Terug

Beschadiging verzekerd pakket

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. P.

Naar: Mondial Relay

22/01/2024

Beste,Na een online verkoop, verzond ik een pakket naar een koper in Nederland (zie factuurnummer FV67005570). Deze koper heeft op 19/1 het pakket ontvangen maar de doos was zwaar beschadigd en de inhoud eveneens. De koper heeft me voldoende foto's bezorgd die de schade documenteren, ik voeg deze toe in een PDf document. Ik heb deze ook vandaag per email aan jullie bezorgd, gelieve dit eventueel na te kijken in jullie inkomend mailverkeer op customerservice@mondialrelay.be.Alle richtlijnen die door jullie zijn voorgeschreven volgens de website zijn door mij gevolgd wat betreft wijze van verpakking (stevige doos met 2 golflagen, producten gescheiden van elkaar en alles stevig gewatteerd in de doos om te beschermen tegen schokken tijden transport).Ik heb alle nodige maatregelen genomen om de producten te beschermen tijdens transport gezien de waarde. Echter moet de doos extreem ruw behandeld zijn of moet er iets heel zwaar op gevallen zijn en zelfs de doos gepenetreerd hebben. Het pakket was helemaal ingedeukt en gescheurd, de producten binnenin zwaar beschadigd en nu verder niet meer te verkopen.Ik heb een bijkomende verzekering afgesloten (optie N5) voor een waarde van 500€. Uiteraard zal de koper mij de producten retourneren en zal ik hem vergoeden voor zijn aankoop. Echter blijf ik achter met beschadigde producten die niet meer te verkopen zijn. Dit betreft verzamelobjecten waarvan het ook belangrijk is dat de buitenverpakking in goede toestand vekeert. Dat is hier niet meer het geval, de buitenverpakking van de producten is zelfs gescheurd, zowel de folie als de karton verpakking en de inhoud heeft eveneens schade opgelopen hierdoor. Ik wens mij dus te beroepen op de afgesloten verzekering voor de schadevergoeding.Ik haal aan uit jullie voorwaarden:“Deze aanvullende verzekering dekt de vastgestelde beschadiging bij overhandiging van het pakket aan de ontvanger ter hoogte van het bedrag van het gekozen niveau (inclusief verzendkosten).”Ik reken er dus op dat dit correct zal afgehandeld worden volgens jullie voorwaarden en dat ik de verzekerde waarde + verzendkosten terugbetaald krijg.Jullie kunnen de verzending terugvinden aan de hand van factuurnummer FV67005570. De voorwaarden op de website stellen dat de vervoersincidenten maximaal binnen de 15 kalenderdagen na ontvangst van de klacht worden afgehandeld. Ik hoop daar dan ook op te mogen vertrouwen. Verdere informatie kan ik u steeds bezorgen indien dat nodig mocht zijn. Bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform