Geachte mevrouw/heer,
Ik richt mij tot u in verband met een probleem dat ik heb ervaren met de firma "Willy-onstopping" en wens hierbij formeel stappen te ondernemen. Hieronder schets ik de situatie:
Op 19 november 2024 heb ik de firma gecontacteerd wegens een geblokkeerde kraan in de kelder.
Een medewerker van het bedrijf kwam ter plaatse en stelde vast dat er sprake zou zijn van lekkende buizen achter de muur. Hij gaf aan dat dit een complexe interventie zou zijn en dat hij later die dag met extra personeel zou terugkomen om de werken uit te voeren.
Er werd vooraf een voorschot van €1452,20 geëist voor het opstarten van de werken. Dit bedrag werd door mij betaald.
Echter:
Later die dag is niemand teruggekomen om de werkzaamheden uit te voeren.
De volgende dag kwam een andere technieker langs, die enkel de kraan heeft losgemaakt en vuil heeft verwijderd. Hij gaf vervolgens aan dat hij niet achter de muur wilde werken en dat de factuur zou worden aangepast voor enkel het uitgevoerde werk.
Ondanks mijn herhaaldelijke pogingen om dit probleem op te lossen:
Ik heb drie keer telefonisch contact opgenomen met de firma, maar er is tot op heden geen oplossing geboden.
Het betaalde voorschot van €1452,20 is niet teruggestort, en ik heb geen aangepaste factuur ontvangen. Dit is niets anders dan diefstal. Het beoogde werk is niet uitgevoerd.
Ik eis hierbij formeel:
Terugbetaling van het bedrag van €1452,20, aangezien de beloofde werkzaamheden niet zijn uitgevoerd.
De start van een gerechtelijke procedure tegen firma "Willy-onstopping" via een ingebrekestelling indien dit bedrag niet binnen binnen een termijn van 14 dagen wordt terugbetaald.
Ik verzoek u vriendelijk om mij te ondersteunen bij het verkrijgen van mijn recht in deze zaak en zie uw reactie graag spoedig tegemoet.
Met vriendelijke groet,