Terug

Beschadiging van gehoorgang bij aanmeten op maat oorbescherming

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. G.

Naar: HANS ANDERS BELGIE

30/07/2019

- op 17/06/2019 liet ik na afspraak op maat gemaakte oordopjes (zwemdopjes) aanmeten in de Hans Anders winkel, Hasselt. Ik werd aanvakelijk professioneel door een vriendelijke jongedame ontvangen die eerst een wattenstop+draad in mijn oor aanbracht waarna de modelling vloeistof ingespoten werd. Na een tijd werd die uit het oor verwijderd maar dat lukte niet goed. In plaats van voorzichtig te draaien werd de mal recht uit mijn oor getrokken met een pijnscheut als gevolg. Niks aan de hand volgend de dame.- Toen ik thuiskwam vloeide er bloed uit mijn rechteroor. Het was al avond maar mijn dokter heeft mij toch nog kunnen ontvangen en stelde vast dat mijn gehoorgang met een lange scheur in de huid beschadigd was. Gelukkig was er niets aan mijn trommelvlies. Ik heb antibiotica (Terramycine) voorgeschreven gekregen.Na een week kwam er nog steeds vers bloed uit mijn oor. Intussen is dit niet meer het geval en heb ik na controle bij de arts een oorreinigingsmiddel voorgeschreven gekregen (Cerulyx)- Ik heb daags nadien een klacht proberen in te dienen bij Hans Anders maar dat loopt niet van een leien dakje! Er is geen klachtenformulier enkel een telefoonnummer (met een wachttijd van meer dan 15 minuten!). Ik heb daar mijn verhaal verteld en gevraagd om registratie en bevestiging naar mij mocht de schade ernstig of blijvend zijn. Ik ben beroepsmuzikant en mijn oren en perfect gehoor zijn dus erg belangrijk!! Dit is precies de reden waarom ik de gehoorbescherming kocht. Men vertelde mij dat ik door de audioloog gecontacteerd zou worden.- Twee dagen later nog steeds geen enkel teken van leven terug langs de telefoonwachtlijn. De dame die mij hielp wist van niks terug 'geregistreerd in het systeem'. Ik vroeg een bevestiging maar dat gaat dus niet bij Hans Anders 'het staat in het systeem' is het antwoord. - Later die dag belde de audiologe (met een verhaal dat zoiets steeds mogelijk is en dan pas na discussie excuses en de mededeling dat ze haar baas zou contacteren om te kijken hoe verder te gaan. Deze dame zou zelf Hans Anders verlaten en iemand anders zou opvolgen.- Ik ontving later een mail (afzender Mandy Nijssen, 19 juni) waarin gevraagd werd een overzicht van de kosten bij te houden. Weer een andere collega 'audioloog van Hasselt' zou opvolgen.- Ik heb een overzicht gemaakt (totaal € 45,40 + een aanbetaling van de oorbescherming van € 34,50).- Niets meer gehoord totdat ik een bericht kreeg dat de oordopjes in de winkel lagen.- Afspraak vandaag met audiologe, 11h05, Kirsten de Ryck. Die werd door een collega vervangen en die wist helemaal van niets.... vond ook geen history terug in 'het systeem' en geen voorstel om dit naar behoren en tevredenheid op te lossen.Beste Hans Anders, ik ben al lang een brillenklant bij jullie en erg tevreden van de service van de winkel in Hasselt. De afhandeling van deze zaak, en vooral het totaal gebrek aan professionaliteit en ernst storen mij mateloos!! Het gaat over mijn gehoor dat voor mij extra belangrijk is. Mag ik nog even melden dat ik reeds tweemaal orrtjes op maat liet gieten bij Variphone (voor in-ear monitoring) en dat ik daar nooit een probleem gehad heb. Wat mij bij u opviel was dat de gegoten vorm erg lang was (zat veel te diep!) en dat de dame - audiologe- blijkbaar niet weet dat je een harde vorm al draiiend uit het oor moet trekken, en niet recht met geweld. Als ze het mij had laten doen was er geen probleem geweest maar alles ging te snel. Ik werk meermaals per week met in-earing en heb nooit een probleem gehad.Ik ben erg teleurgesteld en wacht nu opnieuw op een vervolg... de dame in de winkel in Hasselt kon niemand van haar bazen bereiken en kon/mocht mij geen contactmail noch telefoon doorgeven. In uw klachtendienst achter de 0800 lijn heb ik nog weinig vertrouwen een lange wachtrij en de zogenaamde registratie en communicatie werken blijkbaar vierkant.Opticien Hans Anders.... schoenmaker blijf bij uw leest??Mag ik nog toevoegen dat de dames (van de brillenafdeling!) in de winkel verveeld zaten met de zaak, zij hebben mij steeds uitstekend geholpen en kennen mij maar ze melden dat audio een 'andere' afdeling is.Ik reken in elk geval op een correcte financiële afronding en hoop eindelijk professionele opvolging van mijn verzuchtingen te krijgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform