Terug

Beloofde kot niet beschikbaar

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. E.

Naar: Xior student housing

18/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 16/04/2024 tekende ik in op een kamer in Kothouse Brussel. Ik had interesse in verschillende kamers en vulde een document in. Er werd me bevestigd dat kamer 0105 in optie werd gezet voor mij. Sindsdien probeerde ik meermaals een bezoek vast te leggen via mail en probeerde ik ook meermaals via telefoonnummer 02/644.18.28. Ik kreeg vaak geen antwoord. Uiteindelijk krijg ik op 13/06/24 een antwoord dat de kamer die ik in optie had niet vrij zou komen en dat er ook geen enkele andere kamer van Kothouse Brussel aan mij toegewezen kan worden wegens volzet. Xior werkt volgens het 'first come, first serve'-principe. Omdat er verschillende kamers beschikbaar waren op het moment dat ik intekende, lijkt het me fair om ook een kamer te worden toegewezen. Met een dochter met ASS is het belangrijk om een kamer dichtbij haar campus Narafi te hebben. Vandaar dat we van maart jullie Kothouse op het oog hadden. We gingen er ook vanuit dat we een kamer in optie hadden. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 04/07/2024 om met een oplossing te komen en ons een kamer te bezorgen in kothous zodat onze dochter vlot haar academiejaar kan starten. Met vriendelijke groeten, Eefke Esch voor dochter Yildiz Muyllaert Bijlage: - Mailverkeer vanaf maart 2024 - ingevult document voor optie op de kamers

Berichten (2)

Xior student housing

Naar: E. E.

19/06/2024

Beste,Hierbij antwoord op klacht met referentie: @@REF_ID@ca8dada14323bb43b0@REF_ID@@ Zoals al meerdere malen door mijn collega aangegeven krijgen wij in het begin van de reservatieperiode een 200-tal emails per dag. Deze zijn jammer genoeg niet allemaal 100% perfect op te volgen. De kamer die in optie werd gezet voor mevrouw Eefke is uiteindelijk niet vrijgekomen. De huidige student van de kamer blijft volgend jaar uiteindelijk zelf in de kamer wonen. Deze krijgt natuurlijk steeds voorrang. Jammer genoeg had de student ons eerst even laten weten te vertrekken om zich daarna te bedenken.De residentie Kothouse bestaat uit 21 kamers waarvan er maar slechts 6 zijn vrijgekomen. Het spreekt voor zich dat er veel mensen zijn die naast een kamer grijpen aangezien de immense vraag voor onze koten. Deze 6 kamers waren dan ook op een dag (zelf zonder bezoeken) verhuurd voor volgend jaar.Er is dus geen mogelijkheid nog een kamer in Kothouse te verkrijgen voor het academiejaar 2024-2025. Wij hebben nog verschillende kamers in de residentie Couronne, weliswaar op iets grotere afstand van de campus zelf.Alvast onze excuses voor het ongemak en bedankt voor het begrip.​Met vriendelijke groet,Best regards,Cordialement,Ward BosmansCommercial AdvisorOffice BrusselsT +32 2 644 18 28Stormstraat 211000 BrusselsFollow theXior familyXior Student Housing confidentiality statement: read more on www.xior.bePlease consider the environment before printing400056:2213861

E. E.

Naar: Xior student housing

04/07/2024

Beste Ik ben teleurgesteld over uw antwoord. Het is vreemd dat u zegt dat slechts 6 kamers vrijkwamen, daar er in uw mail spake was van 12 kamers vrij vanaf 01/09/2024. Ik denk dat de huidige huurders ook een deadline kregen om hun verlenging te bevestigen alvorens u de kamers vrij gaf? Bovendien werd ik maanden aan het lijntje gehouden. Een maand later kreeg ik zelfs een mail dat kot KH-0304 nog beschikbaar was zoals u kan zien in de mails in de bijlage. Echter ging ik hier niet op in daar ik dacht dat er reeds een kot voor mij werd gereserveerd en dat dit van jullie uit een vergissing was. Ik kan dus moeilijk geloven dat er toen ik me aanmelde op 16/04 om 9u (de start van het openstellen van de koten). Er geen enkel kot meer vrij was. mvg Eefke Esch


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform