Geachte - Bpost,
Ik had (zie uw antwoord) dit al zelf opgezocht en zelfs de datum van aflevering vermeld, zie voormelde link in mijn klacht https://www.test-aankoop.be/klagen/mijn-klachten/uw-klacht/bericht-ontvangst-nooit-(terug/c2678c22b3b4e544a2
Dit antwoord voldoet niet aan mijn klacht. Ik heb een dienst betaald die niet werd geleverd, de terugbetaling van de 1,47€ zou een lachertje zijn.
De bestemming was Parket Procureur des Konings, ik had dit (typisch herkenbaar) bewijs nodig. Uw mail voldoet niet hieraan.
Dit heeft of kan verstrekkende gevolgen hebben voor mij.
Wat is er mis gegaan, daarop werd geen antwoord verstrekt :
-door de loketbediende (die een opmerking kreeg van zijn collega "je zou beter..... de volgende keer"
-door de postbode die de zending heeft afgeleverd (ontvangstbewijs verloren of niet ingediend voor terugzending) : de aangetekende zending + ontvangstbewijs wordt pas overhandigd na aftekening van beide
-Bpost die dit ontvangstbewijs normaalgezien terugzendt maar .... verloren heeft zijnde : een schande voor Bpost
Betalen voor een dienst die niet geleverd werd geeft recht op schadevergoeding want op alles ben ik de benadeelde. Schande dat Bpost dit zo gemakkelijk afsluit en zelf geen onderzoek uitvoert wat misging!
Deze klacht is voor mij niet afgehandeld. Ik merk wel dat Bpost dit graag vlug en zo gemakkelijk afsluit. Uw antwoord bevat trouwens geen enkele tekst van mijn klacht.
Uitzonderlijk maak ik gebruik van Bpost of ontvang ik een pakje, maar moet vaststellen dat het door jullie steeds verkeerd loopt. Gelieve dit onderzoek uit te voeren en mij te berichten + compensatie.
Een zeer ontevreden klant.
Ik kreeg een klantenbevraging nav mijn klacht, deze werd met de tekst hieronder beantwoord :
Ik diende een klacht in via Test-Aankoop klachtenbox : werd niet aanvaard want moest via Bpost zelf gaan (klachtenformulier).
Er werd helemaal GEEN oplossing geboden.
Als een klant betaalt voor iets bij Bpost moet deze dienst voldaan worden, anders : compensatie.
ALGEMEEN : de ontvangstbevestiging van een aangetekende zending ging VERLOREN bij Bpost. De aangetekende zending werd afgeleverd, dit had ik zelf al opgezocht maar het ontvangstbewijs hierbij is zeer belangrijk (bestemming Parket Procureur des Konings !!!).
Deze diensten werken ook met een ontvangstbevestiging : als je dit niet aftekent krijg je gewoonweg uw zending niet.
DUS : het ontvangstbewijs ging verloren bij Bpost.
Dit wordt nu in de doofpot gestopt met een eenvoudige mail nav mijn klacht.
En geen compensatie (terugbetaling van de 1,47€ zou echt een lachertje zijn).
Een serieuze compensatie zou moeten voorzien zijn want dit kost mij bewijskracht.
Waarom de klant voor een dienst laten betalen als die niet verricht wordt??