Terug

Beschadiging koelkast

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Cool blue

13/07/2020

Beste, Ik bestelde op 17 juni een koelkast bij jullie. Het betreft een vrijstaande koelkast van het type 'Samsung RB37J5009SA/EF'. Ik betaalde hier €568.95 voor. Aangezien ik op de derde verdieping woon betaalde ik €20.00 extra voor de bezorging. De bezorgers kwamen de dag erna, op 18 juni, mijn koelkast leveren. Tijdens de bezorging liep onze koelkast schade op. De bezorgers botsten enkele keren met de (uitgepakte) koelkast tegen de muur en de leuning van onze trap. Hierdoor werd onze koelkast jammer genoeg beschadigd. In de deur van de koelkast kwamen enkele krassen en blutsen terecht. De bezorgers stelden meteen zelf voor om deze beschadiging door te geven aan de klantendienst en ons hiervoor een korting te geven. Wij stemden hiermee in. De bezorgers maakten een verslag op (inclusief foto's) en deden het nodige.Na 14 dagen had ik hier nog geen verdere opvolging van ontvangen uit jullie richting. Ik nam contact op met jullie klantendienst via Facebook om te horen of jullie hiermee bezig waren. Ik werd geïnformeerd dat het verslag en de foto's niet tot bij jullie waren geraakt waren, volgens jullie medewerker vanwege een technisch probleem. Ik stuurde de foto's opnieuw door en legde ook de situatie zoals hierboven beschreven opnieuw uit. Er werd beloofd dat jullie klantendienst opnieuw contact met mij op zou nemen. Vandaag, 13 juli, namen jullie weer contact op.Er werd voorgesteld dat we een vergoeding van €42.67 krijgen. Dit is slechts 7% van de waarde van onze koelkast. Ik was meteen zeer teleurgesteld. Dit aangezien dit bedrag heel klein is in vergelijking met de schade die onze koelkast heeft opgelopen. Hij is op een zichtbare plek toch ernstig beschadigd. Jullie vroegen mij in dezelfde mail of ik met dit bedrag akkoord ga. In antwoord op deze mail gaf ik duidelijk aan dat ik met deze regeling niet akkoord ga. Meteen kreeg ik een mail terug waarin jullie mij duidelijk maakten dat een hogere korting niet mogelijk is. Via deze weg zou ik toch een hogere korting willen bekomen. Nogmaals omdat het om een fout van jullie bezorgers gaat. Zij hebben de schade aangebracht. Ook omdat, zoals eerder gezegd, het om schade gaat op een zeer goed zichtbare plek. Ik zou graag de €20.00 die ik betaalde voor de bezorging terugbetaald krijgen aangezien ik het niet logisch vind dat ik moet betalen voor een bezorging waar de bezorgers mijn goederen beschadigen. Daarboven zou ik graag een schadevergoeding krijgen voor de schade die de koelkast opliep tijdens het leveren. Een schadevergoeding die deze keer hopelijk evenredig is met de schade die onze koelkast opliep. Ik hoop een betere regeling te kunnen te treffen. Met vriendelijke groeten, Silke Dupuis

Berichten (8)

Cool blue

Naar: S. D.

13/07/2020

Beste mevrouw Dupuis,Wat vervelend dat we je hier niet naar genoegen konden helpen.Ik begrijp dat je graag een hogere tegemoetkoming had gezien. Het is nooit fijn om te horen dat dit niet kan, daar zijn we ons van bewust. Toch bieden we je hier geen hogere tegemoetkoming. Onder andere omdat er ook andere opties zijn, waarmee we je, naar onze mening, voldoende manieren geven om dit probleem op te lossen.Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een terugbetaling, of je koelkast omruilen voor een ander model. Omdat die opties er zijn, bieden we je geen hogere tegemoetkoming.Sorry voor het ongemak en bedankt voor je geduld. Als je nog vragen hebt, kan je ons natuurlijk bellen, mailen of bezoeken in een van onze winkels.Met vriendelijke groet,Raf van CoolblueKlantenservice medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On July 13, 2020, 3:52 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

S. D.

Naar: Cool blue

08/08/2020

Beste Coolblue, Wat jammer dat jullie niet op onze vraag willen ingaan. De andere opties waren voor ons namelijk echt geen opties. . Ik had meer verwacht van jullie klantenservice. Ik ben echt teleurgesteld.Dit was mijn laatste bestelling bij jullie!Ik verwacht het beloofde bedrag zo snel mogelijk terug op mijn bankrekening.

S. D.

Naar: Cool blue

24/08/2020

Beste Coolblue,Ik ben nu meer dan 14 dagen op een antwoord van jullie aan het wachten. Op deze manier blijken jullie de terugbetaling maar te blijven ontwijken. Het zou gepast zijn moesten jullie mij zo snel mogelijk een antwoord en mijn geld bezorgen.

Cool blue

Naar: S. D.

24/08/2020

Beste mevrouw Dupuis,Bedankt voor je bericht. Het bedrag van 42,67 euro wordt binnen de 5 werkdagen op je rekening teruggestort.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On August 18, 2020, 7:47 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

S. D.

Naar: Cool blue

09/09/2020

Beste, Tot op heden heb ik het bedrag nog niet ontvangen. Ik wordt telkens opnieuw teleurgesteld door jullie. Kan dit ASAP overgeschreven worden?

Cool blue

Naar: S. D.

10/09/2020

Beste mevrouw Dupuis, Het spijt me dat bij de levering je koelkast schade heeft geleden. We hebben je een tegemoetkoming van 7,5% aangeboden en anders een omruiling. Geen van beide voorstellen konden je bekoren. Ik wil je daarom een nieuw voorstel doen. 1) de kosten van de levering voor Eur 20 terugstorten2) als tegemoetkoming voor de schade in plaats van Eur 42,68, optrekken naar Eur 65Laat je me weten wat je van dit voorstel denkt en kan je voor deze terugstorting een rekeningnummer doorgeven? Alvast bedankt voor je antwoord!Met vriendelijke groet,Pieter van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On September 9, 2020, 11:07 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

S. D.

Naar: Cool blue

10/09/2020

Beste,Bedankt voor de snelle reactie. Fijn eindelijk het gevoel te krijgen dat er naar mij geluisterd wordt. Ik zou graag voor optie 2 kiezen. Dit mag gestort worden op BE71 0636 8833 4869.Met vriendelijke groeten, Silke Dupuis

Cool blue

Naar: S. D.

11/09/2020

Beste mevrouw Dupuis,Bedankt voor je reactie. Ik heb voor jou de betaling van de Eur 65.- ter compensatie van de schade al in orde gemaakt. Deze kan je normaal binnen de 3 tot 5 werkdagen op je rekening verwachten.Ik ben ook even gaan kijken om de leverkosten terug te betalen, maar ik zie geen tijdsvakskosten en ook geen kosten aangerekend voor het aansluiten van het toestel. Zou je ons even kunnen laten welke leveringskosten dit zijn? Dan kijk ik om dit verder in orde te maken?Ik kijk uit naar je reactie.Bedankt alvast voor de medewerking.Met vriendelijke groet,Niels van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.nlklantenservice@coolblue.nlTel: 010 - 7988999 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On September 10, 2020, 11:14 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform