Terug

Bedrog door kwaliteitsvermindering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: ALDI

18/11/2024

De Babydoekjes " Mamia" die regelmatig eens van verpakking veranderen kregen in 2024 nog van de Belgische consumeneten bescherming een bekroond label als beste product van het jaar 2023 -2024. De dikte van deze babydoekjes is van belang omdat de fecaliën niet op de blote vingers zou terecht komen bij het schoonvegen van de billen. Naar mijn aanvoelen waren deze doekjes reeds dunner geworden in vergelijking met deze van vroeger. Het was ons opgevallen dat hetzelfde merk ook gebruikt werd in de UK, waar de kwaliteitsdikte aldaar van het ene jaar op het andere gehalveerd werd zonder de consument daarop te attenderen. Nu zien we eveneens onaangekondigd hier in Belgie hetzelfde gebeuren: de doekjes zijn plotseling van verpakking veranderd en meteen is ook de kwaliteitsdikte ernstig verminderd, dat fecaliën wel door de doekjes doordringen en op de vingers terechtkomen. Ok het gevoel van een stevig dik doekje is helemaal veranderd naar een veel te fijn aanvoelend doekje. Wil je een evenaring met de vorige aanvaardbare doekjes dan moet je er meteen twee op elkaar leggen, wat betekent dat de kwaliteit gehalveerd is en je dus dubbel zoveel doekjes met gaan gebruiken om het zelfde veegresultaat te benaderen. De diktekwaliteit is de onaangekondigd verminderd, dit terwijl Aldi maar al te graag uitpakt met ongeevenaarde kwaliteit, waarvan nu meteen het tegendeel wordt aangetoond. Kwaliteitsvermindering is een vorm van consument bedrog dat de laatste jaren aan het toenemen is, ten koste van de reputatie van het merk. Ik heb een tiental pakken gekocht voor in de reserve en wanneer we deze reserve vandaag aanspreken door een pakje doekjes te openen hebben we meteen het verschil met de voorgaande doekjes naast elkaar duidelijk kunnen merken. De nieuwe verpakking bevatten dus anderen doekjes van dunnere kwaliteit dat niet meer voldoet aan mijn kwaliteitseisen. Een constante gelijkaardige kwaliteit waarborgen is belangrijk voor de goede naam. Hier is een drastische kwaliteitsvermindering vast te stellen, waardoor ik me als consument bedrogen voel. Gewenste actie: terugname van mijn vooraard met geldteruggave Aangezien deze in mijn voorraadskast lagen is er geen kassaticket meer aanwezig. (Maar mochthet nog aanwezig zijn dan zou het wellicht vervaagd zijn, want de meeste thermostatic verkeuren bij warmte en zonlicht. ) Mijn klacht is openlijk leesbaar voor iedereen! Didier&Eva

Berichten (2)

ALDI

Naar: E. V.

18/11/2024

Beste klant, Hartelijk dank voor jouw bericht. Welkom bij ALDI. Onze klantendienst zal dit zo snel mogelijk in behandeling nemen. We staan van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:00 uur tot jouw beschikking. Vermeld altijd het volgende persoonlijke referentienummer voor verdere dialoog:02642913 Met vriendelijke groeten, Het ALDI-team Bezoek ook onze website:www.aldi.be klachten@test-aankoop.beschreef op 18.11.2024: ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ Deze dienst wordt je aangeboden door ALDI Holding nv, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Holding nv is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode. RPR Dendermonde BE0 456 815 659 - IBAN: BE04 0016 9424 3931 BIC: GEBABEBB ALDI wil je natuurlijk graag verder helpen. Om dit mogelijk te maken, moeten we weten hoe we je kunnen contacteren en wat je verhaal precies is. Om je zo snel mogelijk verder te helpen, sturen we je verhaal mogelijk naar onze hoofdzetel en eventueel naar een ander bedrijf binnen ALDI België. We kunnen deze persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de afhandeling, inclusief aan leveranciers of de dienst na verkoop van leveranciers. Om onze service beter te maken, analyseren we alle contactmomenten en maken we ook gebruik van een controlebureau. We houden mogelijk je verhaal bij zodat je het niet opnieuw hoeft te vertellen en dit gedurende een periode van drie jaar. Wil je je persoonsgegevens inkijken? Of wil je gegevens wijzigen of laten verwijderen? Geen probleem. Neem dan gewoon contact op via onze website, via dataprotection-crm-dev-be@aldi-essen.de of via ALDI Data Protection, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. Meer informatie over de bescherming van je privacy, kan je vinden op:ALDI-privacyregeling – Je persoonsgegevens.© ALDI Holdng nv StartpaginaContactbescherming

Bemiddeling door Testaankoop 18 november 2024

ALDI

Naar: E. V.

19/11/2024

Beste, Betreft :Naam van de klant EVA VERHOYE Referentienummer 595-24464437-18 Klachtnummer 11477818 Bedankt voor de mail van jullie klant Eva Verhoye. Jammer te lezen dat onze Babydoekjes Mamia niet aan haar verwachtingen voldoet. Bij ALDI komen kwaliteit en klantentevredenheid op de eerste plaats. Eén van onze principes is “niet tevreden, geld terug”. Artikelen uit het vaste assortiment kan je onbeperkt en zonder vertoon van kasticket terugbrengen. Onze winkelcollega’s betalen je met de glimlach terug. Mogen we vragen aan Eva Verhoye om met het artikel niet door de winkel te gaan maar rechtstreeks naar de kassa. Graag geef ik nog mee dat alle landen binnen en buiten de ALDI-Nord groepeen afzonderlijk aankoopbeleid voeren. (ref. UK) Hierdoor is de leverancier en product samenstelling van een bepaald artikel niet altijd hetzelfde. Als gevolg daarvan is het mogelijk dat eenzelfde artikel in een ander land niet dezelfde eigenschappen bevat doch kwalitatief niet minderwaardig is. Mevr.Eva Verhoye mag ook op de hoogte gebracht worden dat zij ons rechtstreeks kan contacteren via klantendienst@aldi.be Wij helpen haar graag verder. Met vriendelijke groeten, Geert Het ALDI-team Steeds op de hoogte blijven? Da’s slim! Schrijf je in voor onzenieuwsbrief. Ken je onze verse producten al? Voor meer informatie,klik hier. Heb je nog vragen? Gelieve deze mail te beantwoorden of bezoek onze website:www.aldi.be Dossiernummer: 02642913Deze dienst wordt je aangeboden door ALDI Holding nv, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Holding nv is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode. RPR Dendermonde BE0 456 815 659 - IBAN: BE04 0016 9424 3931 BIC: GEBABEBB© ALDI Holding nv StartpaginaContactbescherming --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 18/11/2024 15:30 Aan: klantendienst@aldi.be Onderwerp: Bedrog door kwaliteitsvermindering ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ thread::xZnS03WgM6WIFxD3qrKNFz8::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform