Terug

bedrieglijke koppelverkoop verzekering smartphone

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: VANDEN BORRE

17/12/2017

Momenteel loopt er via Vandenborre een misleidende, bedrieglijke praktijk van koppelverkoop. Bij de aankoop van smartphone/tablet, wordt er je direct een verzekering van SFAM aangesmeerd waarbij je €30 terugbetaald krijgt. De eerste maand is gratis en je hebt 30 dagen bedenktijd, maar het risico is reeel dat je hier moeilijk vanaf geraakt. Ik heb dit gisteren voor gehad en morgen probeer ik het contract op te zeggen. Hopelijk met succes anderen met die ervaring hebben hier blijkbaar al problemen mee gehad (ontevredenklanten.be). Bovendien wil ik dat al de gegevens die SFAM en Vandenborre hiervoor van me ter beschikking heeft, verwijdert. Kan de dienst consumentenzaken nagaan of Vandenborre en/of SFAM zich met deze praktijk eventueel aan illegale acties bezondigt?Meer bepaald:-de verkoper wekt de indruk dat de verzekering hoort bij de aankoop van de smartphone, terwijl dit er eigenlijk volledig los van staat. Ik ging langs voor een smartphone en had geen interesse in een (voor mij) overbodig verzekeringscontract.-Vandenborre ageert als verzekeringsmakelaar, terwijl ze retailer zijn voor elektro en multimedia. Hebben ze een licentie als verzekeringsmakelaar? Ik geloof het niet. Mogen ze dan maar zo'n koppelverkoop organiseren zonder geregistreerd makelaar te zijn?-de rol en positie van SFAM bij het contract moet correct uitgelegd worden (typisch via verzekeringskantoren) dit is niet gebeurd. De consument heeft recht op alle info om het aanbod te overwegen vooraleer te tekenen. Die tijd kreeg ik daarvoor niet en ik ben te naief geweest om op mijn strepen te staan. -het opzeggen van het contract gebeurt via een betalend nummer. Je bent dus sowieso al een beetje telefoonkosten kwijt, zonder de garantie op papier dat het contract vernietigd wordt.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: A. D.

18/12/2017

Beste,Bedankt voor je e-mail. Het spijt ons om te horen dat je niet tevreden bent.Ik breng de verantwoordelijke dienst op de hoogte. Mijn collega's zullen uitzoeken wat er fout is gelopen en het nodige doen om dit in de toekomst te vermijden.Nogmaals bedankt dat je de tijd nam om ons dit te vertellen. Je opmerkingen laten ons toe onze service nog te verbeteren.Fijne dag,DominiqueConsumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform