Goeiedag, Op 6 maart 2023 boekten wij onze reis voor 2 personen naar Kreta- Chania met de reisorganisatie TUI Belgium. Wij werden als volgt bericht over ons 4 sterren verblijf bij Oscar Suites & villages in Platanias: 'Je verblijft er in moderne studios en appartementen met kitchenette, gelegen tussen kleurrijke tuinen'. Toen we daar toekwamen bleek het om een verouderd verblijf te gaan dat geen 2 sterren meer te geven was/is. De foto's op de site van TUI bleken ook niet aan de realiteit te beantwoorden.De realiteit:- donkere kamer met gedateerd, oud meubilair,- geen uitkijk op een tuin,- bij het raam buiten een groot aircotoestel dat de inval van het licht verhinderde.- het zwembad ligt naast een parking.- achter de koelcontainer een parking.- de kleine badkamer bestond uit een, niet onderhouden, oude douchecabine en toilet met een hoog klein raam. Hier dus ook bijna geen licht.-de mieren kropen doorheen kieren in de vloer en liepen over de grond.-ook de kitchenette was verouderdWij hebben foto's om deze schrijnende situatie te bevestigen.Wij hebben bij het zien van deze zogenaamde suite onmiddellijk beslist om de TUI verantwoordelijke te contacteren en deze kamer niet te accepteren. Ze kwam pas in late namiddag toe en heeft met ons de toestand van de kamer grondig bekeken. Onbegrijpelijk dat die TUI medewerker ons uiteindelijk het voorstel voor een andere suite/kamer in hetzelfde hotel deed.Wij hebben een andere kamer gaan bekijken maar voor ons was er geen sfeer in het hotel en ook deze suite voldeed niet aan wat ons werd voor-gehouden. Wij hebben de volgende dag een overboeking naar een ander hotel gevraagd. We hebben hiervoor verschillende telefoons en online chats met TUI medewerkers moeten doen. Telkens kregen we andere medewerkers aan de lijn. De ene wist niets van de ander. Via chat werd ons gezegd dat we zelf op zoek moesten gaan naar 3 hotels van TUI in de buurt. Dat is dus geen enkele service maar eerder 'doe het maar zelf'. We zijn zo bij hotel Thalassa beland. Een meevaller, een mooi hotel op 300 m van Oscar suites. Thalassa voldeed volledig aan onze verwachtingen van een 4 sterren verblijf en we hebben dan ook de overstap naar dit hotel gemaakt.Uiteindelijk hebben we 2 nachten verbleven bij Oscar Suites omdat het zo lang duurde voor de overboeking. We hebben we nog 9 nachten in hotel Thalassa verbleven. Voor ons verblijf in Thalassa hebben we nog 1158 euro extra betaald en TUI zou ons slechts 300 euro tegemoet komen. Voor Oscar Suites betaalden we reeds in maart/april, vlucht incluis, 1990,6 euro. Het voorstel van 300 euro bleek uiteindelijk de korting van 150 euro/pp die TUI op dat moment gaf voor elke boeking. Dus eigenlijk kregen we niets. Dit was ons met een kluitje in het riet wegsturen. Een betekenisloze tegemoetkoming. De TUI hostesse ter plaatse verzekerde ons dat dit bedrag niet meer bespreekbaar was. We hebben de 300 euro niet aanvaard en hebben beslist hierover een klacht te richten naar TUI.Intussen weten we dat er nog ontevreden reizigers een klacht indienden over TUI en hun bedrog rond het hotel Oscar Suites en Villages. Wij zijn dus niet de enige gedupeerden. Wij hebben de betaling van de overboeking naar hotel Thalassa via een Spaanse rekening (Palma de Mallorca) moeten doen. Dat vonden we ook vreemd. Wij reisden met TUI belgium, communiceerden met Nederlandse medewerkers, verbleven in Griekenland en betaalden op een Spaanse rekening. Reisagentschap TUI komt ons helaas nog weinig betrouwbaar over. De klantenservice was zo goed als nihil: - zelf een ander hotel moeten zoeken, - alle communicatie met TUI zelf moeten aangaan terwijl de hostesse het minimale deed, - directe betaling in het hotel voor overboeking terwijl - hotel Oscar Suites nog steeds met het bedrag voor 11 nachten met ontbijt weg is en wij daar slechts 2 nachten verbleven.Wij zagen op de site dat TUI een aantrekkelijk aanbod had voor het Thalassa hotel in diezelfde periode. Voor de overboeking vroeg TUI nog 25 euro extra registratiekosten. In totaal betaalden we 3173,6 euro voor deze reis in kamer met ontbijt. Wij vragen een rechtmatige tegemoetkoming voor de fout die TUI maakte. Hotel Oscar Suites is geen 4 sterren hotel. Het is gedateerd en de beschrijving online is een verbloeming van het tegendeel. Klant is koning. Recht aan wie het toekomt.Wil onze klacht ernstig nemen en uw verantwoordelijkheid als reisorganisator nemen voor deze misleiding. Wij zijn zeer mild als wij 600 euro ter compensatie vragen. Wij hopen op een herstel van dit geschaad vertrouwen in TUI.bemet dank