Terug

Beschadigd toestel geleverd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

C. M.

Naar: VANDEN BORRE

05/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 1 juli 2025 kocht ik een inbouwkoelkast met vriezer van AEG model TS5S161ES in uw online winkel en betaalde ik €749. Ik ontving het pakket op 3 juli 2025 en toen ik het opende de dag erna (de chauffeur zei dat het toestel zeker 1 uur moest stilstaan, maar ik wachtte voor de zekerheid tot de volgende dag) zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld: ik kreeg een beschadigd toestel, dus het equivalent van een tweedekanstoestel, terwijl ik hier bij de aankoop bewust niet had voor gekozen. Foto's en een beschrijving van de schade werden u via consumer@vandenborre.be bezorgd op 4 juli 2025 en als antwoord kreeg ik dat ik 70 euro kon terugkrijgen, wat ik weiger omdat de oorzaak van de schade en de eventuele onzichtbare gebreken niet gekend zijn en ik zoals eerder aangegeven een perfect toestel heb besteld, geen tweedekansmodel. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na de datum van de bestelling toe te zenden en tegelijkertijd de bij vergissing geleverde inbouwkoelkast af te halen. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, C.M. Bijlagen: • Factuur 507/06221

Berichten (4)

VANDEN BORRE

Naar: C. M.

08/07/2025

Dominique (Vanden Borre) 8 jul 2025 08:28 CEST Geachte, Het toestel wordt op 10/07 omgeruild. Vriendelijke groeten, Dominique Consumentendienst Klachten 5 jul 2025 13:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [5G9NN5-2XY6G]

C. M.

Naar: VANDEN BORRE

10/07/2025

Beste Dominique Helaas had het nieuw geleverde toestel dezelfde schade als het vorige toestel. De vervoerders hebben het daarom meteen terug meegenomen, alsook het toestel geleverd op 3 juli. Uw klantendienst beloofde vandaag (ik heb ze gebeld met de vervoerders naast mij) dat de aankoopsom integraal zal worden teruggegeven en over twee dagen op mijn rekening zal staan. Dit zou mij vandaag nog via mail bevestigd worden, maar ik heb tot nu toe (het is 20:32 uur) geen bericht ontvangen. Kan u bevestigen dat de aankoopsom van 749 euro maandag op mijn rekening zal staan? Alvast bedankt. Vriendelijke groeten

VANDEN BORRE

Naar: C. M.

11/07/2025

Kim (CC) (Vanden Borre) 11 jul 2025 15:45 CEST Beste, Wij bevestigen dat de terugbetaling vandaag werd uitgevoerd. Afhankelijk van je bank kan het enkele dagen duren voordat het bedrag zichtbaar is op je rekening. Aarzel niet om ons te contacteren als je vragen hebt. Fijne dag, Kim Fijne dag, Kim Klachten 10 jul 2025 20:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [5GKZRY-Z2JJ2]

C. M.

Naar: VANDEN BORRE

26/07/2025

Beste Kim De terugbetaling heb ik goed ontvangen. Ik vind het wel heel spijtig dat goederen voor verzending niet worden gecontroleerd, zeker als er een sterk vermoeden is dat het om een productiefout gaat in een serie van toestellen van hetzelfse merk (AEG) en model. Door hoe alles nu gelopen is, kan ik me moeilijk van de indruk ontdoen dat Vanden Borre moedwillig beschadigde koelkasten aanbiedt bij de consument thuis, in de hoop dat die met een minimale schadevergoeding tevreden is en de beschadigde koelkast alsnog verkocht geraakt (waarschijnlijk is dit minder gedoe dan ze allemaal terug te sturen naar het land van productie). Met deze bedenking sluit ik de klacht af. Vriendelijke groeten C.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform