Terug

Bedrieglijke manier om mij te laten veranderen van electriciteitsleverancier

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: OCTA+

16/01/2022

In december krijg ik telefonisch contact van Het Belgische Energieverbond, contactpersoon Robin Beekman, tel 09/2745120. Deze man wist met te vertellen dat ik bij Luminus was aangesloten, wat ook klopte en vertelde mij dat hij mij een veel interessanter voorstel kon doen via Octa+. Ik had een vast tarief bij Luminus (contract optifix) en dit voor 2 leveringsadressen. Voor het ene betaalde ik maandelijks 20euro en voor het andere maandelijks 53euro. Mijnheer Beekman kon mij bij Octa+ een nieuw maandelijks bedrag voorstellen voor 18.31euro voor het eerste adres en 42.49euro voor het andere adres. Wat blijkt bij de eerste factuur dat ik geen vaste tarief meer heb , en stond tussen alle kleine lettertjes , dat ik dus getekend heb voor een variabel tarief. En voor een bedrag van Totaal 125euro /maand voor beide adressen samen. Dat is zomaar 47euro/maand meer. Totaal op jaarbasis kost mij die grap op zijn minst al 564euro. Dat is tochwel ongelooflijk hoe dit praktijken nog kunnen. Hoe stom ook dat ik er ben ingelopen en waarom omdat ik in het verleden ook lang klant ben geweest bij Octa+ en uit vertrouwen hier dus in mee ben gegaan omdat meneer het voor mij berekende mij ook documenten via link liet inzien waar het nieuwe tarief in stond ( natuurlijk is de link nu niet meer te raadplegen) en dat hij mij duidelijk heeft gesproken over een vast tarief. Telefonisch heb ik dit reeds doorgegeven aan Octa+ en de dame vertelde mij dat ze al veel klachten heeft gekregen van dat bureau en het telkens ook moet doorgeven aan hun marketingdienst. Uiteindelijk gaat ze mij nu wel een factuur sturen van 10% lager , maar niet omdat ze het tarief aanpassen maar gewoon om een geste te doen, waar ik niets mee ben , want uiteindelijk zal ik op het einde van de rit de rekening wel krijgen. Deze zelfde mail , heb ik vandaar ook gezonden naar Octa+. Ik weet niet wat jullie ermee kunnen doen , maar dacht , als ik het niet deel met iedereen dan gaan er even goed nog veel andere mensen erin tuimelen.

Berichten (2)

OCTA+

Naar: R. D.

19/01/2022

Beste mevrouw De Ryck,Hartelijk dank voor uw aanvraag.U heeft getekend voorde formuleSmart Variabel . Dat is een contract met een variabel tarief. De prijs die u betaalt per kWh volgt de evolutie van de energiebeurs en is dus niet contractueel vastgelegd: het immers niet mogelijk te weten hoe die prijs zal evolueren.De formule voor de berekening van die maandelijkse prijs is echter wel contractueel vastgelegd en kan u vinden in uw tarieffiche. U kan ook de evolutie van de tarieven volgen op onze website onder Tarieven en documenten:s:www.octaplus.be/nl/elektriciteit-aardgas/tarieven/Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder.Met energieke groeten,Stefan D. R.Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

R. D.

Naar: OCTA+

19/01/2022

Jullie antwoord voldoet niet aan mijn vraag. Het gaat mij niet over wat ik nu ga betalen want ik weet dat ik zo naief ben geweest om dit ter goede trouw te tekenen en er nu aan vast zit. Het gaat hem over de manier waarop het door jullie aangestelde marketing bureau dit heeft aangepakt. Ze sturen een link met het toekomstig maandelijks te betalen bedrag dat 50% goedkoper is dan mijn eerste factuur dat ik ontvang. Vanwaar het grote verschil tussen het voorgestelde en uitgerekende tarief aan de voorwaarden van 01/12 en dan op 06/01 de voorschotfactuur ontvang met prijs x2. ?Graag hierop een antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform