Terug

Bedrieglijke promo's Dolce Gusto

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: Dolce Gusto - Nestlé

28/04/2024

Beste,In reactie op de vele cashback advertenties kochten wij een Dolce Gusto Infinissima Touch.Tot onze verbazing ondervonden wij na de aankoop van ons toestel bij een deelnemende winkel (Krefel), dat deze niet voldoet om een cashback te ontvangen. Dit omdat onze aankoopprijs van 99.95 euro lager ligt dan de 'prijs na cashback' van 99.99 euro.Akkoord dat dit te lezen was in de actievoorwaarden, maar van de vele cashback acties die ik al genoten heb bij eerlijk adverterende bedrijven, heb ik nog nooit een actie ervaren waarbij dergelijke restrictie gold. De gevolgen werden dan ook pas duidelijk na aankoop van het toestel.Nu is het ergste van al dat in vele winkels, fysiek en online, gepronkt wordt met een mogelijke cashback van 40 euro, maar in diezelfde winkels ligt de prijs ontzettend dicht bij de prijs na cashback. Enkele voorbeelden:- Krefel (zwart): 99.95- Bol (taupe): 103- Amazon (zwart) : 99.95- Vanden Borre (zwart): 99.99Met andere woorden, na kort even googlen vind je al snel terug dat je gelijk welke van de twee kleuren kan bestellen bij een deelnemende winkel en hoogstens een cashback van 3.01 euro mag verwachten. Dit terwijl deelnemende winkels online en fysiek pronken met de advertenties van 'Cashback tot 40 euro' voor dit specifiek model. Opnieuw akkoord dat hier 'tot' in staat, maar dit is ontzettend misleidend wanneer dit zelfs geadverteerd wordt bij machines waar helemaal geen cashback voor geldt. Je moet al ontzettend je best doen om ergens een winkel te vinden waarbij je van de maximale cashback kan genieten. Het zou nog minder bedrieglijk geweest zijn om bijvoorbeeld een cashback 'tot' 500 euro volgens dezelfde voorwaarden te adverteren, dan beseffen mensen ten minste op voorhand dat er iets niet klopt.Misschien nog een anekdote om het compleet te maken: ik ging eerst om het toestel naar Vanden Borre. Maar daar kon de winkelmedewerker niet garanderen dat de actie gold op het zwarte model omdat dit daar niet op de website stond. Waarom wist die zelf niet. Bij nader inzien, zal de reden dus geweest zijn dat dit de enige plaats van eerlijke advertering was. Ik ben dan maar naar de Krefel gegaan omdat daar de promo wel op de site stond voor dit toestel en heb nog in de winkel expliciet gevraagd of de cashback daarop gold, hetgeen mij verzekerd werd. Met andere woorden, jullie advertentie is zodanig bedrieglijk, dat de medewerkers in de deelnemende winkels er zelf niet aan uit geraken en daardoor klanten niet correct weten te informeren.Omdat wij ons ontzettend bedrogen voelen, hadden wij dan ook graag geïnformeerd of wij toch de cashback van 40 euro zoals wij anticipeerden kunnen ontvangen. Zo niet, voel ik mij genoodzaakt om deze klacht te escaleren, ook vooral om deze misleiding publiekelijk aan te kaarten en omdat we denken dat dergelijke praktijken misschien ook beter eens binnen een juridisch kader bekeken worden.Alvast bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform