Terug

Bedenkelijke praktijken bij muziekfestival Lokerse Feesten

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. V.

Naar: Lokerse Festen

07/10/2025

Beste, ik bezocht deze zomer twee dagen het Lokerse Feesten festival. Voor aankopen aan bars en eetstanden ben je verplicht geld op te laden naar een QR-code. Na afloop van het festival stond er nog €4,5 op de kaart, voor dit bedrag heb ik onmiddellijk een refund proberen aanvragen. Alleen bleek dat refunds pas mogelijk waren vanaf drie dagen ná het aflopen van het tiendaags festival (op 13 augustus). Ik noteerde in mijn agenda om hier terug naar te keren. Op 11 september probeerde ik opnieuw, om te zien dat de refund mogelijkheid weggenomen was. Deze liep maar tot 10 september. Een dag te laat dus. Ik heb hiervoor de organisatie vriendelijk gemaild met de vraag om alsnog de refund te geven. Maar zij weigerden dit echter categoriek verwijzend naar het verstrijken van de terugbetalingsperiode. Lokerse Feesten lijkt het bewust extra omslachtig te maken om een refund aan te vragen. Naar mijn mening omdat men zo het onuitgegeven geld van zijn bezoekers kan innen. De terugbetalingsperiode bedraagt niet eens een maand (slechts 28 dagen), en begint pas drie dagen na het eindigen van het festival. Een minimum aan klantvriendelijkheid zou zijn om de refund periode al te laten aanvangen bij de start van het festival, én om deze langer te rekken. Of op zijn minst verzoeken buiten het system op hun website te eren. Ik vraag alsnog mijn €4,5 terug + een aanpassing volgend jaar van deze bedenkelijke praktijken. Met vriendelijk groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform