Terug

Beschadigd pakket, DPD verwerpt schadeclaim

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: DPD Belgium

02/07/2022

Hallo,Ik verkocht vorige maand via marktplaats een tweedehands platenspeler t.w. €250 aan een Nederlander en heb deze toen verzonden via DPD Belgium (Packlink). De speler werd stevig verpakt met bubbelplastic, piepschuim, schuimkussens en papieren bescherming in de doos. Het pakket werd verzekerd verzonden met een verzekerde waarde van €250. Het pakket is helaas beschadigd aangekomen bij de Nederlander. Ik heb een claim ingediend bij DPD en ik heb toen alle benodigde documenten voorgelegd (foto’s van de schade, aankoopfactuur, foto’s van het verpakkingsmateriaal). Nu heb ik bericht gekregen van DPD dat zij mijn claim verwerpen omdat zij vinden dat er onvoldoende beschermend verpakkingsmateriaal werd gebruikt. Op deze manier komen ze er wel heel gemakkelijk van onder, door gewoon o.b.v. een weinig zeggende foto te beweren dat het mijn schuld is dat het pakket beschadigd is. Ik ben dan ook niet akkoord met DPD en wens alsnog een terugbetaling van de verzekerde waarde van €250, alsook van de betaalde verzendkosten.

Berichten (9)

DPD Belgium

Naar: L. V.

04/07/2022

Beste Lars,Ik heb dit nagekeken en vind 1 dossier betreffend deze zending (05305505871722).De klanten dienst van DPD geeft u door dat u dit met packlink moet opnemen, hun partner voor de webparcels. Ik zie nergens dat uw schade werd afgekeurd en vind ook geen dossier opgestart via Packlink.Neem dus contact op met packlink zodat zij een schade dossier opstarten nabij DPD.Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------

L. V.

Naar: DPD Belgium

04/07/2022

Ik heb weldegelijk contact opgenomennmet packlink, het dossie is behandeld en zij hebben mij gemeld dat de claim wordt verworpen, waar ik het niet mee eens ben. Zie foto/bijlage voor de desbetreffende communicatie met packlink.

DPD Belgium

Naar: L. V.

04/07/2022

Beste Lars,Betreft uw zending 05305505871722 heb ik de levensloop nagekeken, er is geen schade scan en de shop + klant nemen het pakket aan zonder voorbehoud.Dit betreft dus een verborges schade.Ik heb opnieuw de doorgestuurde foto's na gekeken en kan niet goed uitmaken wat de schade is, wel dat de inhoud vrij kon bewegen in de doos en dit kan schade teweeg brengen.Ook betreft het hier een 2de hands artikel en weten we niet hoe het van bij u vertrok.Ik ga dus akkord met de beslissing van packlink.Bij voorbaat dank voor uw begrip.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------

L. V.

Naar: DPD Belgium

05/07/2022

Opnieuw het principe dat u en enkel u op 2 seconden en op basis van ocharme 2 foto’s beslist dat het pakket vrij kon bewegen en insinueert dat ik de inhoud beschadigd heb verzonden os onaanvaardbaar! Is er geen orgaan waar ik klacht tegen jullie kan indienen want jullie zijn niet objectief, jullie beslissen enkel in jullie eigen voordeel. Dit is gewoonweg schandalig!

L. V.

Naar: DPD Belgium

05/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

DPD Belgium

Naar: L. V.

05/07/2022

Beste Lars,Ik begrijp uw frustraties, maar wanneer de goederen correct zijn ingepakt neemt DPD zijn verantwoordelijkheid en worden de afzenders vergoed.Ik insinueer ook niet dat u het beschadigd heeft opgestuurd, ik geef gewoon door dat er geen enkele schade scan is en dus het een verborgen schade betreft.U kan het opnieuw opnemen met packlink, met misschien meer en betere foto's.Bedankt voor uw begrip.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------

DPD Belgium

Naar: L. V.

05/07/2022

Dag Lars,Zoals net vermeld, neem het opnieuw op met packlink met uw uitleg en vrag dat ze dit opnieuw nakijken.Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------

L. V.

Naar: DPD Belgium

05/07/2022

Ik heb reeds 2 dagen geleden contact opgenomen met packlink maar heb nog steeds geen antwoord. Dit is echt onacceptabel!

DPD Belgium

Naar: L. V.

05/07/2022

Dag Lars,Ze zullen u spoedig antwoorden.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer Care Agent Sales and MarketingT. +3270246022--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform