Terug

beschadeging geleverd fornuis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

H. V.

Naar: VANDEN BORRE

02/07/2025

Beste, Vrijdag 27-6-2025 heeft de koerier omstreeks 16.30u volgend fornuis geleverd (online aankoop): Siemens HK9R3A250 Artikelcode 8402434 Bestelbon 417806044 Factuur 506/31471 - 27.06.25 De installatie van het fornuis gebeurt door onszelf. De verpakking was niet beschadigd. Pas nadat wij de dag erna de verpakking verwijderd hebben, is aan beide zijpanelen een deuk zichtbaar. Schade links is ernstig. Schade rechts is matig. In een mail naar webshop@vandenborre.be hebben we dit toegelicht en foto's werden bijgevoegd met de vraag wat de opties zijn. We kregen dit antwoord: Het spijt ons te vernemen dat je schade vaststelt aan je nieuwe fornuis. Je aanvaardde het toestel tijdens de levering (levering in verpakking op jouw verzoek), kan het toestel niet teruggenomen worden. Maar uit louter commerciële overwegingen zijn we wel bereid je een korting van 70 € te bieden als vergoeding voor de schade. Ik vind dit een bijzonder klantonvriendelijk antwoord zowel qua vorm als qua inhoud. Er werden geen opties voorgesteld voor een toestel dat beschadigd werd verpakt en zo geleverd. Er werd bijvoorbeeld geen voorstel geformuleerd om het toestel te retourneren of een andere optie. Het is niet de klant zijn fout dat het toestel beschadigd is. Ik wens graag een faire en rechtvaardig voorstel wat betreft het fornuis.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: H. V.

04/07/2025

Dominique (Vanden Borre) 4 jul 2025 09:12 CEST Geachte, We moeten je ons eerdere antwoord bevestigen. Het toestel werd aanvaard bij levering zonder enige melding van schade. Vanden Borre is niet aansprakelijk voor een schade die ons na levering gemeld wordt. Een terugname/omruiling van het toestel is helaas niet mogelijk. We herhalen ons voorstel voor een commerciële compensatie van 70 € als vergoeding voor de schade. Vriendelijke groeten, Dominique Consumentendienst Klachten 2 jul 2025 19:00 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [5GD9JN-0XNKP]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform