Klacht
K. D.
Naar: Post NL
Ik heb mijn product, namelijk waterzuiger via 2de hands.be verkocht maar het is met schade afgeleverd, wiel afgebroken met gat opj bodem, wellicht door de koerier veroorzaakt. (doorgezakt door de opgestapelde dozen bovenaan, geloof ik) De koper heeft mij al betaald voor product en portokosten (30 + 12,30 euro). Ik heb daarna met de koper gediscussieerd over de betaling. Wie is de verantwoordelijke voor de schade ? PostNL ? Ik heb een klacht ingediend bij PostNL via chatbox maar ik wacht al 2 weken op hun reactie. Klachtnummer is 11534878. In afwachting op uw gunstig antwoord, groet ik jullie vriendelijk. GELIEVE ENKEL TE MAILEN IPV TELEFONEREN WANT IK BEN DOOF. AUB. Dank bij voorbaat.
Berichten (15)
Post NL
Naar: K. D.
Geachte heerde Voecht, Hartelijk dank voor uw vraag via de website. Ik begrijp dat de inhoud van uw pakket beschadigd is afgeleverd. Mijn excuses hiervoor. Om de ontstane schade met u af te kunnen handelen start ik een onderzoek. De verantwoordelijke afdeling gaat hierover contact met u opnemen binnen 6 werkdagen. Zij zullen u dan om een aantal foto's vragen. Om de schade met u af te kunnen handelen is het belangrijk dat u alle volgende foto's aan ons kunt verstrekken: De buitenverpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode Een detailopname van de adressering en de barcode Een detailopname van de schade aan de buitenverpakking Eén of meerdere foto's waarop de binnenverpakking goed te zien is Eén of meerdere foto's van het beschadigde artikel in zijn totaliteit Een of meerdere detailopnames van de schade aan het artikel Tevens verzoek ik u vriendelijk bij de ontvanger van het pakket aan te geven om zowel de beschadigde inhoud, de doos en al het verpakkingsmateriaal te bewaren tot uw schadeclaim volledig is afgewikkeld. Mocht u naar aanleiding van bovenstaande toch nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd reageren op deze mail.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Martina SpigicKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
Ik wacht nog altijd op contact van jullie verantwoordelijke afdeling. Ik heb een paar nieuwe foto's van de koper gekregen. Dat is duidelijk dat mijn waterzuiger met eigen doos in een dubbelgolf karton (met vermelding "breekbaar") zat is ernstig doorgezakt, wellicht door zware dozen bovenop veroorzaakt, één wiel en een stuk van de bodem was afgebroken. Zie bijgevoegde foto's. In afwachting op uw positieve onderzoek, groet ik jullie vriendelijk. Kurt De Voecht
Post NL
Naar: K. D.
Geachte heer, Bedankt voor uw bericht via onze site. Hieruit begrijp ik dat u graag de status van het onderzoek dat is opgestart wilt weten. Mijn excuses dat hierover nog geen contact metu is opgenomen. Ik heb een verzoek tot contact aangemaakt voor u. Er word zo snel mogelijk via de juiste afdeling contact met u opgenomen, ik heb aangegeven dat dit alleen mogelijk is via uw email adres Mocht u naar aanleiding van bovenstaande toch nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd reageren op deze mail.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Anneke OssendorpKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
Mijn emailadres is de.voecht.kurt@telenet.bemvg
Post NL
Naar: K. D.
Geachte heer de Voecht,Bedankt voor uw bericht via onze site. Ik begrijp dat er nog geen contact met u is opgenomen i.v.m. het onderzoek. Mijn oprechte excuses hiervoor.Ik geef door aan mijn collega van de onderzoeksafdeling dat u nog geen reactie heeft gekregen. Mijn collega neemt zo snel mogelijk contact met u op.Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u reageren op deze mail. Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Martina SpigicKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
Inmiddels zijn de 16 dagen voorbijgevlogen, tot nu heb ik geen reactie of verslag van jullie onderzoek gekregen. Mijn afzender kan niet meer lang wachten op terugbetaling. Ik hoop dat alles zo vlug mogelijk kan opgelost worden, aubMvg
Post NL
Naar: K. D.
Geacht heer De Voecht, Bedankt voor uw bericht via onze site. Hieruit begrijp ik dat u graag de status wilt weten van het onderzoek dat is opgestart. Mijn excuses dat hierover nog geen contact met u is opgenomen. Ik heb aan mijn collega van de onderzoeksafdeling doorgegeven dat u nog geen reactie heeft gekregen. Mijn collega neemt zo snel mogelijk per e-mail contact met u op. Heeft u verder nog vragen, dan kunt u altijd reageren op deze mail.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Trijntje DriezenKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
Een tijdje geleden heb ik een privé email van PostNL gekregen, zie onderaan teksten. Jullie hebben de foto's gevraagd maar ik heb de bewijsfoto's langs deze weg reeds gestuurd. Ik geef hierbij een bewijs van betaling via tweedehands.be. In afwachting op een oplossing, groet ik jullie vriendelijk. Kurt De Voecht.Geachte heer De Voecht, Het onderzoek naar de zending met barcode 3SOVSB2016307 die u gestuurd heeft naar België is geregistreerd onder casenummer 11760806. U heeft aangegeven dat de zending met barcode 3SOVSB2016307 beschadigd is aangekomen. Dat is natuurlijk erg vervelend en ik bied u dan ook mijn welgemeende excuses hiervoor aan. Om uw schadeclaim in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende informatie: -Naam/bedrijfsnaam en adresgegevens, incl. telefoonnummer van de geadresseerde-Een kopie van het verzendbewijs-Een kopie van de verkoopfactuur of verkoopbewijs (Catawiki, Paypal, bankoverschrijving, e-mailcommunicatie)-Een kopie van de inkoopfactuur (indien handelend in zakelijke hoedanigheid of indien er geen verkooptransactie heeft plaatsgevonden)-Bij beschadiging: Indien de inhoud nog te repareren is, tevens een (offerte) reparatiefactuur-Uw IBAN nummer En daarnaast hebben we een aantal foto’s nodig. Het gaat hierbij om de volgende foto’s: - De buitenverpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode- Een detailopname van de adressering en de barcode- Een detailopname van de schade aan de buitenverpakking- Eén of meerdere foto’s waarop de binnenverpakking goed te zien is- Eén of meerdere foto’s van het beschadigde artikel in zijn totaliteit- Een of meerdere detailopnames van de schade aan het artikel Tevens verzoek ik u vriendelijk bij de ontvanger van het pakket aan te geven om zowel de beschadigde inhoud, de doos en al het verpakkingsmateriaal te bewaren tot uw schadeclaim volledig is afgewikkeld. Uw claim zullen wij afhandelen in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden en productspecificaties die op uw zending van toepassing zijn. U kunt de gevraagde informatie naar mij sturen door middel van het beantwoorden van deze e-mail. Zodra ik de informatie van u ontvangen heb start ik het onderzoek. Heeft u nog vragen?Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden. U kunt ook op deze e-mail reageren. Met vriendelijke groet, RutgerKlantenservice Consumenten
Post NL
Naar: K. D.
Geachteheer, Hartelijk dank voor uw vraag via de website. Wat vervelend dat u nog niks van het onderzoek heeft vernomen. Ikga het onderzoek voor u heropenen. Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Anneke OssendorpKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
Inmiddels zijn de drie maanden voorbij gevlogen, heb ik hier nog geen resultaat van jullie onderzoek gekregen. Het slachtoffer (de afzender) zal het niet leuk vinden dat het te lang duurt. Hij kan afgeleverde waterzuiger niet meer gebruiken omdat het totaal vernield is door jullie transport. Hij wacht nog altijd op de vergoeding !!! In afwachting op uw snelle oplossing, groet ik jullie vriendelijk. Anders ga ik de advokaat inschakelen !.
Post NL
Naar: K. D.
Geachte heer De Voecht,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u naar aanleiding van uw onderzoek nog geen reactie heeft gekregen.Mijn excuses hiervoor.Ik heb het voor u nagekeken en volgens de gegevens van uw onderzoek heeft mijn collega u op 13 januari 2021 een e-mail gestuurd met daarin de uitvraag voor de benodigde gegevens. Heeft u deze mail ook ontvangen?Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Trijntje DriezenKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
ja ik heb uw mail van 13 januari, maar ik heb langs deze weg alle foto's en alle informaties gegeven !
K. D.
Naar: Post NL
Begin doorgestuurd bericht:Van: Kurt De Voecht [de.voecht.kurt@telenet.be]Onderwerp: Antw.: Schade melding zending met barcode 3SOVSB2016307, referentienr. 11760806 [ ref:_00Dw0CncL._5006M1lqdDP:ref ]Datum: 2 maart 2021 om 17:29:13 CETAan: navraag@postnl.nlVia forum van klachtendienst van Test-aankoop heb ik alle informaties en foto’s gegeven !Waarom moet ik alles opnieuw doen ???De geleverde waterzuiger kan niet meer gebruikt worden door nalatigheid van jullie koeriers, door zware gewicht van de bovenste pakken gezakt ondanks in twee dubbelzijde en stevige doos.Mijn IBAN nummer is BE 02 0011 9903 0740Ik kan niet bellen omdat ik doof ben.Hopelijk een snelle oplossing te mogen ontvangen, groet ik U vriendelijkMvgde-voecht-kurt.beOp 13 jan. 2021, om 12:46 heeft navraag@postnl.nl het volgende geschreven:Geachte heer De Voecht, Het onderzoek naar de zending met barcode 3SOVSB2016307 die u gestuurd heeft naar België is geregistreerd onder casenummer 11760806. U heeft aangegeven dat de zending met barcode 3SOVSB2016307 beschadigd is aangekomen. Dat is natuurlijk erg vervelend en ik bied u dan ook mijn welgemeende excuses hiervoor aan. Om uw schadeclaim in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende informatie: -Naam/bedrijfsnaam en adresgegevens, incl. telefoonnummer van de geadresseerde-Een kopie van het verzendbewijs-Een kopie van de verkoopfactuur of verkoopbewijs (Catawiki, Paypal, bankoverschrijving, e-mailcommunicatie)-Een kopie van de inkoopfactuur (indien handelend in zakelijke hoedanigheid of indien er geen verkooptransactie heeft plaatsgevonden)-Bij beschadiging: Indien de inhoud nog te repareren is, tevens een (offerte) reparatiefactuur-Uw IBAN nummer En daarnaast hebben we een aantal foto’s nodig. Het gaat hierbij om de volgende foto’s: - De buitenverpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode- Een detailopname van de adressering en de barcode- Een detailopname van de schade aan de buitenverpakking- Eén of meerdere foto’s waarop de binnenverpakking goed te zien is- Eén of meerdere foto’s van het beschadigde artikel in zijn totaliteit- Een of meerdere detailopnames van de schade aan het artikel Tevens verzoek ik u vriendelijk bij de ontvanger van het pakket aan te geven om zowel de beschadigde inhoud, de doos en al het verpakkingsmateriaal te bewaren tot uw schadeclaim volledig is afgewikkeld. Uw claim zullen wij afhandelen in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden en productspecificaties die op uw zending van toepassing zijn. U kunt de gevraagde informatie naar mij sturen door middel van het beantwoorden van deze e-mail. Zodra ik de informatie van u ontvangen heb start ik het onderzoek. Heeft u nog vragen?Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden. U kunt ook op deze e-mail reageren. Met vriendelijke groet, RutgerKlantenservice Consumenten
Post NL
Naar: K. D.
Geachte heer de Voecht,Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u de benodigde informatie via Testaankoop/klachtenbox heeft doorgegeven. Graag informeer ik u hierover.Als u de informatie via dit kanaal doorgeeft komt het niet rechtstreeks bij onze collega's van de onderzoeksafdeling. Het is daarom erg belangrijk om op die specifieke e-mail te antwoorden met de gevraagde informatie. Op die manier kunnen zij uw onderzoek in behandeling nemen en actie gaan ondernemen. Het is via dit kanaal voor ons helaas niet mogelijk om de bijgevoegde bestanden te openen en toe te voegen aan uw onderzoek. Ik wil u daarom adviseren om de benodigde informatie alsnog door te geven in een antwoord op de naar u verzonden e-mail.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Trijntje DriezenKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:
K. D.
Naar: Post NL
Ik heb vandaag tijd om de gevraagde informaties en de foto's naar uw collega (navraag@postnl.nl) gestuurd. Hopelijk wordt het onderzoek snel opgestart want de afzender heeft geen geduld meer na het wachten een paar maanden. Dank voor begrip. Mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten