Terug

behandelen mij als klant terwijl ik klant ben bij luminus

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: ELEGANT

19/10/2022

Beste, ik werd op 25 juli 2022 opgebeld door Sovel die mij vertelde dat Elegant de goedkoopste leverancier was op het moment. Zij zouden een voorstel vragen bij elegant. ik keeg onmiddelijk een voorstel maar ik moest op een knop duwen om dit voorstel te bekijken. ik betrouwde het hele spel niet en was bang dat het fishing was en belde terug naar die mevr van Sovel. Zij zei me dat ik sowieso erop moets klikken om het te kunnen bekijken. Plots krieeg ik een mail van Elegant om mij te bedanken dat ik klant geworden was. Ik antwoordde onmiddellijk dat ik nog geen klant wilde worden want voor zover ik wist konden ze mijn verbruik niet weten omdat onze contracten nooit op mijn persoonlijke naam staan maar op de tandartspraktijk dus ik vond het raar . Ik vertrouwde het niet en antwoordde nog een paar maal op hun ikhebmebedacht email waarin ik nog eens aantoonde dat ik geen klant wilde worden. Ik hoor niets meer tot plots op 26 augustus ik een mail krijg dat vanaf 27 aug ik bij hen klant ben. ik schreef onmiddellijk dat dat niet kon daarop kreeg ik een mail met de melding dat annulatie niet meer mogelijk was want ze hadden geen tijd gehad(in die twee maanden)voordien om mijn mails te lezen. Ze gaven me een hoop opdrachten die ik moest doorgeven aan Luminus etc. Momenteel zijn wij nog altijd klant bij luminus maar ik ontvang voorschotfacturen op mijn persoonlijke naam van sept en oktober met aanmaning om te betalen etcik heb alle emailverkeer opgestuurd naar hen en een bepaalde persoon ging dit doorsturen om annulatie aan te vragen, maar tot nu toe niets. ik probeer al twee maanden lang hen te bellen maar niemand neemt op

Berichten (2)

ELEGANT

Naar: P. C.

25/10/2022

Beste,Graag wil ik je informeren omtrent de klacht van Patricia Cocle.Wij hebben de aansluiting overgenomen op 26/08/2022 en zullen dit punt bij ons wegschrappen. Een aanvraag om dit recht te zetten werd uitgevoerd vanuit casenummer:D000033112 . Dit zal gebeuren via de procedure genaamd Mystery switch. Zo kan haar oude leverancier Luminus ook via een mystery switch, haar aansluitingspunten van ons terug overnemen.We willen jullie informeren dat deze procedure wat langer kan duren dan normaal. Voorlopig worden alle facturen geblokkeerd tot de rechtzetting correct is uitgevoerd. De klant hoeft voorlopig niets te betalen en zal kredietnota's ontvangen voor de huidige facturatie.Mvg,AuryElegant

P. C.

Naar: ELEGANT

11/11/2022

Beste,Jullie kunnen niets overgenomen hebben want ik heb nog nooit een contract onder mijn naam gehad bij eender welke leverancier. Zoals ik al meerdere malen gezegd heb, kreeg ik een voorstel van jullie om te bekijken en plots was ik klant wat ik nog dezelfde dag geweigerd heb, zie mijn e-mails.Ik kan aan luminus niets vragen om te switchen want ik heb daar geen contract op mijn eigen naam. Ik ben met onze zaak klant van luminus al jaren en nog altijd.Dus wat jullie overgenomen hebben weet ik niet en het is aan jullie dit zo snel mogelijk te annuleren en die swich kan niet gemaakt worden van onze kant daar er geen leverancier is die mij op mijn naam energie levert.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform