Beste,
Vrijdag 27-6-2025 heeft de koerier omstreeks 16.30u volgend fornuis geleverd (online aankoop):
Siemens HK9R3A250
Artikelcode 8402434
Bestelbon 417806044
Factuur 506/31471 - 27.06.25
De installatie van het fornuis gebeurt door onszelf.
De verpakking was niet beschadigd.
Pas nadat wij de dag erna de verpakking verwijderd hebben, is aan beide zijpanelen een deuk zichtbaar.
Schade links is ernstig. Schade rechts is matig.
In een mail naar webshop@vandenborre.be hebben we dit toegelicht en foto's werden bijgevoegd met de vraag wat de opties zijn.
We kregen dit antwoord: Het spijt ons te vernemen dat je schade vaststelt aan je nieuwe fornuis.
Je aanvaardde het toestel tijdens de levering (levering in verpakking op jouw verzoek), kan het toestel niet teruggenomen worden.
Maar uit louter commerciële overwegingen zijn we wel bereid je een korting van 70 € te bieden als vergoeding voor de schade.
Ik vind dit een bijzonder klantonvriendelijk antwoord zowel qua vorm als qua inhoud. Er werden geen opties voorgesteld voor een toestel dat beschadigd werd verpakt en zo geleverd. Er werd bijvoorbeeld geen voorstel geformuleerd om het toestel te retourneren of een andere optie. Het is niet de klant zijn fout dat het toestel beschadigd is.
Ik wens graag een faire en rechtvaardig voorstel wat betreft het fornuis.