Terug

Beindigen contract na weeral verhogen prijs

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: VAB

22/04/2024

Beste,Ik ben al jaren klant bij VAB voor pechbijstand en reisverzekering. In 2016 was dit nog €180. In 2022 was dit gestegen naar €216 (met extra dienst bij). Dus allemaal aannemelijk qua prijsstijgingen. Vorig jaar (2023) steeg de prijs voor mijn pakket plotseling naar €300. Ik was in die periode langdurig ziek en had ander dingen aan mijn hoofd om me daar toen mee bezig te houden en heb dit gewoon betaald. Op 09/04/24 kreeg ik een uitnodiging tot de jaarlijkse betaling voor mijn pakket. Nu is de prijs €328. Bijna 10% erbij. Dit gaat er toch wel wat over bij mij en heb dan ook de klantendienst telefonisch gecontacteerd om meer uitleg te vragen. De persoon daar kon me verder niet veel vertellen dan dat het de nieuwe prijs is. Verder wist hij me te vertellen dat als ik niet akkoord was om een mail te sturen naar contact@vab.be om te zeggen dat ik niet wou verlengen. Ik heb dit dan ook gedaan. Vandaag heb ik antwoord gekregen dat ik niet kan opzeggen en dat ik zal moeten betalen. Als ik mijn contract wil stopzetten moet ik dit 2 maand op voorhand meedelen. Ze sturen wel pas de nieuwe prijs een maand voor het vervallen van het contract. Hoe kan ik daar dan tijdig op reageren. Op 2 jaar tijd is mijn pakket met meer dan 50% duurder geworden. Ik wil dit pakket niet langer hebben. Wat zijn mijn opties?met vriendelijke groeten

Berichten (1)

VAB

Naar: J. C.

24/04/2024

Beste,       Bedankt voor uwbericht aangaande de opmerking van dhr. Crits over zijn contracten.   Wij onderzoeken  dit bij de juiste afdeling(en). Vanzodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in hetkader van GDPR en beschouwen het dossier daarna als afgehandeld. Met vriendelijke groetenVAB-klachtenbehandeling ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hieronder je mail van 22-04-2024. OPGEPAST: Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik opHoxhunt-knop om te melden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeurextérieur. Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform