Terug

Beeindigen contract is niet mogelijk online en via telefoon!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

B. F.

Naar: Het Nieuwsblad

12/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Meer dan 17 maanden geleden heb ik een abonement van 11.95 euro afgesloten bij jullie voor 1 jaar. Dit heb ik proberen op te zeggen december 2023 via e-mail, wat niet ging. Vervolgens gebeld naar de klantendienst, waar men mij ook niet kon helpen. Vervolgens dan maar teruggebeld 1 maand en 2 dagen voor het aflopen van het jaarcontract in juli 2024. De klantendienst kon mij toen ook niet helpen, ik moest namelijk 3 dagen later bellen zodat zij mijn abonnement konden opzeggen en het juist binnen de 30 dagen viel voor het aflopen van het contract, anders zou het automatisch worden verlengd vertelde men mij. Uiteraard, heeft een mens het ook druk, dus dit vergeten. In september 2024 kwam ik tot de constatie dat ik nu ineens meer dan het dubbel betaal voor een krant die ik niet lees en moet. Om en bij de €28 / maand! Opzeggen online gaat niet, zelfs nu niet daar het een maandcontract is. Naar jullie heb ik ook niet meer gebeld omdat ik in het verleden meermaals van het kasje naar de muur ben gestuurd. Nergens heb ik zo een moeilijkheid ervaren de laatste jaren om iets op te zeggen. Het is werkelijk schrijnend! Ik eis dat per direct mijn abonnement wordt stopgezet en dat al het abonnementsgeld dat ik in jaar 2 betaald heb wordt terugbetaald. Dus de volledige €28/maand voor iedere maand in het 2de kalenderjaar. Enerzijds omdat ik in jaar 1 meermaals aan jullie te kennen hebben gegeven dat ik mijn contract wilde beëindigen, en anderzijds omdat ik geen toezegging heb gegeven om een 2de jaar bij jullie klant te zijn. Kort samengevat de verlenging is onrechtmatig, zonder mijn medeweten, tot stand gekomen. En er is een verdubbeling bijgekomen waar ik niets vanaf weet. Het niet kunnen opzeggen hiervan geeft mij een frauduleus gevoel.

Bemiddeling door Testaankoop 06 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform