Terug

Bedrag eindfactuur bij overgang van budget meter naar eneco

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: FLUVIUS

18/12/2019

Beste heer,mevrouw we zijn overgestapt van onze budget meter van Fluvius naar een normale elektriciteit leverancier.Hebben nu een eindfactuur gekregen van 243,51€.Op factuur staat vermelding van openstaand bedrag van 95,65 euro.Snap niet goed als je je budget kaart moet opladen dus betalen op voor hand dat er nog 95,65 euro openstaat zelfs het noodkrediet op de meter bedraagt maar 50 euro.Dan staat er nog een bedrag van 147,86 euro kosten transport enzo....Dacht altijd dat dit in de prijs van elektriciteit was inbegrepen.Zeggen ook altijd dat veranderen van leverancier kosteloos is.Overschakelen van budgetmeter naar een leverancier blijkbaar niet.Vriendelijke groeten

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: C. D.

14/02/2020

BesteNa onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Ik begrijp dat de klant zich vragen stelt als zij een slotfactuur ontvangt, terwijl de klant steeds vooraf geld oplaadde voor de budgetmeter.Als de budgetmeterklant verhuist of overstapt naar een andere leverancier wordt er echter wel een slotfactuur opgemaakt, op basis van de meterstanden op dat moment.De klant kan bv. een negatief saldo hebben op de budgetmeter, d.m.v. gebruik van het noodkrediet, en dit dient dan uiteraard nog betaald te worden door de klant. Indien de klant nog positief saldo heeft op de budgetmeter (lees: ongebruikt saldo), moet dit uiteraard ook verrekend worden.In dit geval geeft de klant aan dat de opleg van de slotfactuur meer bedroeg dan het maximum te spenderen bedrag van 50 euro noodkrediet voor elektriciteit.Ik heb hieromtrent navraag gedaan en dit is te wijten aan een vergissing uit het verleden. In 2010 kreeg de klant 200 euro terugbetaald en werd ook 83,48 euro als tegoedbon opgeladen op de budgetmeter, terwijl de klant hier eigenlijk geen recht op had.Omwille van deze vergissing kreeg de klant hierdoor een opleg te betalen bij de slotfactuur. Indien men deze vergissing niet had begaan, had de klant een bedrag terugbetaald gekregen.Namens Fluvius wens ik de klant verontschuldigingen aan te bieden voor de vergissing die hier in het verleden werd begaan.Echter besluit ik dat de klant in feite niet te veel heeft betaald, dus kan ik hier geen andere wending aan geven.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform