Geachte,Middels dit schrijven wens ik U mijn ongenoegen en klacht ten aanzien van de maatschappij Flixbus over te maken. Op datum van 11 april 2019 nam ik telefonisch contact met Flixbus om na te gaan of mijn afwijkende bagage (surfboard) zeker mee kon. Dit omdat zonder mijn bagage er geen nut zou zijn in een boeking. Telefonisch verzekerde men mij dat dit kon en ik zou slechts enkele dagen op voorhand moeten terugbellen voor bevestiging. Waarop ik logischerwijze de vraag stelde of ik het ticket kosteloos kan annuleren als mocht blijken dat mijn bagage toch niet mee zou kunnen. Wederom geen enkel probleem. Om zeker te zijn dat mijn reis kan doorgaan, neem ik enkele dagen later, via het contact formulier van Flixbus, contact om de schriftelijke bevestiging te krijgen dat mijn reis met bijzonder bagage kan doorgaan. Na ongeveer 10 dagen krijg ik eindelijk een antwoord waarin me mij bevestigde dat op de lijn van mijn reis er geen bijzondere bagage mee kan. Dit had men mij direct kunnen vertellen toen ik de vraag telefonisch stelde, aangezien dit een vast gegeven is. Mijn reis valt niet alleen in het water maar ik moet doen ook nog eens opdraaien voor annuleringskosten. Deze staan klaar en duidelijk vermeld op hun website.https://www.flixbus.nl/service/annuleren-omboeken/annuleringskostenNu blijkt dat op een totale kostprijs van 104.96 €, ik effectief een terugbetaling kreeg van 45 €, dus slechts 43% terugbetaling? Volgens een mail van de klantendienst rekenen ze min 15 € per persoon, per reis voor de heenreis en 2 € voor de terugreis.Zoals u kan opmaken uit mijn tickets in bijlage, bestaan zoals heen als terugreis uit 2 ritten. Zelfs met de absurde berekening van Flixbus zou ik recht hebben op een terugbetaling van 81.97 €Heen: brussel Parijs: 8,99 € min 15 € = O € Parijs - Salzburg 45,99 € - 15 € = 35,99 terug te betalenTerug Salzburg – munchen = 9,99€ - 2 €= 7,99 terug te betalen Munchen – Brussel = 39,99 – 2 €= 37,99 terug te betalenMijn ongenoegen/klacht berust dan op een meerder punten:- Verkeerde informatie: men laat een klant weten dat bagage meekan, terwijl het een feit is dat het onmogelijk is op dat traject- Verkeerde informatie: men laat een klant weten dat kosteloos annuleren kan, terwijl dit niet kanErgo: een contract dat niet voldoet aan de 4 geldigheidsvereisten van totstandkoming van een contract wordt als niet aanzien. Gelet dat er duidelijk een wilsgebrek was, namelijk dwaling of bedrog, is het contract dan ook niet geldig tot stand gekomen. Ik laat nog in het midden of het dan wel niet een bedrog of een dwaling is aangezien de intentie nog een interpretatie kan zijn. - Men verrekende volledig andere annuleringskosten dan wat Flixbus zelf aangeeft- Flixbus geeft in geen enkele wijze een overzicht van de aangerekende kosten.Gelet op alle bovenstaande elementen, hoop ik dat Flixbus het nodige zal doen om een correctie uit te voeren. Mijn insziens kan ik niet verantwoordelijk worden gehouden daar flixbus aan de basis verkeerde informatie verschafte, hun prijsaanduiding (kosten annulering) niet duidelijk en ondubbelzinnig aangeven en zij bovendien veel hogere kosten hanteren dan zelf aangeven. Uiteraard hoop ik op een positief gevolg op dit schrijven, ten einde alle eventuele verdere stappen te vermijden.Hoogachtend, Steve Lejeune