Terug

Belachelijk hoge slotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: Mega

27/05/2024

BesteOp advies van Test Aankoop zijn we in 2023 overgestapt naar Mega. Op dat moment was het goedkoper dan Engie, onze vorige leverancier. Onlangs hoorden we van de dip in de energieprijzen en ik nam contact op met Mega om te zien of ze iets konden doen. De persoon die ik aan de telefoon had was alles behalve behulpzaam. Hij vertelde me simpelweg dat het niet de moeite waard zou zijn om over te stappen op een ander tarief. Ik heb toen de beslissing genomen om terug te gaan naar Engie nadat ik hoorde dat hun maandelijkse tarief 50 euro goedkoper zou zijn.   Ik controleerde de voorwaarden van Mega om er zeker van te zijn dat we geen boete zouden krijgen. Ik heb toen de beslissing genomen en Fluvius op 1 mei een definitieve meterstand gegeven zoals gevraagd. Ik merkte op dat het verschil niet zo groot was in vergelijking met toen ik mijn contract met Mega begon.Je kunt je mijn schok dan ook voorstellen toen ik vandaag een slotfactuur ontving voor een totaalbedrag van 740,49 EUR! Hoe kan dit?! Ik betaal al een uitstaande slotfactuur bij Engie en ik betaal er niet nog een. Ik was niet onder de indruk van MEGA. Hun service was verschrikkelijk en ik heb er spijt van dat ik ooit bij Engie ben weggegaan.Ik voeg een screenshot bij van de e-mail die ik heb ontvangen. Ik heb geprobeerd op de link te klikken, maar ik krijg een factuur van 2023. Ik voeg ook een screenshot van Fluvius bij die de verschillende meterstanden laat zien die ik heb opgegeven in oktober toen we bij Engie weggingen en vervolgens weer in mei van dit jaar.

Berichten (3)

Mega

Naar: T. J.

27/05/2024

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper.Beste meneer Johnson,We hebben jouw klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Uit nazicht van jouw slotfacturen voor elektriciteit en aardgas blijkt dat deze weldegelijk kloppen. In bijlage vind je de tariefkaarten waarop jij destijds hebt ingetekend. Zoals je kan zien, kloppen de prijzen op de tariefkaarten met de aangerekenden prijzen op de facturen, mits je 6% BTW bij de weergegeven unitaire prijs op de slotfacturen optelt natuurlijk.De facturen factureren verbruiksperiode 01-11-2023 tot 30-04-2024, 182 dagen in totaal. Gedurende deze periode heb je 16897.38 kWh aardgas en 1841 kWh elektriciteit verbruikt. Dit zijn hoge verbruiken, aangezien een gemiddeld Belgisch gezien een 17000 kWh aardgas en 3000 kWh elektriciteit op een volledig jaar verbruikt. Dit verklaart al grotendeels de hoge bedragen op de slotfacturen.Een andere reden is het feit dat vaste vergoedingen bij onze vaste tarieven altijd voor een volledig jaar worden aangerekend, ongeacht de effectieve duur van een contract. Je betaalt per contract Eur121.9 vaste vergoeding, wat de hoge bedrag ook deels kan verklaren.De meterstanden werden niet geschat, dus ook het verbruik klopt en werd correct aangerekend. Er is dus niets mis met de slotfacturen en deze moeten dus weldegelijk betaald worden. Indien gewenst, kan ik voor jou een afbetalingsplan in maximaal 12 schijven opmaken. Mocht je dit graag willen, laat mij gerust iets weten.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)Contacteer onsKen je ons ambassadeur-systeem ?Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op FacebookInstagramTwitterMega-NL-EL-B2C-VL-092023-TA0523_0109-Fix.pdfs:mega1.zendesk.com/attachments/token/SVbp5kQt83KN8rMyEooLeUcWa/?name=Mega-NL-EL-B2C-VL-092023-TA0523_0109-Fix.pdf Mega-NL-NG-B2C-VL-092023-TA0523_0109-Fix.pdfs:mega1.zendesk.com/attachments/token/yycqZQ1RazZ7ejsyjdJnKXoLB/?name=Mega-NL-NG-B2C-VL-092023-TA0523_0109-Fix.pdf Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[V5GLLZ-RDJWL]

T. J.

Naar: Mega

30/06/2024

Beste We gaan akkoord met een betalingsplan voor 10 maanden. Ik ben echter student en de zomermaanden zijn moeilijk. Zou het mogelijk zijn om het betalingsplan vanaf eind september te laten ingaan? Bedankt

Mega

Naar: T. J.

01/07/2024

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Johnson,We contacteren je naar aanleiding van het ontvangen van de klacht via test-aankoop.Bij deze willen we bevestigen dat we de nodige aanvraag hebben uitgestuurd tot het bekomen van een afbetalingsplan over 10 schrijven. Het is evenwel niet mogelijk om dit pas op te laten starten vanaf september, de uiterlijke opstarttermijn voor een afbetalingsplan ligt op 30 dagen. We zullen de melding maken bij deze aanvraag om deze termijn gaan toe te passen.Onze achterliggende diensten zullen deze aanvraag gaan behandelen en je hiervan op de hoogte brengen van zodra deze aanvraag behandeld wordt.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JensKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)Contacteer onsKen je ons ambassadeur-systeem ?Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[LJ50DR-7Y3ZN]

Bemiddeling door Testaankoop 19 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform