Terug

Bestelling en preorder-voordeel werd geannuleerd wegens systeemfout

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. T.

Naar: SAMSUNG BENELUX

27/09/2021

Op 25 augustus plaatste ik via de website van Samsung een preorder voor de Samsung Z Flip3 256GB via Samsung (Evollis) Private Rent. Dit dossier werd 26/08 goedkgekeurd, met sindsien mijn order 'in behandeling' via mijn Samsung account, met het ordernummer BE210825-22665394.Ik nam enkele keren contact op wia whatsapp, messenger en telefonisch, voor de opvolging van mijn dossier en het nakijken op eventuele fouten, omwille van de aanhoudende wachtperiode. Er werd me telkens bevestigd dat alles correct werd geregistreerd en werd opgevolgd, maar dat het uitblijven van de levering puur te maken had met een onvoorradige stock omwille van vele bestellingen. .. Alle begrip voor, dus wachtte ik verder nieuws af.Tot ik plots op zondag 12/09 een mail van samsung mocht ontvangen met de boodschap 'Annuleringsbevestiging van Ordernummer BE210825-22665394' en ook de terugbetaling van mijn voorschot t.w.v. €99.Ik nam meteen contact op via de klantendienst. Daar kreeg ik de volgende dag te horen dat mijn 'billing account' op Frankrijk bleek ingesteld te staan, en dat Samsung HQ dit niet kan aanpassen, waardoor zij dan de aanvraag annuleren. Bijgevolg kreeg ik de boodschap mijn order nogmaals te plaatsen.Toen ik vroeg naar mijn preorder voordeel (de terugbetaling van €99), kreeg ik doodleuk te horen dat ik dat voordeel kwijt ben, gezien de preorderperiode reeds voorbij is. Er zou een dossier worden opgemaakt, maar na enkele dagen, bleef het bij hetzelfde antwoord. Ik snap dat een geannuleerde order via het systeem niet zomaar kan rechtgezet worden. Ik ben zelf tewerkgesteld in de telecomsector en systemen kennen nu eenmaal bepaalde procedures.Wat me wel énorm frustreerd is dat ik omwille van een systeemfout een voordeel kwijt speel van €99, en dit zogezegd onmogelijk te recupereren valt, en daarbij het gevoel krijg dat ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd wordt. De enige 'tussenkomst' die me werd voorgesteld, is een korting bij de aankoop van een toestel, maar dat is mijn vraag niet.Ik wens alsnog gebruik te maken van alle voordelen van het Private Rent-systeem, en wens dan ook een oplossing om mijn beloofde preordervoordeel te benutten, gezien deze niet door een eigen fout, maar door een systeemfout werden geannuleerd.

Berichten (1)

SAMSUNG BENELUX

Naar: K. T.

27/09/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform