Terug

bestelde en verkeerde salon

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. C.

Naar: Keldermans Wonen

08/12/2020

Beste, wij bestelden op 19-01-2020 bij jullie een salon, na onze keuze gemaakt te hebben in jullie showroom.gevraagd of indien we een andere stof kozen de afwerking de zelfde zou zijn. dit werd ons bevestigd. Wij vroegen ook een volledige afwerking van de longchair daar deze vrij komt te staan in de ruimte, was ook geen probleem. na maanden wachten wordt de salon geleverd op 24-07-2020.Jammer genoeg gans verkeerd, niet de juiste afwerking zoals gevraagd. op 25-07-2020 de salon opnieuw komen ophalen. meerdere malen contact met jullie opgenomen maar er wordt ons van alles verteld en beloofd. op 29/09/2020 krijg ik telefoon dat ze de salon opnieuw gaan bestellen , ik stuur dan ook een mail om te zeggen dat ik zeer ongerust ben over de opvolging en communicatie. ik krijg hier geen antwoord op. Vorige week op 02-12-2020 neem ik nogmaals contact met jullie op en krijg de zaakvoerder aan de lijn, hij zegt mij dat de salon normaal deze week bij hen in de zaak geleverd wordt, dit was niet volgens de afspraak, er werd mij in het verleden bevestigd dat ik uitzonderlijk naar de fabriek mocht om daar de problemen te bespreken alvorens ze de salon opnieuw gingen maken. Nu werd er mij weer beloofd dat de fabriek met mij contact ging opnemen, wat tot op heden nog niet gebeurt is. En anders moest ik nogmaals contact met de firma opnemen. Ik kan u vertellen dat ons geduld meer dan op de proef gesteld is , en wij liefst van al gewoon ons voorschot zouden terugbetaald krijgen, zodat we kunnen achter ons laten. Naar klantvriendelijkheid en communicatie had ik veel meer verwacht van uw zaakJammer dat het zover is moeten komen en dat ons vertrouwen volledig weg is.

Berichten (5)

Keldermans Wonen

Naar: L. C.

18/12/2020

Beste,Ik weet niet via welke weg ik kan reageren, ik probeer het dan maar langs deze weg.We hebben een bestelling op naam van Verbruggen Peter genoteerd op 31/1/2020.Mevrouw haar eerste klacht is dat ze zo lang heeft moeten wachten.Een normale levertijd in de sector is 6 @ 12 weken, echter door de eerste lockdown is dat order uiteraard opgeschoven, en is dat order pas uitgeleverd in juli. Ik herinner me nog dat ik speciaal naar de fabrikant gebeld om me zeker dat order nog te leveren voor hun verlof.Bij levering stelt mevrouw vast1) dat de salon geen bies heeft, terechte opmerking. Door ons verkeerdelijk niet medegedeeld bij de bestelling.2) de vulling was niet goed omdat ze in het toonzaalmodel met haar voeten aan de grond kwam en met het haar geleverde model niet. Meestal komt dit omdat de nieuwe salon nog niet 'ingezeten' is en de luchtbellen in het schuim nog gekraakt moeten worden door gebruik. Na een 4 tal weken is een salon ingezeten en verliezen de kussens iets van volume waardoor het zitcomfort en hoogte van het kussen vergelijkbaar is met het toonzaalmodel. Voor discussie vatbaar dus.3) voor mevrouw werd speciaal gevraagd om van de longchair een losstaand element te maken. Dat kon ook. Zoals de fabrikant dit element afgewerkt had was niet naar de verwachtingen van mevrouw.Ook stonden er geen sledepoten onder maar wel plastieken poten.De salon werd retour genomen naar ons magazijn.Vermits de fabrikant in verlof was tot eind augustus, heb ik pas op 9 september mevrouw kunnen bellen.Om de klant genegen te zijn werd er tussen fabrikant en mij beslist om een volledig nieuwe salon te laten maken. Waarbij wij de kosten van de oude salon en van de nieuwe salon zouden dragen.Mevrouw zou ook worden uitgenodigd op fabriek wanneer de salon klaar was om daar nog eventuele opmerkingen te kunnen geven en de fabrikant zou dan die opmerkingen nog aanpassen en daarna de salon aan ons leveren.11 weken later 2/12, belt mevrouw met mij om te vragen wanneer de salon klaar zou zijn. Ik heb haar een uur later teruggebeld en gezegd dat ik gebeld heb met de fabrikant en dat de salon zo goed als klaar was en dat ze zeker diezelfde week een telefoon mocht verwachten van de fabrikant om een afspraak te maken. Mocht dat niet het geval zijn had ik gevraagd aan mevrouw om mij even daarover op te bellen zodat ik het nodige kon doen.Ik heb niets meer van mevrouw vernomen tenzij haar klacht bij testaankoop.Mevrouw heeft blijkbaar alle vertrouwen verloren in die fabrikant.Ik wil het niet hebben of er al dan geen fouten zijn gebeurd, maar vind het wel jammer dat de fabrikant niet één kans heeft gekregen om aan de eisen van de klant te voldoen.Ik overleg met de fabrikant en kom hier later op terug.Graag even bevestiging van jullie of dit een juiste weg is om te reageren?Met vriendelijke groeten,Pedro StrauwenZaakvoerder Keldermans WonenBegin doorgestuurd bericht:

Keldermans Wonen

Naar: L. C.

18/12/2020

Beste,Ik weet niet via welke weg ik kan reageren, ik probeer het dan maar langs deze weg.We hebben een bestelling op naam van Verbruggen Peter genoteerd op 31/1/2020.Mevrouw haar eerste klacht is dat ze zo lang heeft moeten wachten.Een normale levertijd in de sector is 6 @ 12 weken, echter door de eerste lockdown is dat order uiteraard opgeschoven, en is dat order pas uitgeleverd in juli. Ik herinner me nog dat ik speciaal naar de fabrikant gebeld om me zeker dat order nog te leveren voor hun verlof.Bij levering stelt mevrouw vast1) dat de salon geen bies heeft, terechte opmerking. Door ons verkeerdelijk niet medegedeeld bij de bestelling.2) de vulling was niet goed omdat ze in het toonzaalmodel met haar voeten aan de grond kwam en met het haar geleverde model niet. Meestal komt dit omdat de nieuwe salon nog niet 'ingezeten' is en de luchtbellen in het schuim nog gekraakt moeten worden door gebruik. Na een 4 tal weken is een salon ingezeten en verliezen de kussens iets van volume waardoor het zitcomfort en hoogte van het kussen vergelijkbaar is met het toonzaalmodel. Voor discussie vatbaar dus.3) voor mevrouw werd speciaal gevraagd om van de longchair een losstaand element te maken. Dat kon ook. Zoals de fabrikant dit element afgewerkt had was niet naar de verwachtingen van mevrouw.Ook stonden er geen sledepoten onder maar wel plastieken poten.De salon werd retour genomen naar ons magazijn.Vermits de fabrikant in verlof was tot eind augustus, heb ik pas op 9 september mevrouw kunnen bellen.Om de klant genegen te zijn werd er tussen fabrikant en mij beslist om een volledig nieuwe salon te laten maken. Waarbij wij de kosten van de oude salon en van de nieuwe salon zouden dragen.Mevrouw zou ook worden uitgenodigd op fabriek wanneer de salon klaar was om daar nog eventuele opmerkingen te kunnen geven en de fabrikant zou dan die opmerkingen nog aanpassen en daarna de salon aan ons leveren.11 weken later 2/12, belt mevrouw met mij om te vragen wanneer de salon klaar zou zijn. Ik heb haar een uur later teruggebeld en gezegd dat ik gebeld heb met de fabrikant en dat de salon zo goed als klaar was en dat ze zeker diezelfde week een telefoon mocht verwachten van de fabrikant om een afspraak te maken. Mocht dat niet het geval zijn had ik gevraagd aan mevrouw om mij even daarover op te bellen zodat ik het nodige kon doen.Ik heb niets meer van mevrouw vernomen tenzij haar klacht bij testaankoop.Mevrouw heeft blijkbaar alle vertrouwen verloren in die fabrikant.Ik wil het niet hebben of er al dan geen fouten zijn gebeurd, maar vind het wel jammer dat de fabrikant niet één kans heeft gekregen om aan de eisen van de klant te voldoen.Ik overleg met de fabrikant en kom hier later op terug.Graag even bevestiging van jullie of dit een juiste weg is om te reageren?Met vriendelijke groeten,Pedro StrauwenZaakvoerder Keldermans WonenBegin doorgestuurd bericht:

Keldermans Wonen

Naar: L. C.

18/12/2020

?? Beste,Ik weet niet via welke weg ik kan reageren, ik probeer het dan maar langs deze weg.We hebben een bestelling op naam van Verbruggen Peter genoteerd op 31/1/2020.Mevrouw haar eerste klacht is dat ze zo lang heeft moeten wachten.Een normale levertijd in de sector is 6 @ 12 weken, echter door de eerste lockdown is dat order uiteraard opgeschoven, en is dat order pas uitgeleverd in juli. Ik herinner me nog dat ik speciaal naar de fabrikant gebeld om me zeker dat order nog te leveren voor hun verlof.Bij levering stelt mevrouw vast1) dat de salon geen bies heeft, terechte opmerking. Door ons verkeerdelijk niet medegedeeld bij de bestelling.2) de vulling was niet goed omdat ze in het toonzaalmodel met haar voeten aan de grond kwam en met het haar geleverde model niet. Meestal komt dit omdat de nieuwe salon nog niet “ingezeten” is en de luchtbellen in het schuim nog gekraakt moeten worden door gebruik. Na een 4 tal weken is een salon ingezeten en verliezen de kussens iets van volume waardoor het zitcomfort en hoogte van het kussen vergelijkbaar is met het toonzaalmodel. Voor discussie vatbaar dus.3) voor mevrouw werd speciaal gevraagd om van de longchair een losstaand element te maken. Dat kon ook. Zoals de fabrikant dit element afgewerkt had was niet naar de verwachtingen van mevrouw.Ook stonden er geen sledepoten onder maar wel plastieken poten.De salon werd retour genomen naar ons magazijn.Vermits de fabrikant in verlof was tot eind augustus, heb ik pas op 9 september mevrouw kunnen bellen.Om de klant genegen te zijn werd er tussen fabrikant en mij beslist om een volledig nieuwe salon te laten maken. Waarbij wij de kosten van de oude salon en van de nieuwe salon zouden dragen.Mevrouw zou ook worden uitgenodigd op fabriek wanneer de salon klaar was om daar nog eventuele opmerkingen te kunnen geven en de fabrikant zou dan die opmerkingen nog aanpassen en daarna de salon aan ons leveren.11 weken later 2/12, belt mevrouw met mij om te vragen wanneer de salon klaar zou zijn. Ik heb haar een uur later teruggebeld en gezegd dat ik gebeld heb met de fabrikant en dat de salon zo goed als klaar was en dat ze zeker diezelfde week een telefoon mocht verwachten van de fabrikant om een afspraak te maken. Mocht dat niet het geval zijn had ik gevraagd aan mevrouw om mij even daarover op te bellen zodat ik het nodige kon doen.Ik heb niets meer van mevrouw vernomen tenzij haar klacht bij testaankoop.Mevrouw heeft blijkbaar alle vertrouwen verloren in die fabrikant.Ik wil het niet hebben of er al dan geen fouten zijn gebeurd, maar vind het wel jammer dat de fabrikant niet één kans heeft gekregen om aan de eisen van de klant te voldoen.Ik overleg met de fabrikant en kom hier later op terug.Graag even bevestiging van jullie of dit een juiste weg is om te reageren?Met vriendelijke groeten,Pedro StrauwenZaakvoerder Keldermans WonenBegin doorgestuurd bericht:

Keldermans Wonen

Naar: L. C.

18/12/2020

? Beste,Ik weet niet via welke weg ik kan reageren, ik probeer het dan maar langs deze weg.We hebben een bestelling op naam van Verbruggen Peter genoteerd op 31/1/2020.Mevrouw haar eerste klacht is dat ze zo lang heeft moeten wachten.Een normale levertijd in de sector is 6 @ 12 weken, echter door de eerste lockdown is dat order uiteraard opgeschoven, en is dat order pas uitgeleverd in juli. Ik herinner me nog dat ik speciaal naar de fabrikant gebeld om me zeker dat order nog te leveren voor hun verlof.Bij levering stelt mevrouw vast1) dat de salon geen bies heeft, terechte opmerking. Door ons verkeerdelijk niet medegedeeld bij de bestelling.2) de vulling was niet goed omdat ze in het toonzaalmodel met haar voeten aan de grond kwam en met het haar geleverde model niet. Meestal komt dit omdat de nieuwe salon nog niet “ingezeten” is en de luchtbellen in het schuim nog gekraakt moeten worden door gebruik. Na een 4 tal weken is een salon ingezeten en verliezen de kussens iets van volume waardoor het zitcomfort en hoogte van het kussen vergelijkbaar is met het toonzaalmodel. Voor discussie vatbaar dus.3) voor mevrouw werd speciaal gevraagd om van de longchair een losstaand element te maken. Dat kon ook. Zoals de fabrikant dit element afgewerkt had was niet naar de verwachtingen van mevrouw.Ook stonden er geen sledepoten onder maar wel plastieken poten.De salon werd retour genomen naar ons magazijn.Vermits de fabrikant in verlof was tot eind augustus, heb ik pas op 9 september mevrouw kunnen bellen.Om de klant genegen te zijn werd er tussen fabrikant en mij beslist om een volledig nieuwe salon te laten maken. Waarbij wij de kosten van de oude salon en van de nieuwe salon zouden dragen.Mevrouw zou ook worden uitgenodigd op fabriek wanneer de salon klaar was om daar nog eventuele opmerkingen te kunnen geven en de fabrikant zou dan die opmerkingen nog aanpassen en daarna de salon aan ons leveren.11 weken later 2/12, belt mevrouw met mij om te vragen wanneer de salon klaar zou zijn. Ik heb haar een uur later teruggebeld en gezegd dat ik gebeld heb met de fabrikant en dat de salon zo goed als klaar was en dat ze zeker diezelfde week een telefoon mocht verwachten van de fabrikant om een afspraak te maken. Mocht dat niet het geval zijn had ik gevraagd aan mevrouw om mij even daarover op te bellen zodat ik het nodige kon doen.Ik heb niets meer van mevrouw vernomen tenzij haar klacht bij testaankoop.Mevrouw heeft blijkbaar alle vertrouwen verloren in die fabrikant.Ik wil het niet hebben of er al dan geen fouten zijn gebeurd, maar vind het wel jammer dat de fabrikant niet één kans heeft gekregen om aan de eisen van de klant te voldoen.Ik overleg met de fabrikant en kom hier later op terug.Graag even bevestiging van jullie of dit een juiste weg is om te reageren?Met vriendelijke groeten,Pedro StrauwenZaakvoerder Keldermans WonenBegin doorgestuurd bericht:

Keldermans Wonen

Naar: L. C.

18/12/2020

? Beste,Ik weet niet via welke weg ik kan reageren, ik probeer het dan maar langs deze weg.We hebben een bestelling op naam van Verbruggen Peter genoteerd op 31/1/2020.Mevrouw haar eerste klacht is dat ze zo lang heeft moeten wachten.Een normale levertijd in de sector is 6 @ 12 weken, echter door de eerste lockdown is dat order uiteraard opgeschoven, en is dat order pas uitgeleverd in juli. Ik herinner me nog dat ik speciaal naar de fabrikant gebeld om me zeker dat order nog te leveren voor hun verlof.Bij levering stelt mevrouw vast1) dat de salon geen bies heeft, terechte opmerking. Door ons verkeerdelijk niet medegedeeld bij de bestelling.2) de vulling was niet goed omdat ze in het toonzaalmodel met haar voeten aan de grond kwam en met het haar geleverde model niet. Meestal komt dit omdat de nieuwe salon nog niet “ingezeten” is en de luchtbellen in het schuim nog gekraakt moeten worden door gebruik. Na een 4 tal weken is een salon ingezeten en verliezen de kussens iets van volume waardoor het zitcomfort en hoogte van het kussen vergelijkbaar is met het toonzaalmodel. Voor discussie vatbaar dus.3) voor mevrouw werd speciaal gevraagd om van de longchair een losstaand element te maken. Dat kon ook. Zoals de fabrikant dit element afgewerkt had was niet naar de verwachtingen van mevrouw.Ook stonden er geen sledepoten onder maar wel plastieken poten.De salon werd retour genomen naar ons magazijn.Vermits de fabrikant in verlof was tot eind augustus, heb ik pas op 9 september mevrouw kunnen bellen.Om de klant genegen te zijn werd er tussen fabrikant en mij beslist om een volledig nieuwe salon te laten maken. Waarbij wij de kosten van de oude salon en van de nieuwe salon zouden dragen.Mevrouw zou ook worden uitgenodigd op fabriek wanneer de salon klaar was om daar nog eventuele opmerkingen te kunnen geven en de fabrikant zou dan die opmerkingen nog aanpassen en daarna de salon aan ons leveren.11 weken later 2/12, belt mevrouw met mij om te vragen wanneer de salon klaar zou zijn. Ik heb haar een uur later teruggebeld en gezegd dat ik gebeld heb met de fabrikant en dat de salon zo goed als klaar was en dat ze zeker diezelfde week een telefoon mocht verwachten van de fabrikant om een afspraak te maken. Mocht dat niet het geval zijn had ik gevraagd aan mevrouw om mij even daarover op te bellen zodat ik het nodige kon doen.Ik heb niets meer van mevrouw vernomen tenzij haar klacht bij testaankoop.Mevrouw heeft blijkbaar alle vertrouwen verloren in die fabrikant.Ik wil het niet hebben of er al dan geen fouten zijn gebeurd, maar vind het wel jammer dat de fabrikant niet één kans heeft gekregen om aan de eisen van de klant te voldoen.Ik overleg met de fabrikant en kom hier later op terug.Graag even bevestiging van jullie of dit een juiste weg is om te reageren?Met vriendelijke groeten,Pedro StrauwenZaakvoerder Keldermans WonenBegin doorgestuurd bericht:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform