Terug

Bericht ontvangst nooit (terug) ontvangen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: bpost

20/08/2024

Op 19.06.2024 verzend ik een aangetekende zending met bericht ontvangst nationaal en betaalde hiervoor de respectievelijke taksen (13.43€ en 1,47€). Bestemming : Parket (dus : belangrijk!) Het bericht van ontvangst heb ik nooit terug ontvangen, nu al 2 maanden geleden. Via het AR nummer van de aangetekende zending zie ik dat de aangetekende zending wel degelijk werd afgeleverd op 20.06.2024 om 09.51u Dit gaat toch samen met het bewijs van ontvangst? Was is er verkeerd gelopen? Is de postbode verantwoordelijk? Dit "bericht van ontvangst" is zeer belangrijk . Hoe kan dit gebeuren? Ik zag wat geklungel door de postbediende met het bericht ontvangst, de collega ernaast hoorde ik zeggen "je zou beter ...." en meer heb ik niet verstaan achter de wand. Ik hier al iets misgelopen? Bijlage kan hier niet toegevoegd worden, indien nodig graag via mail Retail 553436 100000076159477 dd 19.06.2024 11.10 u Bpost 211700 Eeklo POI 01785595 AR 010541288500452621 220 389 647 836

Berichten (5)

bpost

Naar: L. D.

21/08/2024

REF : 1-56325809510Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek dan in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqs.Met vriendelijke groeten,MarcbpostAnspachlaan 1 bus 11000 BrusselVan: klachten@test-aankoop.beVerzonden: 20/08/2024 19:00:25Aan: info_cse@bpost.beOnderwerp: Bericht ontvangst nooit (terug) ontvangen___________________En cas de réponse, ne pas supprimer le code suivant/ In geval van antwoorden, de volgende code niet verwijderen/ In case of reply, do not delete the following code:[THREAD ID:1-PVJ6KH6]

L. D.

Naar: bpost

21/08/2024

Dit was bedoeld als mijn klacht, waarom aanvaardt u dit niet? Ondertussen werd er nogmaals tijd in gestoken om de fout van Bpost te melden : dossier met nr. 1-56334762602 De procedure is wel degelijk goed beschreven : https://www.bpost.be/nl/faq/hoe-werkt-een-aangetekende-zending-met-ontvangstbewijs Ik ga niet akkoord met de gewone terugbetaling van 1,47€ = kosten bericht ontvangst. De bestemming van de zending (OM) : het ontvangstbewijs is te belangrijk voor mij. Als een postbode de aangetekende zending aflevert, dan is dit toch samen met het bewijs ontvangst? Het klantticket dd 19.06.2024 kan opnieuw hier niet bijgevoegd maar is als bijlage gevoegd bij de klacht aan Bpost. Hopende dat uw diensten correct werken in de toekomst.

L. D.

Naar: bpost

29/08/2024

Geachte - Bpost, Ik had (zie uw antwoord) dit al zelf opgezocht en zelfs de datum van aflevering vermeld, zie voormelde link in mijn klacht https://www.test-aankoop.be/klagen/mijn-klachten/uw-klacht/bericht-ontvangst-nooit-(terug/c2678c22b3b4e544a2 Dit antwoord voldoet niet aan mijn klacht. Ik heb een dienst betaald die niet werd geleverd, de terugbetaling van de 1,47€ zou een lachertje zijn. De bestemming was Parket Procureur des Konings, ik had dit (typisch herkenbaar) bewijs nodig. Uw mail voldoet niet hieraan. Dit heeft of kan verstrekkende gevolgen hebben voor mij. Wat is er mis gegaan, daarop werd geen antwoord verstrekt : -door de loketbediende (die een opmerking kreeg van zijn collega "je zou beter..... de volgende keer" -door de postbode die de zending heeft afgeleverd (ontvangstbewijs verloren of niet ingediend voor terugzending) : de aangetekende zending + ontvangstbewijs wordt pas overhandigd na aftekening van beide -Bpost die dit ontvangstbewijs normaalgezien terugzendt maar .... verloren heeft zijnde : een schande voor Bpost Betalen voor een dienst die niet geleverd werd geeft recht op schadevergoeding want op alles ben ik de benadeelde. Schande dat Bpost dit zo gemakkelijk afsluit en zelf geen onderzoek uitvoert wat misging! Deze klacht is voor mij niet afgehandeld. Ik merk wel dat Bpost dit graag vlug en zo gemakkelijk afsluit. Uw antwoord bevat trouwens geen enkele tekst van mijn klacht. Uitzonderlijk maak ik gebruik van Bpost of ontvang ik een pakje, maar moet vaststellen dat het door jullie steeds verkeerd loopt. Gelieve dit onderzoek uit te voeren en mij te berichten + compensatie. Een zeer ontevreden klant. Ik kreeg een klantenbevraging nav mijn klacht, deze werd met de tekst hieronder beantwoord : Ik diende een klacht in via Test-Aankoop klachtenbox : werd niet aanvaard want moest via Bpost zelf gaan (klachtenformulier). Er werd helemaal GEEN oplossing geboden. Als een klant betaalt voor iets bij Bpost moet deze dienst voldaan worden, anders : compensatie. ALGEMEEN : de ontvangstbevestiging van een aangetekende zending ging VERLOREN bij Bpost. De aangetekende zending werd afgeleverd, dit had ik zelf al opgezocht maar het ontvangstbewijs hierbij is zeer belangrijk (bestemming Parket Procureur des Konings !!!). Deze diensten werken ook met een ontvangstbevestiging : als je dit niet aftekent krijg je gewoonweg uw zending niet. DUS : het ontvangstbewijs ging verloren bij Bpost. Dit wordt nu in de doofpot gestopt met een eenvoudige mail nav mijn klacht. En geen compensatie (terugbetaling van de 1,47€ zou echt een lachertje zijn). Een serieuze compensatie zou moeten voorzien zijn want dit kost mij bewijskracht. Waarom de klant voor een dienst laten betalen als die niet verricht wordt??

L. D.

Naar: bpost

13/09/2024

Ik neem geen genoegen met uw antwoord nav mijn klacht online via bpost.be Er volgt een antwoord op mijn mail in reply dd 31.08.2024 : "Aangezien uw dossier gesloten is, zullen wij geen gevolg geven aan uw e-mail." Het gebruik van het ontvangstbewijs beschrijft Bpost in volgende link : https://www.bpost.be/nl/faq/hoe-werkt-een-aangetekende-zending-mt-ontvangstbewijs Bpost heeft dit niet gevolgd, het ontvangstbewijs werd mij niet/nooit bezorgd (DUS : verloren). Bijgevolg werd er niet getekend met gegevens bestemmeling/ persoon ontvangst en/of het ontvangstbewijs voor mijn aangetekende zending. En heb ik geen zekerheid dat mijn aangetekende zending effectief ontvangen werd. Mijn aangetekende zending bevatte authentieke en tevens originele documenten, zeer vertrouwelijk (bestemming Parket Procureur des Konings). Na talrijke maanden werd mij, zoals in begeleidend schrijven, nog geen bevestiging bezorgd door het Parket. Wat bewijst dat zij niets ontvangen hebben. Ik eis dat Bpost een verder onderzoek opent waar mijn ontvangstbewijs is en wat er verkeerd gelopen is. Het is de taak van Bpost en de postbode om dit correct te behandelen. Tevens eis ik het recht op schadevergoeding zoals voorzien bij verlies want er is geen enkel bewijs van ontvangst wegens gebrek van mijn ontvangstbewijs. https://www.bpost.be/nl/faq/word-ik-vergoed-als-mijn-aangetekende-zending-verloren-beschadigd-raakt Bpost gaat hier volledig in de fout en wimpelt deze klacht af. Gelieve mij binnen twee werkdagen uw antwoord te bezorgen. Gelieve mij tevens de gegevens te bezorgen van de Ombudsdienst waar ik verder kan met deze klacht bij verdere afwimpeling door Bpost.

L. D.

Naar: bpost

18/09/2024

Dit dossier wordt gemarkeerd als "niet succesvol". Bpost verwerpt zijn verantwoordelijkheid wegens verlies. Weigert bovendien tot verdere dialoog "uw dossier is afgesloten". Welke betrouwbaarheid heeft Bpost nog als voor een eigen dienst wordt betaald, deze niet werkt, documenten binnen de eigen postbedeling VERLOREN gaan?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform