Terug

Bedrag twee maal aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. B.

Naar: BOOKING.COM

05/10/2024

Op 30 juli 2024 heb ik via de app van Booking.com een gite in Frankrijk geboekt en met betalingsoptie via Klarna. Bij het boeken loopt het plots mis tijdens de authenticatie met Crelan. De boeking is mislukt zegt de app. Ik doorloop de flow opnieuw. Dit keer gelukt. Echter, op Klarna zie ik plots twee maal het bedrag verschijnen. Ik meld dit meteen aan Klarna en aan Booking. Via Klarna duid ik aan dat het bedrag niet klopt want de juiste keuze staat niet tussen de opties. Cfr de voorwaarden van Klarna, heb ik ook al het nodige gedaan richting Booking.com. Klarna pauzeert 1 van beide bedragen. Pas op 10 augustus heb ik van Booking een bericht teruggekregen dat men niets kan doen omdat het bedrag nog niet gestort werd, ik koos immers voor “later betalen” via Klarna. Op 28 augustus, krijg ik de melding dat mijn contestatie van dit duplicaat via Klarna onterecht is en dat ik Booking alsnog twee maal 175 euro moet betalen. Ik heb op 28 augustus naar Klarna gebeld, zij begrepen de situatie en hebben het bedrag van het duplicaat opnieuw op pauze gezet en mij het advies gegeven om alle bewijs nog eens opnieuw naar Booking door te mailen, zoals zij ook per mail zouden gevraagd hebben aan Booking. Ik kreeg een e-mailadres van Klarna door: customer.service@booking.com. De reactie van de support van Booking.com was totaal naast de kwestie en plots ook in het Engels. Ik heb hierop gereageerd met opnieuw een verduidelijking van het probleem. Ik kreeg geen reactie meer terug. Op 24 september heb ik dan de eerste 175 euro betaald. De tweede 175 euro stond nog steeds open. Ik laat die dag ook nogmaals aan Booking weten dat het nog steeds niet in orde is. Op 30 september vraagt Booking dan plots mijn boekingsgegevens op en over welk verblijf het gaat. Ik antwoord hierop. Geen reactie meer. Op 2 oktober stuur ik opnieuw gans de situatie, in het Engels en met alle boekingsgegevens. Ik bel die dag ook naar Klarna, ze laten weten dat Booking hen 1 factuur heeft bezorgd als bewijsmateriaal, maar geen 2. En dus is mijn klacht terecht. Klarna laat weten dat ze dit zullen doorsturen naar de onderzoeksafdeling. De dag nadien krijg ik helaas een afwijzing van Klarna omdat Booking de claim terug heeft afgewezen. Klarna wil niets meer doen. Ze hebben twee keer alles gepauzeerd en dat is het maximum. Klarna laat weten dat zij de beide bedragen reeds betaald hebben aan Booking.com en dat Booking nu de annulatie moet goedkeuren. Intussen eist Klarna van mij sinds 4 oktober de tweede 175 euro met binnenkort extra rente.

Berichten (1)

BOOKING.COM

Naar: S. B.

05/05/2025

------------------------------------ Timea. A. (CS Global) 5 mei 2025 12:13 CEST Your reference: @@REF_ID@a9883a4b6af186662b@REF_ID@@ Dear Madam/Sir, firstly, please accept our sincere apologies for the unintended delay in coming back to you. In response to the above-referenced claim, please let us know if you still require assistance or if this matter could be clarified with Klarna/your bank in the meanwhile? If you require further assistance please provide proof of both payments being taken (2*175 EUR). Please respond to the current message for future correspondence on this file. We hope and trust to have informed you sufficiently. With kind regards, Timea A. CS Senior Relations Specialist Booking.com Customer Service Center (Netherlands) B.V. Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [6YZ941-YM152]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform