Beschadigde verzekerde zending - DPD weigert vergoeding
Aard van probleem:
AndereKlacht
T. V.
Naar: DPD Belgium
Ik heb een verzekerd pakket verstuurd met DPD op 13/12/2022. Helaas werd het pakket onderweg zwaar beschadigd en werd dit ook zo vermeld bij de aflevering.Omdat het een verzekerde verzending is, heb ik customer support bij DPD gecontacteerd via een formulier op hun website.Wat werd er meegedeeld:- Verschillende foto’s van het beschadigd pakket in gesloten én geopende toestand.- Een bankafschrift om de waarde te bepalen- EIS: terugbetaling van de waarde van de goederen + bedrag van de verzekerde verzending Schadeclaim - UN2022DPDCBE0000079708Op 22/12/2022 heb ik de bevestiging gehad van DPD dat ze alle nodige documenten in hun bezit hebben voor de afhandeling van mijn dossier.Op 28/12/2022 meldt DPD dat ze het pakket verloren hebben verklaard en moest ik een nieuwe klacht indienen.Ondanks dat de zending wel degelijk is toegekomen, wenst DPD het als verloren te beschouwen en vragen ze om opnieuw een klacht in te dienen. Dit kan helaas niet omdat er reeds een klacht lopende is, die intern bij DPD zelfs de status ‘opgelost’ had. Dit werd dan ook gemeld op dezelfde dag.Op 29/12/2022 heb ik op de bestaande klacht gemeld wat er mij was meegedeeld en dat ik opnieuw een klacht moest indienen.Op 03/01/2023 wordt er opnieuw bevestigd (door dezelfde persoon!) dat ze in het bezit zijn van alle nodige documenten om de klacht te behandelen.Op 11/01/2023 krijg ik het bericht dat men een factuur wenst.Ondanks de bevestiging dat alle documenten in het bezit zijn voor een verwerking van de schadevergoeding, stelt men ineens extra eisen.Hier wordt onmiddellijk door mezelf op gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik een schadevergoeding verwacht.De reactie op mijn mail wordt “beantwoord” door mijn aanvraag af te sluiten.Ik laat weten via hun ticketing systeem dat dit nog niet opgelost is en nog niet mag afgesloten worden.Op 16 of 17/01/2023 neem ik opnieuw contact op met de vraag naar informatie en om telefonisch contact op te nemen.Standaard reactie op 17/01/2023 waarbij men zegt dat men opnieuw een factuur nodig heeft (dus nieuwe eisen stelt).Aangezien ik aanvoel dat we er via e-mail niet uitkomen, vraag ik nogmaals om mij te bellen.Hierop komt reactie dat men niet kan/wil bellen.Ik herhaal opnieuw mijn aargumenten, met als reactie op 17/01 dat men als vergoeding de waarde van de verzekering wil terugbetalen (wat niet acceptabel is, en frauduleus is).Hierop reageer ik opnieuw (op 17/01) met enkele argumenten en vraag ik opnieuw om de waarde te vergoeden.Geen reactie meer …DPD weet zeer goed dat ze in fout zijn, er werd duidelijk aangetoond dat de goederen beschadigd toekwamen. Hun manier om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen is niet meer te antwoorden op mails. Wanneer ik hen dan herinner aan dit dossier, komt men met een standaard antwoord af en wil men de verantwoordelijkheid bij mij leggen.Het valt op dat telkens wanneer ik duidelijke argumenten geef dat er geen factuur moet zijn, het mailverkeer stopt van hun kant.Het contactpersoon bij DPD haalt nieuwe procedures aan om alles op de lange baan te schuiven. Daarbij geeft het mij de indruk dat ze fraude willen plegen door het artikel als verloren te beschouwen in plaats van onherstelbaar beschadigd.
Berichten (8)
DPD Belgium
Naar: T. V.
Beste TomAllereerst onze excuses dat de zending beschadigd werd afgeleverd.Bedankt voor het overzicht van de communicatie die u heeft gehad met het platform packlink , DPD BE heeft geen inzicht in het ticketsysteem van Packlink.Echter kan worden bevestigd dat DPD de schadeclaim heeft aanvaard en dit werd bevestigd aan packlink op 27-12. DPD neemt de verantwoordelijkheid voor schade opgelopen aan uw zending. De schadevergoeding gebeurt via packlink in overeenstemming met de commerciële afspraken.We zullen contact opnemen met packlink en hen op de hoogte te stellen van uw ongenoegen en vragen om het dossier nogmaaks te bekijken. We vertrouwen erop dat u snel terugkoppeling krijgt van onze partner packlink.Onze oprechte excuses voor het veroorzaakte ongemak. Als u vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DPD TeamAnissaCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------
T. V.
Naar: DPD Belgium
Beste,Jullie acties hebben niet geholpen. Er kwam geen spontane reactie op mijn schadeclaim. Ik heb dan zelf actie ondernomen en meegedeeld dat er door jullie werd bevestigd dat er wel degelijk vermoed moet worden. Men blijft dezelfde frauduleuze argumenten aanhalen om toch maar niet over te moeten gaan tot vergoeding.Gelieve de nodige stappen te zetten en jullie verantwoordelijkheid te nemen (zie bijlage laatste pagina's).Gr.Tom Van den Berg
DPD Belgium
Naar: T. V.
Dag Tom,Bedankt voor uw bericht.Zoals u weet is het onze partner Packlink die de dossiers van onze web klanten beheert.Ik zie dat wij hen het pakket als lost hebben gemeld.Zij verwachten van u dat u hen een factuur doorstuurt, of een bewijs van de waarde, dit zou volgens mij voldoende moeten zijn.Ik zal hen dit opnieuw melden zodat ze het dossier afsluiten en u voor deze lost vergoeden.Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------
DPD Belgium
Naar: T. V.
Dag Tom,Ik heb gezien dat u gewoon een afschrift van de bank heeft gestuurd, volgens mij is dit niet voldoende.Heeft u geen bewijs van de transactie wanneeer u deze poster heeft aangekocht?Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------
T. V.
Naar: DPD Belgium
Beste,Dit gaat om een transactie tussen particulieren, een factuur kan geen vereiste zijn om de waarde te bepalen.Er werd tevens verschillende keren bevestigd dat alle documenten voldoende waren om het dossier te behandelen, waaronder het bankafschrift.Ter info het gaat om een Litho, niet zomaar een "poster".Gr.Tom
DPD Belgium
Naar: T. V.
Dag Tom,Sorry ik begrijp uw frustratie, vooral dat u door krijgt dat alles ok is.Blijkbaar is het de verzekering van Packlink die moeilijk doet.Wel begrijp ik dat ze een bewijs nodig hebben van de waarde voor het vergoeden ervan.U heeft mischien nog een mail of dergelijke waar de waarde duidelijk word aangegeven.Stuur dit door naar packlink en vraag vergoeding.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------
T. V.
Naar: DPD Belgium
Dag Nathalie,Een betaalbewijs is in dit geval het beste bewijs. Ik zie totaal geen juridische reden om dit niet te aanvaarden.Er werd ook eerst bevestigd dat dit werd aanvaard, en daar komt men nu op terug. Ik vraag hier ook geen absurde bedragen, wel heb ik gevraagd om de waarde van het voorwerp (waarvan de waarde werd aangetoond) te vergoeden alsook een vergoeding voor de transportkosten.Gr.Tom
DPD Belgium
Naar: T. V.
Goede morgen Tom,Zoals eerder vermeld, blijkbaar is het de verzekering die tegenstribbelt en het bank afschrift niet als een correct bewijs aanneemt, er staat ook niet vermeld over wat het gaat.Ik zie nu ook dat er een dossier via de ombuds binnen is gekomen.Ik zal dit dossier opnieuw opnemen met packlink en vragen dat ze hun beslissing herzien.De afloop zal u via de ombudsdienst worden meegedeeld.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten