Terug

Bekijken van potentiele boeking wordt als definitieve boeking aanzien

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Reservering

Klacht

W. G.

Naar: Sunweb

18/09/2025

Bij het bekijken van een reis op verschillende touroperators (Sunweb, TUI, Corendon) krijgen we plots een melding van Sunweb dat onze boeking rond is en dat er aan de betaling moet voldaan worden, wanneer we deze reis willen annuleren krijgen we de melding dat we 1200 euro annulatiekosten moeten betalen. Wij hebben die reis nooit geboekt, trouwens ook geen betaalmethode of iets dergelijks ingegeven. Toch blijft de klantenservice van Sunweb volhouden dat wij de reis geboekt hebben. Als ik de klachten hier op Test Aankoop lees mbt Sunweb zie ik dit af en toe terugkomen, bij andere touroperators wordt je reis even "vastgehouden" voor 24 of 48 uur en wordt deze geanuleerd indien er in deze tijdsperiode niet betaald wordt of als je zelf aangeeft niet verder te willen, bij Sunweb echter is het bekijken van de finale boekingspagina echter voldoende om dit als bindend te aanzien. Los van het feit dat we dit meteen hebben proberen rechtzetten door te melden dat we geen intentie hadden om verder te gaan met de boeking, krijgen we toch de melding dat we ofwel de annuleringsvergoeding moeten betalen of dat we 35 euro pp moeten betalen voor een omboekingskost (wat wil zeggen dat we het bedrag toch nog mogen ophoesten maar voor een andere reis - bij hen uiteraard). Als wij de enige waren met deze klacht kon ik nog ergens begrijpen dat we in de fout gegaan zijn maar ook hier bij Testaankoop en in de reviews zie ik deze soort klacht terugkeren. Vind het maffiose praktijken in alle eerlijkheid. Ik kan in een minuut of 10 een mailadres aanmaken en op een andermans naam gaan boeken met een fake login, zal Sunweb deze personen dan ook aan deze boeking houden?

Berichten (2)

Sunweb

Naar: W. G.

18/09/2025

Beste reiziger, Bedankt voor je e-mail. We hebben deze ontvangen en geregistreerd onder referentienummer 4038395. Wij nemen jouw e-mail zo snel mogelijk in behandeling. Als jouw e-mail over een klacht na thuiskomst gaat, streven we ernaar binnen 6 weken te reageren. Vriendelijke groet, Afdeling Customer Support Aan Do, 18 Sep om 8:45 AM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Sunweb

Naar: W. G.

22/09/2025

Geachte, Hierbij verwijzen wij naar de bijlage. Vriendelijke groet, Hilleke Customer Aftercare tel. +31 (0)10 280 2102 Aan Do, 18 Sep om 8:45 AM , Sunweb customersupport@sunweb.be schreef: Beste reiziger, Bedankt voor je e-mail. We hebben deze ontvangen en geregistreerd onder referentienummer 4038395. Wij nemen jouw e-mail zo snel mogelijk in behandeling. Als jouw e-mail over een klacht na thuiskomst gaat, streven we ernaar binnen 6 weken te reageren. Vriendelijke groet, Afdeling Customer Support Aan Do, 18 Sep om 8:45 AM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform