Goede avond, op 18 oktober 2022 zijn we slachtoffer geworden van phishing via mijn bankkaart. Er werd via mijn bankkaart in de Argenta App via mijn digipas een betaling uitgevoerd aan Coolblue. Coolblue schuilt zich achter de GDPR regels (wat ik begrijp) De klacht bij Argenta werd ingegeven via de fraudedienst en een PV werd opgesteld door politie. Na een kort onderzoek van Argenta kregen we nu te horen dat ik mijn bankkaartnummer en code heb doorgegeven aan iemand anders die dan in mijn plaats iets konden aankopen bij coolblue. In mijn internetbrowser heb ik via de geschiendenis kunnen achterhalen dat ik ben terecht gekomen op een fictief argenta adres (homebonk.algenta enz) en ik zonder enig probleem met de door Argenta digipass hierop kon inloggen.... Het rare is dat deze transactie is gedaan via een betaling aan een derde firma. in volgorde van uitvoering: overzetten van spaar naar zicht... dan is de frauduleuze betaling gedaan en dan betaling aan derde. Maar zoals geschreven krijg ik nu de schuld van Argenta dat ik mijn code en bankkaart aan derden heb overgemaakt. Van Coolblue krijg ik helemaal geen reactie meer. Argenta heeft alvast ook laten weten dat we op geen terugbetaling te hopen. Een persoon die de beslissing heeft gemaakt in dit dossier krijgen we niet aan de telefoon (enkel de boodschapper die alleen maar kan luisteren) Het bedrag dat we hebben verloren is 1409 euro. Momenteel hebben we nog verschillende bijkomende mails gezonden naar Argenta en wachten nu op hun reactie. mijn telefoonnummer 0472 439 192. Professioneel krijg ik jaarlijks ettelijke test-mails en cases om phishing te kunnen detecteren. Ik kan u vertellen, mijn score is hierop 100% juistheid. Argenta kan mij dan wel aanzien als iemand die hiervan niks kent, het tegendeel is echter waar. We wachten op het vervolg.