Terug

beschuldiging van fraude met eigen bankkaart

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: Argenta Bank

16/11/2022

Goede avond, op 18 oktober 2022 zijn we slachtoffer geworden van phishing via mijn bankkaart. Er werd via mijn bankkaart in de Argenta App via mijn digipas een betaling uitgevoerd aan Coolblue. Coolblue schuilt zich achter de GDPR regels (wat ik begrijp) De klacht bij Argenta werd ingegeven via de fraudedienst en een PV werd opgesteld door politie. Na een kort onderzoek van Argenta kregen we nu te horen dat ik mijn bankkaartnummer en code heb doorgegeven aan iemand anders die dan in mijn plaats iets konden aankopen bij coolblue. In mijn internetbrowser heb ik via de geschiendenis kunnen achterhalen dat ik ben terecht gekomen op een fictief argenta adres (homebonk.algenta enz) en ik zonder enig probleem met de door Argenta digipass hierop kon inloggen.... Het rare is dat deze transactie is gedaan via een betaling aan een derde firma. in volgorde van uitvoering: overzetten van spaar naar zicht... dan is de frauduleuze betaling gedaan en dan betaling aan derde. Maar zoals geschreven krijg ik nu de schuld van Argenta dat ik mijn code en bankkaart aan derden heb overgemaakt. Van Coolblue krijg ik helemaal geen reactie meer. Argenta heeft alvast ook laten weten dat we op geen terugbetaling te hopen. Een persoon die de beslissing heeft gemaakt in dit dossier krijgen we niet aan de telefoon (enkel de boodschapper die alleen maar kan luisteren) Het bedrag dat we hebben verloren is 1409 euro. Momenteel hebben we nog verschillende bijkomende mails gezonden naar Argenta en wachten nu op hun reactie. mijn telefoonnummer 0472 439 192. Professioneel krijg ik jaarlijks ettelijke test-mails en cases om phishing te kunnen detecteren. Ik kan u vertellen, mijn score is hierop 100% juistheid. Argenta kan mij dan wel aanzien als iemand die hiervan niks kent, het tegendeel is echter waar. We wachten op het vervolg.

Berichten (3)

R. B.

Naar: Argenta Bank

13/12/2022

tot op heden blijven we in het ongewisse. Uw standaard antwoord heeft geen oplossing geboden. Graag zouden we van jullie de onderzoeksacties willen weten. Een standaard antwoord invullen, wat reeds duidelijk was vanaf het begin, is eenvoudig. bvb beschuldiging dat ik mijn kaart en nummer aan iemand heb gegeven.... nadien is het bijgesteld naar een iets genuanceerdere reactie....

R. B.

Naar: Argenta Bank

13/12/2022

ik had mijn klacht "privé" gezet op de website van Test aankoop. Ondertussen, voor jullie "bereidwillige medewerking" staat deze "publiekelijk"

R. B.

Naar: Argenta Bank

14/12/2022

Mag ik jullie erop wijzigen dat we een digipass gebruiken welke jullie aanleveren om te betalen blijkbaar dan toch helemaal niet zo veilig is dan dat jullie beweren. Ik weet dat we aan het kortste eind gaan trekken. Als dit de uitkomst is naar een trouwe klant (mijn vader, wij enz....) dan is het voor mij zeer duidelijk wat er in de toekomst gaat gebeuren. Mijn vertrouwen in de Argenta bank (was het Familie bank???) is volledig onderuit gehaald, zelf een commerciele geste is niet aan de orde. waarschijnlijk ken ik niemand persoonlijk bij de Argenta bank......


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform