Terug

beloofde keuken niet kunnen aanbieden na betaling voorschot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

T. V.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

16/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Wij zijn met ons plan van ons huis naar Keukens de Abdij gegaan om prijs te laten maken voor een nieuwe keuken. Ze hebben daar via ons plan een keuken getekend die er voor ons goed uit zag. we kregen 24u de tijd om te beslissen anders zou de promo verlopen. We gingen akkoord en betaalde het voorschot, later zijn ze alles komen opmeten. Bij de volgende ontmoeting zeiden ze plots dat er meer dan een volledige kolom kast niet in de keuken paste. Ze hebben dan de keuken kleiner getekend. We gingen akkoord met het origineel plan en niet met het nieuw. het gaat ons niet om de prijs maar om de grote van de keuken. We zouden nooit akkoord zijn gegaan hadden ze de 1ste keer het juiste hebben getekend. Dus besloten we om enkel ons voorschot te gebruiken om de originele keuken gewoon aan te passen maar toen zeiden ze dat we minstens 50% van de originele prijs moesten uitgeven wat nergens te lezen stond in het contract. Wij vinden dat we eerst zijn voorgelogen om ons te laten tekenen en daarna proberen ze meer geld aan ons te verdienen. Het liefst zouden we ons voorschot gewoon terug krijgen of op zijn minst enkel ons voorschot moeten uitgeven Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

KEUKENS DE ABDIJ

Naar: T. V.

21/05/2025

Beste, Wij hebben de klacht behandeld en gereageerd naar de klant naartoe. Intussen heeft de klant een nieuwe afspraak staan bij de binnenhuisarchitect met het oog op het afronden van de keuken. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis noch verzaking. Met vriendelijke groeten, Armani Van de Schoot Legal Department armani.vandeschoot@keukensdeabdij.be 054 34 19 98 0470 72 00 82 WebsiteInstagramFacebookPinterest Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis noch verzaking.Met vriendelijke groeten, Armani Van de Schoot Legal Departmentarmani.vandeschoot@keukensdeabdij.be 054 34 19 98 0470 72 00 82 WebsiteInstagramFacebookPinterest Van: Armani van de Schoot - Keukens De Abdij armani.vandeschoot@keukensdeabdij.be Verzonden: maandag 5 mei 2025 16:46 Aan: tanavanderveken@gmail.com CC: Vicky Van de Schoot - Keukens De Abdij Vicky.Vandeschoot@keukensdeabdij.be; Danielle Wicke - Keukens De Abdij Danielle.Wicke@keukensdeabdij.be Onderwerp: Gevers Bjorn Terugkoppeling klacht TestAankoop Geachte, Wij nemen kennis van uw klacht via Test-Aankoop en wensen hierop als volgt te reageren na intern onderzoek. Vooraf wensen wij te benadrukken dat uw klacht een eenzijdige interpretatie van de feiten weergeeft en dat bepaalde elementen naar onze mening onjuist geïnterpreteerd zijn. Op 22 augustus jl. bent u een contract aangegaan met Keuken De Abdij voor de aankoop van een keuken. Deze keuken werd samengesteld door onze medewerker, de heer Shawn Lagrou, op basis van de door u verstrekte informatie. Op basis hiervan is een samenwerkingsovereenkomst tot stand gekomen, neergelegd in een door beide partijen ondertekende bestelbon. Deze bestelbon betreft een volledige keuken, waarvan de specificaties duidelijk zijn omschreven op het document en het bijhorende grondplan. Tijdens de opmeting is gebleken dat de door u verstrekte afmetingen niet accuraat waren, wat heeft geleid tot noodzakelijke aanpassingen aan het oorspronkelijke ontwerp. Deze wijzigingen zijn met u besproken. Het weglaten van de opzetkast betreft voornamelijk een visuele en ruimtelijke keuze, niet het gevolg van technische onmogelijkheid. Indien gewenst, kan dit onderdeel alsnog toegevoegd worden aan het ontwerp. Wat betreft uw verwijzing naar de afnameverplichting van minimaal 50% van de oorspronkelijke overeenkomst: de door u ondertekende bestelbon vermeldt uirukkelijk dat “gelijkwaardige wijzigingen nog steeds mogelijk zijn mits verrekening in min- of meerprijs.” Concreet betekent dit dat eventuele aanpassingen binnen het kader van de oorspronkelijke overeenkomst moeten blijven. Desalniettemin zijn wij bereid om in overleg met u verdere wijzigingen aan te brengen aan het ontwerp, met als doel binnen het door u voorziene budget te blijven. Wij betreuren het dat u een klacht heeft ingediend bij Test-Aankoop. Niettemin blijven wij bereid om, in alle redelijkheid, samen met u tot een finale uitwerking van uw keuken te komen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om opnieuw contact op te nemen met mijn collega, mevrouw Danielle, zodat de gewenste aanpassingen besproken en doorgevoerd kunnen worden met het oog op de verdere finalisatie van uw keuken. Wij hopen u hiermee op constructieve wijze van antwoord te hebben gediend. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis noch verzaking. Met vriendelijke groeten, Armani Van de Schoot Legal Department armani.vandeschoot@keukensdeabdij.be 054 34 19 98 0470 72 00 82 WebsiteInstagramFacebookPinterest


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform