Terug

Beloofde Media Markt bon niet gekregen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. S.

Naar: Luminus

25/08/2019

Beste,Een maand geleden ging ik in de Media Markt in zwijnaarde een greenfix contract aan voor mijn gas en energie omdat ik daarbij een bon van de media markt van 100€ kreeg. Omdat ik deze na enkele weken nog steeds niet ontvangen had en omdat ik een brief gekregen had dat ik nog geen energiecontract had en mijn energie afgesloten zou worden, heb ik luminus gecontacteerd. Het bleek dat het contract opgemaakt in de media markt veel te laat zou starten en ik heb dan ook gevraagd dit te vervroegen.De persoon van luminus heeft mijn contract toen vervroegd en terwijl mijn contracttype aangepast naar comfy, zonder dat ik hierom gevraagd heb. Een week later vroegen we in de media markt hoe het zou komen dat we nog steeds geen bon ontvangen hadden. Een verkoper heeft ons toen verteld dat ons contract aangepast was en we er geen recht meer op zouden hebben, terwijl wij helemaal geen comfy contract wilden. Hierna heeft mijn vriendin luminus gecontacteerd, zowel via mail, chat als telefoon. Zij werd constant afgescheept. De mails en chats zijn nooit beantwoord en bij de telefoon werder zelfs toegelegd. Dus heb ik zelf ook opnieuw luminus gebeld en gezegd dat ik helemaal geen comfy-contract wilde, en wel mijn media-markt bon, en als ze er niets aan konden dien, ik van energieprovider zou veranderen. De persoon aan de telefoon heeft me toen eerst proberen wijsmaken dat ik nooit een greenfix contract had, tot ik hem dit weerlegd heb m.b.h. van emails die het tegendeel aantoonden. Daarna probeerde hij me wijs te maken dat dat contract nooit kon geactiveerd worden omdat we niet van energieleverancier overgeschakeld waren maar een nieuw contract gestart waren (aangezien we net verhuisd waren). Dit heb ik opnieuw weerlegd door in de actievoorwaarden te checken of dit klopte, wat niet het geval was. Ik heb toen gevraagd een officiële klacht neer te leggen bij luminus. De persoon had mij beloofd dat deze klacht met de hoogste prioriteit zou behandeld worden en dat ik één of ten laatste twee dagen later door hen gecontacteerd zou worden. Nu, meer dan een week later, heb ik nog steeds niets van hen vernomen, waardoor mijn geduld ook volledig op is.Ik voel mij dan ook uitermate onrechtvaardigd behandeld door luminus. Zij maken reclame met mediamarkt bonnen die ze volgens mij nooit willen uit betalen. Ze doen dit door contracten bewust te laat te laten starten en dan het contracttype aan te passen zonder dat hierom gevraagd wordt. Daarnaast proberen ze mensen die hen hiermee confronteren constant af te schepen. Deze sage duurt nu al enkele weken en ik zou graag mijn bonnen (waar ik recht op heb) ontvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform