Terug

Beschadigde levering - vervanging niet uitgevoerd - bewust verhinderen van elke communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

20/05/2022

Geachte Mevrouw, Heer,Op 27.1.2022 plaatsten we een bestelling (Lochristi) van een complete eetkamer voor € 6.355,47 (integraal betaald), met een VIPplus (sic) dservice. De leveringsdatum was 10.5.2022 en er moest geleverd worden op de vijfde verdieping van een appartement. Daarbij dienden we zelf voor een buitenlift (hoogtewerker) te zorgen, op eigen kosten. Bij de levering bleek zowel de buffetkast als de tafel erstig beschadigd en onbruikbaar. Men zou deze vervangen. Maar dan begon de ellende.Het afspreken van de nieuwe leveringsdatum ging bijzonder stroef en mislukte tenslotte. Juntoo zorgt er bewust en systematisch voor om niet bereikbaar te zijn op het nummer 09 298 10 50 dat op de website staat. Belt men naar het verkooppunt te Lochristi zegt men niet te kunnen helpen en weigert men een werkbaar telefoonnummer (al dan niet mobiel) op te geven. Ook elk contact via de website is deskundig onmogelijk gemaakt. Correspondentie via e-mail wordt telkens beantwoord met de nietszeggende mededeling dat een ticket werd aangemaakt, nooit wordt ingegaan op de vraag. SMSen worden verstuurd via een nummer waarop niet geantwoord of gebeld kan worden. Het gaat hier duidelijk om een nauwkeurig georganiseerde techniek die deel uimaakt van de beweerde 'klantenservice'.Op 16.5.2022 stuurt men een SMS dat op 17.5.2022 tussen 17 mei tussen 13.00 en 15.00 zal geleverd worden. Dit was onmogelijk. (1) Op dat uur mag er terplaatse (Oostende) niet geleverd worden (waar wij steeds aan herinnerden) en (2) in dergelijke korte tijdspanne kan niet voor een buitenlift gezorgd worden. Dit wordt onmiddellijk doorgegeven. Er volgt een SMS dat op 20.5.2022 zal geleverd worden, doch zonder aanduiding van uur. Er wordt door ons onmiddellijk gereageerd (e-mail) en nog eens duidelijk gemaakt dat de levering tussen 8.00 en 10.00 moet gebeuren. Bellen naar de winkel haalt niets uit, de telefoon wordt dichtgelegd. Bellen naar de maatschappelijke zetel is onmogelijk (zie hoger). De e-mail wordt beantwoord met het bericht dat: een ticket wordt aangemaakt. Geen antwoord dus.Op 18.5.2022 ontvangen we een SMS dat op 20.5.2022 zal geleverd worden tussen 8.00 en 10.00 u. We kunnen nog net een lift boeken op die datum en dat uur. Op 20.5.2022 wordt er niet geleverd en moet de lift onverrichterzake terugkeren (we moeten deze wel betalen). Opnieuw is geen enkel zinnig contact met Juntoo mogelijkWe stellen Juntoo nu verntwoordelijk voor alle schade die we leden en zullen de ontbinding van de verkoop in rechte nastreven met alle kosten, lasten en een vergoeding voor overlast ten laste van Juntoo. Enkel een onmiddellijke vervanging van de beschadigde goederen, de levering ervan (inclusief lift) op kost en last van Juntoo en een schadevergoeding van € 250,00 kan dit verhinderen. Junto moet vooraf een werkend communicatiemiddel (telefoon) garanderen. Met vriendelijke groeten,Johan Blomme.

Berichten (1)

Juntoo (Overstock Home)

Naar: J. B.

30/05/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform