Terug

Beëindiging financiële renting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. W.

Naar: BMW

08/10/2021

Geachte,Deze mail stuur ik naar aanleiding van een voortijdige beëindiging van een financiële renting voor mijn BMW X5 (zie bijlage)Als ik mag, even een korte toelichting waarom deze mailing…• Ik heb deze nieuwe wagen in gebruik vanaf 01/09/2020, alseerst heel tevreden over de wagen zelf en comfort ! na een tijdje volgende meestal elektronische tekortkomingeno GPS werkt niet : hiervoor is de wagen 2x verschillende keren in de garage geweest om een update uit te voeren. Gelukkig heb ik de navigatie zelden nodig, maar wanneer ik de navigatie nu gebruik komt het nog altijd voor dat deze niet correct werkt (de positie waar de wagen zich effectief bevindt komt helemaal niet overeen met de navigatie)o Problemen met batterij : is nu natuurlijk wel opgelost, maar ik dacht een 2 maanden niet elektrisch mogen rijden, en dan vervolgens ook nog een 2-3 weken wagen kwijt voor uitvoering testen in Brusselo Problemen met schuifdak – sky lounge : ik vermoed Feb-Maart 2020 is mij opgevallen dat het schuifdak niet meer openging, heb ik toen ook telefonisch gemeld bij de garage. Ik zou de wagen dan weer moeten binnen brengen, maar heb ik niet gedaan omdat ik het wel even moe was. Intussen heb ik het schuifraam geregeld geprobeerd zonder resultaat TOT een 4-5 weken geleden, wanneer het weer opeens werkteo Harman/kardon installatie : geregeld valt het volume en vooral lage tonen (bas) volledig weg op de radio, ik dacht indertijd dat het aan de DAB kon liggen, maar als ik dan een MP3 van mijn gsm afspeel of een DVD in de wagen blijft het geluid hetzelfde. Meestal na herstart van de auto is dit weer in ordeRekening houdend met bovenstaande was ik niet echt tevreden over mijn overstap naar BMW.Nu deed het zich vorige week voor dat ik een andere wagen kon kopen, en de handelaar wou de BMW X5 overnemen.Ik had al ervaringen bij AUDI betreffende afkopen van een renting, maar wanneer ik het voorstel van BMW ontving was dat toch een 2e ontgoocheling. Zie hiervoor onderstaande mailing reeds gevoerd.Ik heb intussen ook nog met de BMW-verkoper gebeld, en deze heeft ook contact gehad met de district-manager. Maar deze kunnen commercieel niet tussenkomen en ik zou een mailing moeten richten aan de bevoegde dienst.Vandaar mijn vraag of iemand hier aub aandacht aan kan geven, en hopelijk kan kijken of er commercieel toch niet iets aan gedaan kan worden rekening houdend met de problemen die ik reeds had/heb met deze wagen.Bij andere maatschappijen weet ik dat ze rekenen op een wederbeleggingsvergoeding van 3 maanden, maar jullie tellen dit op 6 maanden ?Alvast bedankt voor de feedback,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform