Terug

behandeling als klant

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. D.

Naar: MediaMarkt

17/04/2023

Beste,Vrijdag 7 April besloot ik tot het aankopen van een game laptop bij het mediamarkt filiaal te Turnhout.De verkoper S. gaf zeer goede info - deed voortreffelijk zijn werk ( dat werd mij ookbeaamt door een collega ( IT- specialist ) die me vergezelde voor de geplande aankoop.Ik heb een voorschot ( 100 Euro ) betaald op de aangekochte laptop ( zie foto bijlage ) en zou deze dandinsdag 11 April ( samen met het softwarepakket van 119 euro en muis ) wanneer verkoper S. terug aanwezig zou zijn komen afhalen en volledig betalen.Wanneer ik dinsdag navraag deed werd mij door een medewerker verteld dat S. er niet was.Ik ben dan met de bon die ik ontvangen had aangaande de aankoop naar de medewerkerbij de IT gegaan. Deze is dan gaan zoeken in het magazijn naar de labtop en de bijhorendeaangekochte zaken ( installatie software pakket 119 Euro en een muis ).Eerst was er verwarring over het al dan niet ontvangen hebben van de muis. Ik zou deze al ontvangen hebben volgens de verkoper. Deze bleeknadien toch in het magazijn te staan.Aan de kassa bleek er dan een probleem te zijn. De jongedame ( blond - kleine gestalte - naamvermoedelijk C. ? F. ? ) zei na het bekijken van de mij vrijdag geleverde bondat ik een groot probleem had. Ik vermoed dat zij eigenlijk bedoeldedat de medewerkers een probleem hadden gemaakt! ( iets in de zin van dat zij niet de juiste verkoperhadden aangeduid op de verkoopsbon ( op de bon stond M. als verkoper vermeld ) in hun eigen databeheer - en niet het juiste product ofde juiste serienummers hadden die over één komen met de labtop die ze me wilden afleveren.Om misverstanden daarover of zelfs opzettelijke inbreuken door de medewerkerste vermijden / te voorkomen vroeg ik om mijn originele bon terug te mogen krijgen. Dat werd pertinentgeweigerd door de kassamedewerkster. Ik heb haar uitgelegd dat ik met een specialist specifieknaar de labtop ben komen zoeken vrijdag , een labtop met de juiste specs voor het werk dat ik er moet mee doen endat ik zelf alleen via de bons nog zou kunnen controleren of ik daadwerkelijk de labtop zouontvangen die ik ook daadwerkelijk besteld had want ik ben zelf geen IT- specialist, maar nummertjes controleren lukt nog wel. Mijn bon die ze ondertussen in de papierbak haddengegooid nadat er een geanimeerd gesprek tussen S.( die was dus wel daar! ) en de kassa -medewerkster was over hoe de nonchalante... de f...up ( ik denk dat dat sloeg op de slechte manier waarop de aankoop werd afgerond intern ) was ontstaan.Volgens de kassamedewerkster moest ik tevreden zijn met de nieuwe opgemaakte bon - en was dit nu willens nillens de koop over - één - komst waar ik me zomaar moest naar schikken. Zij had mijn probleem opgelost zo zei ze. Ik heb nogmaals mijn uitleg gedaan ( herhaling van vraag naar originele bon en het waarom ). Opnieuw mocht ik mijn eerste originele bon niet. Zodat ik deze ook niet kon fotograferen om te controleren. Vervolgens om het dispuut niet langer aan te gaan, ben ik vertrokken met de melding dat er nog andere winkels zijn en dat ik de labtop wel op een ander zal gaan kopen, dat ik deze éénzijdig nieuwe opgemaakte verkoop niet hoefde. De manier waarop ik botweg en onrespectvol als klant behandeld werd binnen het filiaal in Turnhout doet mij enorme vragen rijzen over de klant - onvriendelijke benadering, ook over de handelswijze van de verkoopafhandeling binnen het filiaal!De kassa medewerkster heeft mij nadien persoonlijk nog gebeld op mijn GSM. Met de vraag wat met het voorschot?. Ik heb haar gemeld dat ik die ( het voorschot) niet kwam terughalen ( en ik bedoelde dan terugkeren naar de winkel ) en dat ik de nodige stappen zou ondernemen. Ook bij deze manier van communicatie tussen 2 partijen,( net een discussie - dispuut gehad te hebben,) ook al ligt die als handelswijze misschien bij jullie zo vast, is mijn inziens in het kader van een conflicthantering zeer bedenkelijk als werkwijze!Of de werkwijze rond de verkoop ook wettelijk is daarover ga ik mezelf niet uitspreken. Daarvoor zal ik een ander specialist ( raadsman ) raadplegen. Ik houd me voor deze zaak desgevallend aan de bevoegde instanties ( Gerecht ) over te maken zodat zij daarover kunnen oordelen.Ondertussen heb ik via mail de klacht ook aan Mediamarkt overgemaakt. Ik werd dezelfde dag nog opgebeld door iemand van hun klachtendienst die zich niet kenbaar maakte en de klantendienst zei dat ze de verkoopster om haar verhaal hadden gevraagd: zij waren van oordeel dat het allemaal mijn fout was. Hun medewerkers trof geen schuld. Het was een vergissing, ik begreep het niet en hun werkwijze was normaal. Ik heb dat gesprek beeindigd ( vanwege de duidelijke arbitraire ( subjectieve en denigrerende ) toon van de medewerkster ). Ik heb aangehaald dat ik andere ( en eventueel een Gerechtelijke) weg zal zoeken om mijn voorschot en onkostenvergoeding ( tijd en inspanningen ) te bekomen. Nadien is er geen contact meer geweest. Uiteraard heeft deze situatie een impact gehad op de tijdschaal werkzaamheden. Werk uitgesteld, nieuw RV met hulp voor aankoop labtop bij andere firma maken.

Berichten (7)

MediaMarkt

Naar: Y. D.

17/04/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 230417-058308.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Heeft je vraag betrekking tot het Covid-19 virus?Bekijk je even onze ´Veelgestelde vragen ´? Misschien vind je hier al een antwoord:s:www.mediamarkt.be/nl/?layer=faqcovid19Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000499:50676---]

MediaMarkt

Naar: Y. D.

19/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

Y. D.

Naar: MediaMarkt

22/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

MediaMarkt

Naar: Y. D.

22/04/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 230422-001019.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Heeft je vraag betrekking tot het Covid-19 virus?Bekijk je even onze ´Veelgestelde vragen ´? Misschien vind je hier al een antwoord:s:www.mediamarkt.be/nl/?layer=faqcovid19Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000499:50659---]

MediaMarkt

Naar: Y. D.

24/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

Y. D.

Naar: MediaMarkt

24/04/2023

U uw versie , ik de mijne. Deze spreken mekaar fundamenteel tegen. Het lijkt me dan ook niet meer dan aangewezen dat een derde, een onafhankelijke partij ons meningsverschil beoordeeld. Ik zal daarvoor de nodige stappen ondernemen.

MediaMarkt

Naar: Y. D.

24/04/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 230424-043570.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Heeft je vraag betrekking tot het Covid-19 virus?Bekijk je even onze ´Veelgestelde vragen ´? Misschien vind je hier al een antwoord:s:www.mediamarkt.be/nl/?layer=faqcovid19Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000499:50669---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform