Geachte mevrouw/heer,
Op 9 juli kocht ik een inductieplaat etna KIF680DS in uw winkel en betaalde ik er 467 euro voor.
Omdat ik de installatie van mijn keuken door onverwachte omstandigheden moest uitstellen, opende ik het product op 13/12. Daarvoor bewaarde ik het de hele tijd op een veilige plek. Bij opening vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, er is een hoek afgebroken en de glasplaat is volledig doorgebarsten.
Op 16/12 contacteerde ik uw klantendienst om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen.
Mijn verzoek is afgewezen omdat de eerste dertig dagen zijn verstreken. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat het niet anders kan dat het product al beschadigd werd geleverd.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Betalingsbewijs