Terug

Belbus heeft me letterlijk in de kou laten staan

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: De Lijn

12/11/2022

Beste,Ik heb diverse klachten over de diensten van de belbus van de lijn. Ik gebruik namelijk geregeld gebruik van de belbus om tijdig op mijn werk te geraken en uiteraard ook om op een treffelijk uur thuis te geraken. Ik ben klant van de lijn sedert +/-maart van dit jaar. In het voorjaar ben ik dan begonnen met de belbus te nemen en ik moet zeggen dat het bijna altijd goed is verlopen tot enkele weken geleden: ik reserveer zoals altijd 1 à 2 dagen op voorhand m'n belbus. Wachtende aan de halte op het afgesproken uur: geen belbus te zien, ook niet een kwartier later. Naarmate de tijd verstreek begon ik me meer en meer af te vragen of die belbus nog wel zal komen. Dus ik belde naar de belbuscentrale en daar lieten ze me droogjes weten dat er geen belbus gereserveerd werd?!. De reden was dus dat ze een andere rit hadden in de plaats gezet. Als je geen email krijgt van bevestiging van uw gereserveerde rit, moet je (volgens de lijn) zo vlug mogelijk reageren door hun telefonisch te verwittigen zodat ze nog tijdig zouden hebben kunnen ingrijpen. Enfin resultaat: ze hebben me van de lijn daar letterlijk in de kou laten staan! Gelukkig kon ik de auto van mijn buurman lenen om tijdig op m'n werk te geraken. Terug rit: Eerst 1,6 km wandelen van m'n werk tot station Menen, hier pas na 55 minuten wachten de gewone lijnbus kunnen nemen van station Menen tot station Ieper. Dan heb nog al liftend moeten zien thuis te geraken (+/- 7 km verwijderd van ieper station). Bovendien was ik hierdoor pas om 19u45 thuis in plaats van om 18u00. Hiermee was m'n leed nog maar begonnen: 2é geval: Na bekomen te zijn van vorig geval begon ik een week later met nieuwe moed terug deel aan een nieuw belbus-avontuur namelijk als volgt. Ik start aan de halte kapellerie te Wijtschate Heuvelland richting Ropswalle te Menen waar ik werk. Hierbij moet je weten dat ik van belbus moet overstappen aan halte Kruiseik te geluveld.Tot dusver alles ok, ware het niet dat ik zeker een halfuur moest wachten op 2e belbus. Plots zie ik de belbus aankomen en wat doet die chauffeur? Me straal negeren en doorrijden, echt waar! ONGELOFELIJK schandalig noem ik dat... !!!! En dus stond ik daar weer in de kou ! Gewone bus de lijn 84 nemen maar dat zou nog anderhalf uur duren en ik was al te laat om nog tijdig op mijn werk te geraken. Dan heb ik maar zelf beslist om de resterende helft (+/- 11 km tot Ropswalle Menen) al liftend te doen. Geluk bij ongeluk dat ik dan nog redelijk snel op mijn werk ben geraakt dankzij 2 lieftallige dames, weliswaar een uur te laat op 't werk geraakt, maar gelukkig dat ik er dan toch nog geraakt ben...amai! Ik hoop dat de lijn hier iets aan doet zodat ik geen zulke voorvallen meer moet meemaken, waarvoor bij voorbaat dank !!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform