting die de onderneming in het voorbije jaar voor hetzelfde goed heeft verworven. Om uit te maken of er verkoop met verlies is, wordt geen rekening gehouden met kortingen die, al dan niet uitsluitend, toegekend worden in ruil voor verbintenissen van de onderneming andere dan de aankoop van goederen.§ 2. In geval van gezamenlijk aanbod van verscheidene, al dan niet identieke goederen, geldt het verbod bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, slechts wanneer het aanbod in zijn geheel een verkoop met verlies uitmaakt.]1----------(1)[Ingevoegd bij W 2013-12-21/23, art. 3, 009 Inwerkingtreding : 31-05-2014]Art. VI.117. [1 § 1. Het in artikel VI.116, § 1, eerste lid, bedoelde verbod geldt evenwel niet :1° voor goederen die uitverkocht worden of in het kader van een opruiming verkocht worden2° voor goederen die niet langer bewaard kunnen worden3° voor goederen die de onderneming, ten gevolge van externe omstandigheden, redelijkerwijze niet meer kan verkopen tegen een prijs gelijk aan of hoger dan de aankoopprijs ervan4° voor goederen waarvan de verkoopprijs, om dwingende redenen van mededinging, wordt afgestemd op de prijs die door de concurrentie voor hetzelfde of een concurrerend goed gevraagd wordt.§ 2. De contractuele bedingen waarbij verkoop met verlies aan de consument wordt verboden, kunnen niet ingeroepen worden tegen degene die het goed verkoopt in de gevallen bedoeld onder paragraaf 1.]1Neem er het wetboek consumentenrecht maar eens bijOndertussen blijft u ook ongevraagd mails sturen met de vraag om onze persoonlijke gegevens door te sturen zodat er een terubetaling kan plaatsvinden. Een poging om dit te doen faalde, en waarom kan u niet gewoon terug crediteren zoals andere webshops dat wél kunnen bij het retourneren van goederen. Niettemin wil ik helemaal geen refund. U heeft een overeenkomst afgesloten en dient deze te eren.
FNAC BELGIUM
Naar: N. S.
Beste,Bedankt voor uw mail.Het spijt ons, maar helaas kunnen wij de Ultimate Ears BOOM 3 Luidspreker niet leveren aan de prijs van Eur 38,70 gelet op de uiterst lage marges. Wij menen dan ook dat wij het recht hadden de bestelling te annuleren, aangezien er geen akkoord was over deze manifest verkeerde prijs.Wij verontschuldigen ons voor dit voorval, en doen er alles aan om in de toekomst nog zorgvuldiger om te gaan met de informatie die wij op onze website vermelden.Wij hopen op je begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten