Vanessa (Vanden Borre)
15 jul 2025 16:11 CEST
Beste,
Na grondige controle blijven wij bij ons standpunt: bij het openen van de laptop werd er effectief vochtschade vastgesteld. Zoals vermeld in de garantievoorwaarden valt vochtschade niet onder de garantie, en daarom werd het toestel niet hersteld op basis van dit defect.
Wat betreft de verzending van het toestel: we erkennen dat de verpakking beter had gekund en dat het herstelatelier het toestel zorgvuldiger had moeten controleren alvorens het terug te sturen naar de winkel. Intussen werden de nodige stappen ondernomen om de zijwanden correct terug te plaatsen.
Het toestel is momenteel opnieuw beschikbaar in de winkel. Zoals eerder aangegeven, wordt het toestel niet omgeruild of terugbetaald.
Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet,
Vanessa,
Consumentendienst,
Klachten
12 jul 2025 15:00 CEST
Je hebt een klacht ontvangen van THIBAULT D Je hebt een klacht ontvangen van THIBAULT D
THIBAULT D heeft het klachtenplatform van Testaankoop gebruikt om je te bereiken.
Onze klachtenbox is bedoeld om consumenten te ondersteunen bij het vinden van een minnelijke oplossing voor een geschil met een bedrijf.Hoe kun je deze consument beantwoorden?
Het volstaat direct op deze mail te antwoorden via de knop reply/ beantwoorden zonder de bestemmeling of inhoud te veranderen, zoniet vermeldt zeker de volgende referentie in je mail.
Als je buiten deze thread om met de consument communiceert, blijft de klacht open op ons platform, wat mogelijk een invloed kan hebben op je reputatie.
Houd er rekening mee dat:
niet betrokken is bij het behandelen van je klacht en geen oordeel geeft over de gegrondheid ervan.
Deze klacht openbaar gemaakt is door de consument en zichtbaar is op ons klachtenplatform.
Heb je vragen over ons platform?Klacht:Naam van de klantTHIBAULT DE PAEPEReferentienummer64646466Klachtnummer13055749Soort probleemHerstellingBeschrijvingGeachte,
Op 25/03/2025 Heb ik bij Vandenborre een nieuwe laptop (Apple, Macbook) aangekocht.
Begin juni 2025 vertoonde de laptop een vlek in het scherm. Ik heb tientallen foto's gemaakt van de laptop, zodat ik achteraf exact de staat van de laptop en doos kan aantonen. Op 4 juni heb ik de 2 maand oude laptop terug gebracht voor herstelling. Meteen bleek duidelijk dat Vandenborre zich terug trok en de schuld op stoot- en valschade trachtte te verhalen. Na verduidelijking van de staat van de laptop, werd de schuld op vochtschade gestoken. Ik weigerde de herstelling. Op vrijdag 20 juni, ben ik langs geweest bij Vandenborre om mijn niet herstelde laptop terug op te halen. De medewerker kwam met een compleet beschadigde (originele) doos aanzetten. De doos waar mijn laptop in werd vervoerd was op iedere hoek zwaar beschadigd. In de bijlagen kan u de schade terugvinden. Dit is zeer duidelijk buiten proportionele stoot- en valschade. De doos vertoond aan de binnenkant schade tot tegen de laptop. De laptop zelf is ook door de hersteldienst beschadigd, verkeerd gemonteerd/gedemonteerd waardoor componenten binnen in de behuizing schade kunnen bevatten. De laptop werd niet in ontvangst genomen, en Vandenborre heeft de laptop opnieuw opgestuurd naar hun dienst na verkoop.
Daar Vandenborre of zijn hersteldienstansporienst de 2 maand oude laptop zelf hebben beschadigd tot een punt die alle normen overschreid, heb ik een kosteloze vervanging of ontbinding van het contract aangevraagd.
Vandenborre heeft mij op 7 juli laten weten, de laptop slechts terug in mekaar geklikt te hebben. Schade of onmacht kan steeds voorvallen, maar alles heeft zijn limieten. Met de opgelopen schade door transport, en de foutieve herstelling, kan Vandenborre niet garanderen dat de laptop geen schade heeft opgelopen, en in de nabije toekomst (vb. binnen 3 maand) nog correct zal werken.
Op papier heb ik van de werknemer in het filiaal zwart op wit dat de laptop geen schade bevat. Van een medewerker online, heb ik zwart op wit dat in dergelijke schadegevallen een vervanging van toepassing is.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.Bijgevoegd(e) document(en)
IMG_0207.jpeg
IMG_0206.jpeg
IMG_0213.jpeg
IMG_0210.jpeg
IMG_0198.jpeg
IMG_0212.jpeg
IMG_0205.jpeg
trackingId:
Vriendelijke groeten,
TestaankoopGebruiksvoorwaarden
[DR1DY4-14MXP]