Betreft dossier Katrien Marcel - lid Solidaris.
Katrien is alleenstaande moeder en is erkend +66% invaliditeit sedert 2022. Zij probeert terug recht te krabbelen, maar de manier waarop Solidaris haar dossier behandelt werkt dit tegen. Zij is afhankelijk van een tijdige betaling, voor afbetaling van haar huis en voor de vaste kosten. De betalingen verlopen echter zeer moeilijk, een maandelijkse opvolging is noodzakelijk, gewoon om na te gaan of alle documenten die ingeleverd zijn ook doorgegeven zijn aan de dienst uitbetalingen. Katrien werkt nu één dag per week, en probeert met toestemming van de dokter af den toe een dag extra te werken door in te vallen bij haar werkgever. Zij zou echter telkens opnieuw vooraf toestemming moeten vragen aan Solidaris, wat bij invalbeurten moeilijk is. Gevolg vertraagde betalingen veel stress en verwijlintresten. In juli moest ze weer op controle, de arts daar was van mening dat zij best meer kan werken (tegen het advies van haar arts in) en nu gaat ze naar een jobcoach. Begin augustus, bij het opvolgingstelefoontje krijgt ze te horen dat ze een schorsing van 18 dagen heeft gekregen 'omdat de verlenging van de invaliditeit niet tijdig binnen was'. Ze heeft geen vraag gekregen, geen herinnering, zelfs geen melding dat er een schorsing is uitgesproken. Op 6 augustus stuurt ze het gevraagde document door, bij opvolging blijkt dat de mail nog niet geopend is, dat het document nog niet is doorgestuurd. Op 21 augustus verschijnt in haar online dossier een document dat stelt dat haar invaliditeit loopt van april 2022 tot 31 maart 2025. Opnieuw telefoon, belofte te storten 'vandaag of morgen' . Vandaag opnieuw 'document is niet doorgestuurd' . Gevolg Katrien is volledig ingestort, heeft opnieuw meer medicatie nodig . Bovendien waarschijnlijk weer verwijlinteresten voor laattijdige betalingen, ...
Officiële klacht ingediend vandaag bij Solidaris.
wij voelen ons machteloos en doen daarom beroep op jullie. In de klachtenlijst zien we trouwens meer gelijkaardige klachten tegen dezelfde organisatie.
met vriendelijke groeten,
Nelly Flebus,
een bezorgde moeder
PS de klacht mag openbaar gemaakt worden, maar graag zonder vermelding van de naam van mijn dochter Katrien Marcel. Documenten opladen kan ik pas als Katrien terug voldoende hersteld is om alles samen te zoeken.